Gå til innhold

Dårlig gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest studentene
Skrevet

Si du deler bad og kjøkken med en veninne men dere kjøper hver deres mat.

Veninna di spørr om du skal på butikken i dag og om du da kan handle noen matvarer for henne. Du svarer du ikke vet fordi du ikke vet om du gidder i dag eller vil utsette det til i morgen.

Veninna di sier at hun må vite det nå, hvis ikke må hun reise selv. Du svarer videre at du fremdeles ikke vet og hvis hun ikke godtar det svaret så må hun dra selv. Veninna de drar på butikken selv men blir litt sur når hun oppdager senere på dagen at du har vært på butikken. Dere har pleid å hjelpe hverandre omtrent like mye.

Hvem oppførte seg dummest her?

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

24

• Maximia

6

• Lillemus

3

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Jeg kan forstå venninna di ble en smule irritert.... Noen mennesker har store problemer med bestemme seg for hva de vil, og sånne folk kan virke irriterende ;)

Hvorfor ikke bare bestemme seg med det samme - butikken eller ikke? Det kunne nesten virke som du virka usikker bare fordi du egentlig ikke gadd å hjelpe henne?

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg kan forstå venninna di ble en smule irritert.... Noen mennesker har store problemer med bestemme seg for hva de vil, og sånne folk kan virke irriterende ;)

Hvorfor ikke bare bestemme seg med det samme - butikken eller ikke? Det kunne nesten virke som du virka usikker bare fordi du egentlig ikke gadd å hjelpe henne?

Men hvorfor skulle hun være nødt til å bestemme seg der og da for om hun skulle på butikken - venninna kan jo ikke akkurat kreve det, synes jeg. Det er ikke alltid jeg bestemmer meg for sånne småting med en gang, heller. Synes ikke ei venninne kan kreve at jeg tar en avgjørelse på egne vegne for å gjøre henne en tjeneste.

Gjest studentene
Skrevet

Nei det hadde ikke noe med det å gjøre. Noen ganger er jeg bestemt, andre ganer usikker. Personlig synes jeg det er litt frekt at andre må ha et svar slik fort, føles liksom som om jeg var forpliktet til å hjelpe henne og da faller litt lysten til å hjelpe bort. Som sagt så gjør ikke hun noe mere for meg enn jeg gjør for henne så jeg skylder henne ikke noe.

Gjest togli
Skrevet

Men hvorfor skulle hun være nødt til å bestemme seg der og da for om hun skulle på butikken - venninna kan jo ikke akkurat kreve det, synes jeg. Det er ikke alltid jeg bestemmer meg for sånne småting med en gang, heller. Synes ikke ei venninne kan kreve at jeg tar en avgjørelse på egne vegne for å gjøre henne en tjeneste.

Nei, ser den... Men dette handler kanskje om at vi er ulike personligheter? Selv er jeg en sånn som bestemmer meg der og da. Andre lider valgets kvaler ;)

Kanskje hun kunne sagt at dersom hun skulle på butikken så ble det senest klokka ? , så hadde venninna noe å forholde seg til?

Gjest togli
Skrevet

Nei det hadde ikke noe med det å gjøre. Noen ganger er jeg bestemt, andre ganer usikker. Personlig synes jeg det er litt frekt at andre må ha et svar slik fort, føles liksom som om jeg var forpliktet til å hjelpe henne og da faller litt lysten til å hjelpe bort. Som sagt så gjør ikke hun noe mere for meg enn jeg gjør for henne så jeg skylder henne ikke noe.

Ok... Jeg tror dette handler om at vi er forskjellige... Jeg er en sånn type som bestemmer meg fort for ting, andre trenger grubletid før de bestemmer seg ;) Kanskje er dette ingens "feil" - det er bare det at dere er ulike som personer?

Skrevet

Jeg vil si at ingen av dere egentlig oppførte dere dumt, men SITUASJONEN ble dum fordi dere ikke klarte å samkjøre planene deres..

Hun var i sin fulle rett til å spørre deg om et ærend, men du var også i din fulle rett til å svare som du gjorde.

