Gå til innhold

Dårlig gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bagatell. men jeg kan forsåvidt skjønne at ikke-vet kan være et kjipt svar, det kan fort tolkes som "jeg gidder ikke forholde meg til dette nå"aka "jeg gidder ikke høre på deg"

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

24

• Maximia

6

• Lillemus

3

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest studentene
Skrevet

bagatell. men jeg kan forsåvidt skjønne at ikke-vet kan være et kjipt svar, det kan fort tolkes som "jeg gidder ikke forholde meg til dette nå"aka "jeg gidder ikke høre på deg"

Jeg liker ikke at andre legger beslag på min tid. Noen ganger er jeg ubestemmelig. På fridager liker jeg å gjøre kun det som faller meg inn bortsett fra oppgaver en må. Hvis jeg ikke har lyst til f.eks å rydde og vaske eller gå på butikken så later jeg meg til jeg plutselig har lyst. For plutselig så har jeg lyst til å gjøre slike oppgaver. Jeg liker å gjøre det som faller meg inn der og da. På den måten samler jeg krefter til andre oppgaver som må gjøres, som f.eks som å studere. Jeg synes folk bør respektere slikt. Noe annet hadde vært om hun hadde spurt om jeg kunne gjort henne en teneste, altså å gå på butikken for henne. Hadde hun spurt om det så ville jeg likt å hjelpe. Men når hun spørr om jeg kan handle for henne hvis jeg skal på butikken og forlanger svar fort så blir jeg litt sur. For da har du liksom ikke ofret noe og ikke gitt noe hjelp, selv om du syns det var dritkjedelig å måtte planlegge dette. Hvem vil verdsette det?

Skrevet

Jeg liker ikke at andre legger beslag på min tid. Noen ganger er jeg ubestemmelig. På fridager liker jeg å gjøre kun det som faller meg inn bortsett fra oppgaver en må. Hvis jeg ikke har lyst til f.eks å rydde og vaske eller gå på butikken så later jeg meg til jeg plutselig har lyst. For plutselig så har jeg lyst til å gjøre slike oppgaver. Jeg liker å gjøre det som faller meg inn der og da. På den måten samler jeg krefter til andre oppgaver som må gjøres, som f.eks som å studere. Jeg synes folk bør respektere slikt. Noe annet hadde vært om hun hadde spurt om jeg kunne gjort henne en teneste, altså å gå på butikken for henne. Hadde hun spurt om det så ville jeg likt å hjelpe. Men når hun spørr om jeg kan handle for henne hvis jeg skal på butikken og forlanger svar fort så blir jeg litt sur. For da har du liksom ikke ofret noe og ikke gitt noe hjelp, selv om du syns det var dritkjedelig å måtte planlegge dette. Hvem vil verdsette det?

Helt enig med deg :)

Gjest togli
Skrevet

Sånn tenker jeg og! Har innimellom "fri" her, og det betyr at jeg overhodet ikke trenger å planlegge noe som helst den tida. Da blir jeg sånn som hu ubestemmelige venninna dersom noen vil ha meg til å gjøre en tjeneste uten å be meg rett ut.

For da må jeg planlegge igjen... og det er jo det hele livet mitt består av til vanlig! Adm dir familie som jeg er.

Jeg pleier også å tiltale meg selv som administrerende direktør i heimen ;-P

Skrevet

Jeg syns at du fremstod som ubestemt og lite hjelpsom, men venninnen fremstod som litt masete og krevende. Ingen har gjort noe galt, men ingen fremstår som spesielt hjelpsom og sympatisk. Dårlig kommunikasjon, og litt "storm i et vannglass"...

Enig med deg.

Skrevet

Jeg er veldig enig i dette. Jeg syns din venninne burde respektert at du ønsket å holde din tid åpen og ikke binde deg.

