Gå til innhold

Smykker med religiøse symboler

Anbefalte innlegg

Gjest Smykker med religiøse symboler
Skrevet

Bruker du smykker med religiøse symboler noen gang?

Hva betyr disse smykkene for deg?

Årsaken til dette spørsmålet...var for at for en tid tilbake så så jeg en gammel mann med det jødiske symbolet (han var rett utenfor butikken)...

Denne mannen hadde dette smykket utenpå jakka...som han skulle vise dette virkelig fram...

Det fikk til meg til å tenke på at denne gamle mannen virkelig var stolt over sin religion...og jeg fikk en dyp respekt over denne mannen...

Jeg er selv stolt over den religionen jeg tilhører...men bærer ikke noen symboler...

Skrevet

jeg bærer et lite sølvkors med diamant i midten. er kristen. det betyr mye for meg å bære det, føler ikke for å bære andre smykker, iallefall ikke ofte....toppen noen få ganger i året, om jeg skal i bryllup eller noe...men selv da vil jeg helst gå med korset og heller pynte med andre, mer ubetydelige smykker andre steder.

Gjest Dalmeny
Skrevet

jeg ser ikke noe galt i å bære smykker med religiøse symboler. Men om man er i arbeidslivet, og det får konsekvenser for jobben så blir det jo en annen problemstilling. Nå får jeg vel snart "Sør "på nakken her som starter en off-pick tråd.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg er ikke religiøs, ergo bruker jeg ikke religiøse symboler.

Gjest Smykker med religiøse symboler
Skrevet

jeg ser ikke noe galt i å bære smykker med religiøse symboler. Men om man er i arbeidslivet, og det får konsekvenser for jobben så blir det jo en annen problemstilling. Nå får jeg vel snart "Sør "på nakken her som starter en off-pick tråd.

''Men om man er i arbeidslivet, og det får konsekvenser for jobben ''

Hvorfor i all verden skal en få problemer i arbeidslivet om en ønsker å ha på seg et smykke som representerer religionen en tilhører?

Skrevet

Nei, jeg bruker ingen smykker med religiøse symboler.

Skrevet

Tror jeg hadde blitt opprørt om arbeidsgiver hadde bedt meg ta av meg det lille korset. Men det er ikke akkurat sannsynlig at det skjer. Jobber et sted der det er vanlig med diverse typer "fancy" utsmykninger for å si det mildt (aka gigahull i ørene, leppa , nesa og ikke akkurat små ting dinglende fra disse stedene) ;)

Skrevet

''Men om man er i arbeidslivet, og det får konsekvenser for jobben ''

Hvorfor i all verden skal en få problemer i arbeidslivet om en ønsker å ha på seg et smykke som representerer religionen en tilhører?

Det har jo f.eks. vært mye diskusjoner rundt at politiuniformen skal være livssynsnøytral.

Gjest prust
Skrevet

Jeg gikk ofte med et gullkors i ungdomstida - men har ikek gjort det som voksen. Vet ikke helt hvorfor, for jeg var veldig glad i smykket mitt....

Skrevet

Jeg har tre forskjellige kors - bruker dem så å si daglig (ett om gange ;) ). Dette gjør jeg av helt personlige grunner, tenker ikke på hva andre synes om det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...