Gå til innhold

Lesbiske som får barn

Anbefalte innlegg

Gjest optimistens verden
Skrevet

Fra forskningen kan man se at barn fra dagens lesbiske klarer seg best. Det betyr selvsagt ikke at det vil være slik i all fremtid.

Et annet poeng er at så lenge det er såpass omstendelig for lesbiske å få barn som det nå engang er, så må man regne med at lesbiske mødre er mer ressurssterke og/eller planlegger mer enn gjennomsnittet.

Med vennlig hilsen

''Et annet poeng er at så lenge det er såpass omstendelig for lesbiske å få barn som det nå engang er, så må man regne med at lesbiske mødre er mer ressurssterke og/eller planlegger mer enn gjennomsnittet.''

Men tror du ikke at andre foreldre som få assistert befruktning også er bedre foreldre (på gruppeplan) enn andre foreldre som kanskje får barn fordi de har droppet prevensjon eller som ikke ville ha blitt godkjent for adopsjon og lignende?

Poenget mitt er jo at jeg tror at alle som får hjelp til å få barn er såpass bevisste sitt valg og gjør så mye ekstra for å få barn er mer utrustet til å ta vare på barnet sitt enn andre foreldre. Lesbiske er ikke enestående når det gjelder det. Jeg tror ikke at de blir bedre foreldre kun fordi de er lesbiske. Jeg tror de blir bedre foreldre fordi de er bevisst sitt valg og kjemper hardt for å få barn. Dette gjelder også heterofile som får barn.

Dermed hadde det vært riktigere å sammenligne barna av lesbiske med andre barn som har kommet til verden ved hjelp av assistert befruktning.

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

15

• morsan

7

• BobbyPeru

4

• Angustia

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Dalmeny
Skrevet

De får jo ikke adoptere, så " alle" disse ungene som allerede er født er ikke tilgjengelig for lesbiske og homofile.

Dessuten er det sprøyt, og det må alle snart lære seg, at det finnes så utrolig mange barn som trenger foreldre. Hvorfor står vi som adopterer i kø i årevis hvis det er så innmari mange??

Vet ikke om jeg misforstår deg nå. De barna som er tildelt adopsjon er det nok foreldre til. Det er flere foreldre enn det er barn. Og de barna må jo få de foreldrene som er "best egnet"

Gjest optimistens verden
Skrevet

Men trenger ikke det.

Men trenger bare vise at dagens barn av lesbiske ikke gjør det verre enn "gjennomsnittsungen", fordi alt man trenger å vise er at de ikke blir skadelidende.

Også fordi man jo nettopp må ta høyde for at lebiske som vil ha barn ikke oppnår dette "i fylla på byen", men må gjennomgå betydelig planlegging, osv. for å få det til.

Hva hvis forskningen hadde foregått på riktig måte slik som BobbyPeru sier og at barna av lesbiske ville klart seg dårligere enn andre barn som ble født pga assistert befruktning? Hva ville du ha sagt? ;)

Ja, barna av lesbiske ville ha klart seg bedre enn gjennomsnittsbarna, men dersom de hadde skåret dårligere i denne mer riktige forskningen så hadde det betydd at de kan slite mer nettopp fordi de har lesbiske foreldre.

Gjest Dalmeny
Skrevet

Men trenger ikke det.

Men trenger bare vise at dagens barn av lesbiske ikke gjør det verre enn "gjennomsnittsungen", fordi alt man trenger å vise er at de ikke blir skadelidende.

Også fordi man jo nettopp må ta høyde for at lebiske som vil ha barn ikke oppnår dette "i fylla på byen", men må gjennomgå betydelig planlegging, osv. for å få det til.

''Også fordi man jo nettopp må ta høyde for at lebiske som vil ha barn ikke oppnår dette "i fylla på byen", men må gjennomgå betydelig planlegging, osv. for å få det til.''

Det er da mange lesbiske som også gjør dette i "fylla", med en tilfeldig fyr. Det er også lesbiske som først har vært i et heterofilt forhold som så finner ut at de er lesbiske. De er vel også inkludert i undersøkelsen?

Skrevet

''Et annet poeng er at så lenge det er såpass omstendelig for lesbiske å få barn som det nå engang er, så må man regne med at lesbiske mødre er mer ressurssterke og/eller planlegger mer enn gjennomsnittet.''

