Gå til innhold

Lesbiske som får barn

Anbefalte innlegg

Gjest Provoserer det deg?
Skrevet

Jeg har flere venner som provoseres voldsomt over at lesbiske får barn. Argumenterer med at det er tukling med naturen, det fins mange trengende barn som allerede er født, etc.

Jeg klarer ikke å provoseres over dette. De få lesbiske jeg vet om som har dratt til Danmark og blitt gravide, er ressurssterke og oppegående foreldre for barna sine. Skal en følge tankegangen om at det er tukling med naturen, så bør jo strengt tatt assistert befruktning for heterofile barn som er ufrivillig barnløse, også forbys, for det er også tukling med naturen.

Hva mener du?

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

15

• morsan

7

• BobbyPeru

4

• Angustia

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg mener at folk må få lov til å gjøre som de vil. Er det bedre om de lesbiske drar på byen for et tilfeldig nummer for å bli gravide?

Gjest Pyttan
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med at lesbiske får barn.

Gjest AnnePanneOlsen
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Så lenge barna får et trygt og godt hjem har det ingen betydning for meg hvem de voksne er. Da lar jeg meg i mye større grad provosere over at foreldre som allerede har "ødelagt" et eller flere barn og har mistet foreldreretten i ettertid får flere barn de mister foreldreretten til.

Skrevet

Jeg vil ikke generalisere, men tror erfaringsmessig at de fleste homofile og lesbiske tar et veloverveid valg når de får barn, og dermed er gode foreldre og rollemodeller. Evt mobbing av disse barna er det andre voksne som står bak.

Blir meir provosert av personer som aldri burde blitt foreldre, og gjerne får fleire barn som de ikke evner å ta vare på.

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Så lenge barna får et trygt og godt hjem har det ingen betydning for meg hvem de voksne er. Da lar jeg meg i mye større grad provosere over at foreldre som allerede har "ødelagt" et eller flere barn og har mistet foreldreretten i ettertid får flere barn de mister foreldreretten til.

Hehe, du kom meg i forkjøpet, gitt ;-)

Gjest AnnePanneOlsen
Skrevet

Hehe, du kom meg i forkjøpet, gitt ;-)

Hehe, godt å se at det ikke bare er jeg som lar meg irritere av den problematikken! ;-)

Skrevet

Jeg vil ikke generalisere, men tror erfaringsmessig at de fleste homofile og lesbiske tar et veloverveid valg når de får barn, og dermed er gode foreldre og rollemodeller. Evt mobbing av disse barna er det andre voksne som står bak.

Blir meir provosert av personer som aldri burde blitt foreldre, og gjerne får fleire barn som de ikke evner å ta vare på.

Kunne ikke vært mer enig! Jeg kjenner til flere som aldri burde blitt foreldre.. Ingen som stopper dem. Lar ungene gå for lut og kaldt vann..

Skrevet

Hehe, godt å se at det ikke bare er jeg som lar meg irritere av den problematikken! ;-)

Håper og tror at vi er mange :-)

Skrevet

De må få så mange barn de ønsker for meg.

Gjest slabbedask
Skrevet

Så lenge de betaler for dette selv ser jeg ikke problemet.

Gjest annlovinda
Skrevet

Nei, det lar jeg meg absolutt ikke provosere over. Synes det er helt greit at lesbiske får barn

Gjest annlovinda
Skrevet

Håper og tror at vi er mange :-)

Det vil jeg tro vi er.

Skrevet

Jeg synes det er helt i orden. :o) Sannsynligvis er det prosentiv haugevis av ganger flere heterofile som aldri burde hatt barn enn lesbiske eller homofile...

Skrevet

Det vil jeg tro vi er.

Tråden så langt tyder heldigvis på det :-)

Gjest yellow polkadott
Skrevet

Nei, det blir jeg ikke provosert over. Tror lesbiske/homofile kan være like gode foreldre som heterofile.

Gjest yellow polkadott
Skrevet

Nettopp! Helt enig:-)

Gjest togli
Skrevet

De som provoseres av det bør begynne å passe sine egne saker!

Jeg kjenner både homofile, lesbiske og enslige som har fått barn enten ved hjelp av surrogatmor (USA) eller assistert befruktning (Danmark). Ingenting gleder meg mer enn å se at også de har fått barn:) Barna kommer til ressurssterke foreldre (man er som regel ressurssterk når man velger å gjennomføre dette) og er virkelig dypt ønsket - ingenting er vel bedre enn det :)

Skrevet

Jeg har (selvfølgelig) ingen problemer med det, og ser at (så godt som) alle er enige her...

Men, jeg er dessverre redd for at vi her på dol (=sympatiske, oppegående individer) ikke er 100% representative for den gemene hop :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...