Gå til innhold

Hadde dere blitt irritert på denne venninna?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

''Jeg hadde nok syntes venninna var litt "rar", ja - men irritert hadde jeg ikke blitt. ''

I utgangspunktet enig, men jeg kunne nok ha blitt irritert - spesielt dersom denne overdrevne rengjøringen hadde ført til at jeg måtte vente, eller at hun ble så "oppslukt" i dette at hun ble litt tapt for omverdenen mens det sto på, eller dette bare føyde seg inn i rekka av ørten dilldallting som bare "må" gjøres.

Joda, jeg ser den... Har en slik venninne selv og alle andre blir dødsirritert på henne mens jeg forsvarer henne ;) Hun er en smule "nevrotisk" og må holde på sånn for å ha kontroll på livet tror jeg... Dette synes jeg igrunnen er ganske interessant, så jeg blir mer fascinert enn irritert ;) Kanskje jeg burde studert psykologi? Det var det artigste faget mitt på videregående ;-)

Gjest Draketemmeren
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke blitt irritert. Hun har sannsynligvis OCD, og hun kan ikke hjelpe for det.

Gjest pertentlighet
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke blitt irritert. Hun har sannsynligvis OCD, og hun kan ikke hjelpe for det.

Det har hun faktisk også. Men vil det å ha OCD, gjøre at man er pertentlig på absolutt alt? Jeg har vel også en mild grad av det. Jeg klarer ikke å se på halvåpne skuffer eller skap. Jeg fikser ikke se et bilde henge skjevt på veggen,

Men jeg bryr meg ikke noe om grus på sekken.

men et menneske som har slikt behov må vel også tenke på hva det gjør med andre? Hvis jeg hadde et slikt behov for å vaske sekken min så hadde jeg da jammen tatt en titt på sekken min en stund før vi skulle gå, så jeg ikke sinket de andre med rengjøringen. Man vil vel ikke irriterere andre heller fordi en har dette behovet?

Men åkke som, det er irriterende med slike mennesker.

Gjest pertentlighet
Skrevet

Min policy også! Men her snakker vi stoppeklokke på sekundet med spesialinnkjøpt pasta, med dertil 3 sekunder under tilmålt kaldt vann - puh :-)

Er det slik Gordon Ramsey lager pasta tror du?

Skrevet

Er det slik Gordon Ramsey lager pasta tror du?

Tror faktisk disse kunne gjort det skarpt der!

(Og håper de ikke er på DOL, hehe)

Skrevet

Det har hun faktisk også. Men vil det å ha OCD, gjøre at man er pertentlig på absolutt alt? Jeg har vel også en mild grad av det. Jeg klarer ikke å se på halvåpne skuffer eller skap. Jeg fikser ikke se et bilde henge skjevt på veggen,

men et menneske som har slikt behov må vel også tenke på hva det gjør med andre? Hvis jeg hadde et slikt behov for å vaske sekken min så hadde jeg da jammen tatt en titt på sekken min en stund før vi skulle gå, så jeg ikke sinket de andre med rengjøringen. Man vil vel ikke irriterere andre heller fordi en har dette behovet?

OCD pga skeive bilder på veggen,åpne skuffer og skap?? Tror sannelig jeg må skaffe meg psykiater,gitt :o)

Gjest pertentlighet
Skrevet

OCD pga skeive bilder på veggen,åpne skuffer og skap?? Tror sannelig jeg må skaffe meg psykiater,gitt :o)

I følge NHD så var visst det et tegn på OCD ;-)

Skrevet

Ja vel. Da så. Men nå lider jeg ikke under det, og ikke familie og venner heller. Jeg er en ganske ryddig person med en god porsjon estetisk sans. Det er ikke sykelig.

Gjest pertentlighet
Skrevet

Ja vel. Da så. Men nå lider jeg ikke under det, og ikke familie og venner heller. Jeg er en ganske ryddig person med en god porsjon estetisk sans. Det er ikke sykelig.

jeg er en rotete person men har noen greier med skap og hylledører og skjeve bilder og sånn. Så jeg er vel innenfor normalen.

