Gå til innhold

Bruker du alltid sykkelhjelm?

Anbefalte innlegg

Gjest Dalmeny
Skrevet

ja det gjør jeg faktisk. Har mange andre helseplager derfor kunne jeg ikke tenke meg en hodeskade i tillegg.

Selv om du er en god syklist, så betyr ikke det at andre er like oppmerksomme. Du kan også være veldig uheldig og slå hodet på et sted som vil gjøre deg invalid. Da tror jeg du vil angre på at du ikke brukte hjelm.

Jeg var noen uker på et rehabsenter etter en operasjon. Der traff jeg en del tilfeller etter diverse spesielle ulykker. Hvis det først skjer deg noe alvorlig så må du for guds skyld ha en god forsikring hvis du vil ha et bra liv etterpå også.

Skrevet

Jeg synes det ser teit ut når voksne folk sykler med hjelm!

Gjest ja, det gjør jeg
Skrevet

Ja, jeg bruker alltid hjelm. Jeg gjør den geniale tingen at når jeg låser sykkelen, så låser jeg fast hjelmen også til sykkelen. Når jeg da skal ut og sykle, så har jeg jo allerede hjelmen i hånden, og det er jo mer jobb å legge den bort enn å sette den på hodet :)

Skrevet

Jeg synes det ser teit ut når voksne folk sykler med hjelm!

Det ser veldig mye teitere ut med en knust skalle!

;-)

Med vennlig hilsen

Flimmer1365381250
Skrevet

Nei, desverre. Klarer ikke å få det til å se ok ut, samtidig som det blir forferdelig varmt med alt håret pakka inn i en skumgummi/plastkreasjon av det slaget. Og lite er mer demotiverende for en koselig sykkeltur enn svette som renner i strie strømmer ned i fjeset! Men nå har jeg ikke syklet på flere år, og kommer neppe til å gjøre det med det første heller. Så da er jeg ute av faresonen!

Flimmer1365381250
Skrevet

Nei, desverre. Klarer ikke å få det til å se ok ut, samtidig som det blir forferdelig varmt med alt håret pakka inn i en skumgummi/plastkreasjon av det slaget. Og lite er mer demotiverende for en koselig sykkeltur enn svette som renner i strie strømmer ned i fjeset! Men nå har jeg ikke syklet på flere år, og kommer neppe til å gjøre det med det første heller. Så da er jeg ute av faresonen!

Isopor skulle det kanskje være. Ikke skumgummi. Huff...

Gjest ja, det gjør jeg
Skrevet

Til informasjon har det kommet ny esykkelhjelmer etter at du brukte sist. Jeg klarte hellre ikke de hjelmene som var tidligere ;)

Flimmer1365381250
Skrevet

Til informasjon har det kommet ny esykkelhjelmer etter at du brukte sist. Jeg klarte hellre ikke de hjelmene som var tidligere ;)

Lovende for en aktiv fremtid, iallefall. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...