Men tror du ikke at andre foreldre som få assistert befruktning også er bedre foreldre (på gruppeplan) enn andre foreldre som kanskje får barn fordi de har droppet prevensjon eller som ikke ville ha blitt godkjent for adopsjon og lignende?

Poenget mitt er jo at jeg tror at alle som får hjelp til å få barn er såpass bevisste sitt valg og gjør så mye ekstra for å få barn er mer utrustet til å ta vare på barnet sitt enn andre foreldre. Lesbiske er ikke enestående når det gjelder det. Jeg tror ikke at de blir bedre foreldre kun fordi de er lesbiske. Jeg tror de blir bedre foreldre fordi de er bevisst sitt valg og kjemper hardt for å få barn. Dette gjelder også heterofile som får barn.

Dermed hadde det vært riktigere å sammenligne barna av lesbiske med andre barn som har kommet til verden ved hjelp av assistert befruktning.

Jo, jeg er enig med deg, men her er konteksten mer at mange sier at homofile ikke er egnede som foreldre (homofil adopsjon i Norge har vært tillatt i mindre en 6 måneder!), og derfor handler det om lesbiske.

Det er ingen som sier at de som tar kunstig befruktning er uegnede som foreldre.

Så, ja, jeg er enig med deg, men det blir liksom en annen diskusjon.

Med vennlig hilsen

Gjest Dalmeny
Skrevet

Jo, jeg er enig med deg, men her er konteksten mer at mange sier at homofile ikke er egnede som foreldre (homofil adopsjon i Norge har vært tillatt i mindre en 6 måneder!), og derfor handler det om lesbiske.

Det er ingen som sier at de som tar kunstig befruktning er uegnede som foreldre.

Med vennlig hilsen

Men nå kan en jo bare dra til India og kjøpe seg en livmor der, så da trenger ikke homsene å stå i adopsjonskø. Men å få barnet med seg hjem blir jo en annen greie.

Gjest optimistens verden
Skrevet

Med vennlig hilsen

Jepp! Foreløpig viser jo forskningen at de ikke ta noen stor skade av det i hvert fall og det er jo bra :)

Men det hadde selvsagt vært spennende med forskning som ser på forskjellene mellom barn av hhv lesbiske og heterofile som får hjelp til å få barn, enten ved hjelp av kunstig befruktning eller adopsjon. Men det kommer vel om noen år vil jeg tro!

Skrevet

Jepp! Foreløpig viser jo forskningen at de ikke ta noen stor skade av det i hvert fall og det er jo bra :)

Men det hadde selvsagt vært spennende med forskning som ser på forskjellene mellom barn av hhv lesbiske og heterofile som får hjelp til å få barn, enten ved hjelp av kunstig befruktning eller adopsjon. Men det kommer vel om noen år vil jeg tro!

Vel, det er sikkert noen som forsker på det, og la oss si at "kunstig befruktning foreldre" er bedre enn lesbiske eller "vanlig befruktning" foreldre. Skal man da "forby" vanlig befruktning?

Med vennlig hilsen

Gjest optimistens verden
Skrevet

Vel, det er sikkert noen som forsker på det, og la oss si at "kunstig befruktning foreldre" er bedre enn lesbiske eller "vanlig befruktning" foreldre. Skal man da "forby" vanlig befruktning?

Med vennlig hilsen

Jepp! Synes vi skal jobbe for å forby vanlig befruktning! :-)

Skrevet

Jepp! Synes vi skal jobbe for å forby vanlig befruktning! :-)

Men det er jo slik diskusjonen er for lesbiske, bortsett fra at det da er kunstig befruktning. De skal liksom måtte bevise at de (som gruppe) er "gode nok", som er et krav ikke engang en 16-åring blir stilt ovenfor.

Med vennlig hilsen

trollemor;o)
Skrevet

Vet ikke om jeg misforstår deg nå. De barna som er tildelt adopsjon er det nok foreldre til. Det er flere foreldre enn det er barn. Og de barna må jo få de foreldrene som er "best egnet"

Jeg skjønte ikke helt hva du mente nå, men.... Det jeg mener er at det er feil at det finnes så mange barn som er frigitt til adopsjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...