Skrevet

Btw... nå ligger jeg og ser på noen cder som ligger hulter til bulter i hylla, men jeg gidder ikke reise meg akkuart nå.

trollemor;o)
Skrevet

Sier vel lit om NHD???

Gjest verinoca
Skrevet

''Jeg klarer ikke å se på halvåpne skuffer eller skap. Jeg fikser ikke se et bilde henge skjevt på veggen,

Men jeg bryr meg ikke noe om grus på sekken.''

Jeg synes det er litt pussig at du skal irritere deg sånn over noe du selv ikke kan se hensikten med, når du selv har dine hang-ups som atter andre ikke ville brydd seg om. Og når du attpåtil er klar over at hun har OCD.

Hva er poenget her??

Gjest pertentlighet
Skrevet

''Jeg klarer ikke å se på halvåpne skuffer eller skap. Jeg fikser ikke se et bilde henge skjevt på veggen,

Men jeg bryr meg ikke noe om grus på sekken.''

Jeg synes det er litt pussig at du skal irritere deg sånn over noe du selv ikke kan se hensikten med, når du selv har dine hang-ups som atter andre ikke ville brydd seg om. Og når du attpåtil er klar over at hun har OCD.

Hva er poenget her??

POENGET er at jeg irriterer meg. Jeg er veldig menneskelig og irriterer meg over sånt. Om jeg har rett eller grunn til å irritere meg er en helt annen sak Hvis noen kan kurere meg så blir jeg veldig glad for det.

Gjest pertentlighet
Skrevet

Jeg hadde blitt irritert...

Er det at hun er redd for hva folk synes om at hun har flekker av grus på sekken, eller klarer hun bare ikke å se på at sekken er skitten?

irriterende er det i hvertfall

Men kanskje det er jeg som er primitiv som til tider går med en grusete sekk, som til og med har støv på seg etter å ha ligget under senga?

Jeg er ikke noe dilldall -menneske. Med mindre jeg er i et fint selskap så MÅ ikke alle koppene til mine venner være fra samme produsent og se like ut. Jeg tar det jeg finner jeg.

Skrevet

Er det at hun er redd for hva folk synes om at hun har flekker av grus på sekken, eller klarer hun bare ikke å se på at sekken er skitten?

Men kanskje det er jeg som er primitiv som til tider går med en grusete sekk, som til og med har støv på seg etter å ha ligget under senga?

Jeg er ikke noe dilldall -menneske. Med mindre jeg er i et fint selskap så MÅ ikke alle koppene til mine venner være fra samme produsent og se like ut. Jeg tar det jeg finner jeg.

Jeg er også slik. Det er viktigere å ha det koselig enn at alt skal passe :)

Om jeg leste riktig så lider venninna av OCD, da ville jeg sikkert vært litt mer tålmodig. Men generelt sett blir jeg lett utålmodig på folk som er alt for pertentlige.

Gjest verinoca
Skrevet

POENGET er at jeg irriterer meg. Jeg er veldig menneskelig og irriterer meg over sånt. Om jeg har rett eller grunn til å irritere meg er en helt annen sak Hvis noen kan kurere meg så blir jeg veldig glad for det.

Akkurat. Du fremla det vel ikke akkurat sånn i hovedinnlegget. Sorry, jeg kan ikke kurere deg, men det vil kanskje hjelpe å ikke ha så mye kontakt. Tror dessvere ikke hun vil ha så lett for å forandre seg.

Gjest pertentlighet
Skrevet

Akkurat. Du fremla det vel ikke akkurat sånn i hovedinnlegget. Sorry, jeg kan ikke kurere deg, men det vil kanskje hjelpe å ikke ha så mye kontakt. Tror dessvere ikke hun vil ha så lett for å forandre seg.

ja du kan jo bare tenke deg hvordan det er å hjelpe en slik person med å flytte ;-)

Skrevet

''Men kanskje det er jeg som er primitiv som til tider går med en grusete sekk, som til og med har støv på seg etter å ha ligget under senga?''

*hahahaha* Opplevde akkurat det der i går - løp ned trappene mens jeg prøve å børste de verste hybelkaninene av sekken jeg hadde dratt frem fra under sengen! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...