Hvis dere handler mat hver for dere, så bør jo grunnregelen være at hver av dere selv har ansvaret for å skaffe seg det man trenger, så får det heller være et pluss hvis det av og til passer sånn at dere kan hjelpe hverandre.

Skrevet

Jeg syns at du fremstod som ubestemt og lite hjelpsom, men venninnen fremstod som litt masete og krevende. Ingen har gjort noe galt, men ingen fremstår som spesielt hjelpsom og sympatisk. Dårlig kommunikasjon, og litt "storm i et vannglass"...

Gjest togli
Skrevet

Jeg syns at du fremstod som ubestemt og lite hjelpsom, men venninnen fremstod som litt masete og krevende. Ingen har gjort noe galt, men ingen fremstår som spesielt hjelpsom og sympatisk. Dårlig kommunikasjon, og litt "storm i et vannglass"...

Godt beskrevet og veldig enig :)

Skrevet

Enig.

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, ser den... Men dette handler kanskje om at vi er ulike personligheter? Selv er jeg en sånn som bestemmer meg der og da. Andre lider valgets kvaler ;)

Kanskje hun kunne sagt at dersom hun skulle på butikken så ble det senest klokka ? , så hadde venninna noe å forholde seg til?

Jeg bestemmer meg også raskt - når det er ting som faktisk er viktige for meg.

Men jeg kunne nok blitt litt muggen hvis jeg var blitt avkrevd et svar på rappen for noe sånt, som først og fremst var viktig for at venninna skulle slippe å handle.

Mrs. Wallace
Skrevet

Veldig greit oppsummert, egentlig. :)

Skrevet

Begge er jo litt dumme. Den som blir spurt kunne jo godt tatt en avgjørelse slik at den som spør kan forholde seg til det.

Den som spør fikk jo vite at den spurte ikke visste, og bør følgelig ikke bli sur når vedkommende endlig har tatt en avgjørelse.

Skrevet

Enig.

Skrevet

Tja... Dere høres vel litt ubestemte ut begge to. :o) Venninna di høres masete ut, spør man en gang og får et nei til svar så har man fått et svar og maser ikke flere ganger. Med mindre man er fire år gammel...

Gjest togli
Skrevet

Jeg bestemmer meg også raskt - når det er ting som faktisk er viktige for meg.

Men jeg kunne nok blitt litt muggen hvis jeg var blitt avkrevd et svar på rappen for noe sånt, som først og fremst var viktig for at venninna skulle slippe å handle.

Da hadde jeg sagt - sånn for å ha mitt på det tørre - "Jeg greier ikke å bestemme meg, så det er sikkert lurt at du handler selv idag - men da må du love meg å ikke bli sur dersom jeg etterpå finner ut at jeg orker å handle allikevel!" ;-P

Gjest Er det rart det er krig i verden?
Skrevet

Skjønner ikke hva som er problemet i det hele tatt her!

Man vet da vel om man skal på butikken eller ikke? Er jo ikke noe å bestemme seg for det vel?

Skrevet

Skjønner ikke hva som er problemet i det hele tatt her!

Man vet da vel om man skal på butikken eller ikke? Er jo ikke noe å bestemme seg for det vel?

Nei, det er ikke alltid man vet. Jeg vet ikke om jeg skal på butikken akkurat nå fordi himmelen er svart ute og jeg er stygt redd det begynner å regne og da har jeg mest lyst å holde meg hjemme.

Skrevet

Veldig treffende oppsummering:-)

Skrevet

Da hadde jeg sagt - sånn for å ha mitt på det tørre - "Jeg greier ikke å bestemme meg, så det er sikkert lurt at du handler selv idag - men da må du love meg å ikke bli sur dersom jeg etterpå finner ut at jeg orker å handle allikevel!" ;-P

Sånn tenker jeg og! Har innimellom "fri" her, og det betyr at jeg overhodet ikke trenger å planlegge noe som helst den tida. Da blir jeg sånn som hu ubestemmelige venninna dersom noen vil ha meg til å gjøre en tjeneste uten å be meg rett ut.

For da må jeg planlegge igjen... og det er jo det hele livet mitt består av til vanlig! Adm dir familie som jeg er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...