Skrevet

Da hadde jeg sagt - sånn for å ha mitt på det tørre - "Jeg greier ikke å bestemme meg, så det er sikkert lurt at du handler selv idag - men da må du love meg å ikke bli sur dersom jeg etterpå finner ut at jeg orker å handle allikevel!" ;-P

''Da hadde jeg sagt - sånn for å ha mitt på det tørre - "Jeg greier ikke å bestemme meg, så det er sikkert lurt at du handler selv idag - men da må du love meg å ikke bli sur dersom jeg etterpå finner ut at jeg orker å handle allikevel!" ;-P''

Ja, kan det sies og gjøres enklere og bedre enn dette? Det er noe med å gi svar til andre personer som er så tydelige/ærlige som mulig. Jeg ville ikke ha hatt noe problem med å tolke og forholde meg til et svar som dette.

Gjest togli
Skrevet

''Da hadde jeg sagt - sånn for å ha mitt på det tørre - "Jeg greier ikke å bestemme meg, så det er sikkert lurt at du handler selv idag - men da må du love meg å ikke bli sur dersom jeg etterpå finner ut at jeg orker å handle allikevel!" ;-P''

Ja, kan det sies og gjøres enklere og bedre enn dette? Det er noe med å gi svar til andre personer som er så tydelige/ærlige som mulig. Jeg ville ikke ha hatt noe problem med å tolke og forholde meg til et svar som dette.

Jepp, enkelt og greit ;-)

Skrevet

Jepp, enkelt og greit ;-)

Yes:-) Jeg er forresten slik som deg. Jeg bestemmer meg fort, og slik blir det. I hvert fall når det gjelder slike dagligdagse småting:-)

Gjest togli
Skrevet

Yes:-) Jeg er forresten slik som deg. Jeg bestemmer meg fort, og slik blir det. I hvert fall når det gjelder slike dagligdagse småting:-)

Du er sikkert sånn som meg - irriterer deg en smule over folk som aldri greier å bestemme seg for noe ;-)

Skrevet

Du er sikkert sånn som meg - irriterer deg en smule over folk som aldri greier å bestemme seg for noe ;-)

Der har du helt rett:-) Og spesielt når det gjelder betydningsløse ting som f.eks. gå i butikken/ikke gå i butikken. Nøling og grubling er ikke min stil i slike sammenhenger. Det er da ingen katastrofe om man ikke skulle føle seg 100% opplagt til en liten runde i matbutikken? Det er jo bare å la det stå til, og bli ferdig med det:-)

Jeg er slik på andre områder også. Jeg kan bestemme meg for at i morgen skal jeg klippe plenen og vaske vinduer. Og uansett hvor lite eller mye lyst jeg har, så gjør jeg da det. Noen kaller det vel for å være strukturert:-)

Gjest togli
Skrevet

Der har du helt rett:-) Og spesielt når det gjelder betydningsløse ting som f.eks. gå i butikken/ikke gå i butikken. Nøling og grubling er ikke min stil i slike sammenhenger. Det er da ingen katastrofe om man ikke skulle føle seg 100% opplagt til en liten runde i matbutikken? Det er jo bare å la det stå til, og bli ferdig med det:-)

Jeg er slik på andre områder også. Jeg kan bestemme meg for at i morgen skal jeg klippe plenen og vaske vinduer. Og uansett hvor lite eller mye lyst jeg har, så gjør jeg da det. Noen kaller det vel for å være strukturert:-)

Akkurat sånn er jeg også! Vet at jeg blir strålende fornøyd når jeg får gjort det jeg hadde satt meg fore. Er en grunn til at mottoet mitt er "Hvorfor gjøre imorgen det du kan gjøre idag!" ;-)

trollemor;o)
Skrevet

I mine øyne er den som ikke kunne svare på om hun skulle på butikken eller ei den dummeste.

Skrevet

Akkurat sånn er jeg også! Vet at jeg blir strålende fornøyd når jeg får gjort det jeg hadde satt meg fore. Er en grunn til at mottoet mitt er "Hvorfor gjøre imorgen det du kan gjøre idag!" ;-)

Tenkte meg det :-) Jeg synes det er noe stort tull å hele tiden gå og kjenne etter hva man orker/ikke orker. Skal man holde på slik så er det ikke stort man får gjort:-) Og livet krever mer enn som så for at ting skal fungere. Så det er jo bare å vende seg til. Man kan ikke følge "lystprinsippet" - det er nytteløst i lengden:-)

Mitt egentlig verste eksempel i den sammenhengen var barna til min eks. De klarte aldri å bestemme seg for hvor de ville feire julaften før lille julaften..Og skjønte ikke at en slik dag krevde et minimum av planlegging:-(

trollemor;o)
Skrevet

Nei det hadde ikke noe med det å gjøre. Noen ganger er jeg bestemt, andre ganer usikker. Personlig synes jeg det er litt frekt at andre må ha et svar slik fort, føles liksom som om jeg var forpliktet til å hjelpe henne og da faller litt lysten til å hjelpe bort. Som sagt så gjør ikke hun noe mere for meg enn jeg gjør for henne så jeg skylder henne ikke noe.

Det virker som om du er litt redd for å gjøre denne venninna flere tjenester enn det hun har gitt deg..

Skrevet

Da hadde jeg sagt - sånn for å ha mitt på det tørre - "Jeg greier ikke å bestemme meg, så det er sikkert lurt at du handler selv idag - men da må du love meg å ikke bli sur dersom jeg etterpå finner ut at jeg orker å handle allikevel!" ;-P

Nei, vet du hva. Hvis noen spør meg om jeg skal i butikken og jeg ikke vet om jeg skal i butikken, så svarer jeg at jeg vet ikke. Som regel vet jeg ikke om jeg skal i butikken før jeg plutselig finner ut at jeg skal gå i butikken. Det er mitt valg. Hvis noen skal presse meg til å skulle planlegge fridagen/fritiden min blir jeg bare sint. Det er min fritid, og jeg orker da virkelig ikke press da.

Jeg skjønner at vi er helt forskjellige på det området, men jeg forbeholder meg altså retten til ikke å trenge å unnskylde at jeg ikke vet om jeg skal i butikken eller ikke.

Skrevet

I mine øyne er den som ikke kunne svare på om hun skulle på butikken eller ei den dummeste.

Hadde hun visst om hun skulle i butikken så ville hun vel svart. Saken er vel den at hun ikke visste om hun kom til å dra i butikken eller ikke.

Gjest togli
Skrevet

Tenkte meg det :-) Jeg synes det er noe stort tull å hele tiden gå og kjenne etter hva man orker/ikke orker. Skal man holde på slik så er det ikke stort man får gjort:-) Og livet krever mer enn som så for at ting skal fungere. Så det er jo bare å vende seg til. Man kan ikke følge "lystprinsippet" - det er nytteløst i lengden:-)

Mitt egentlig verste eksempel i den sammenhengen var barna til min eks. De klarte aldri å bestemme seg for hvor de ville feire julaften før lille julaften..Og skjønte ikke at en slik dag krevde et minimum av planlegging:-(

Jeg har en kompis som aldri greide å bestemme seg for noe som helst. Han ga meg nesten grå hår ;)

Når han ble pappa endra det seg heldigvis ;)

Skrevet

''I mine øyne er den som ikke kunne svare på om hun skulle på butikken eller ei den dummeste.''

Faktisk helt enig:-) Eller "dum" er vel ikke det rette ordet. Men når man stiller et enkelt spørsmål, så bør det være mulig å få et enkelt svar.

Gjest studentene
Skrevet

Vi må alle gjøre mye vi er nødt til hver dag. Jeg kan også bestemme meg for å planlegge oppgaver som ikke haster men da er det for meg selv og for mitt eget beste. Jeg synes det er skikkelig frekt å kreve at andre skal planlegge hva de skal gjøre fordi de selv skal dra mest mulig fordeler av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...