Gå til innhold

During fra pc`n

Anbefalte innlegg

Gjest Trett av støy
Skrevet

Jeg har pc` n i stua på et spisebord, en bærbar pc. Jeg blir så lei av å høre på den vifta som går kontinuelig, derfor slår jeg den ofte av og på, noe som er tungvint. Men jeg orker bare ikke den konstante støyen.

Er det noe som kan gjøres for å slippe denne støyen? Finnes det bærbare pc`er som ikke har så mye støy fra vifta?

Skrevet

Vifta kan være sliten og jobbe for hardt. Er maskinen din ganske full med programmer/bilder/dokumenter? Ved å frigi plass på harddisken kan du bidra til at vifta ikke må jobbe så iherdig(

Vifta kan være gåen. Mest trolig er den nok det. Du kan sende inn pc for sjekk og reperasjon. Da støvsuger og regngjør de pc inni og bytter evnt vifte. Men dette koster noen kr.så sjekk opp pris på forhånd

Ja, de aller fleste pc`r i dag har ganske så stillegående vifter, det er ikke mye lyd fra en moderne pc i dag. Så hvis du ønsker deg ny pc så er du med en gang kvitt det problemet

Skrevet

Det finnes mmange støysvake bærbare, men har du sjekket om luftfilteret, viften, osv er fullt av støv. Det betyr jo at viften må jobbe veldig hardt og kontinuerlig for å holde PCen kald.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vifta kan være sliten og jobbe for hardt. Er maskinen din ganske full med programmer/bilder/dokumenter? Ved å frigi plass på harddisken kan du bidra til at vifta ikke må jobbe så iherdig(

Vifta kan være gåen. Mest trolig er den nok det. Du kan sende inn pc for sjekk og reperasjon. Da støvsuger og regngjør de pc inni og bytter evnt vifte. Men dette koster noen kr.så sjekk opp pris på forhånd

Ja, de aller fleste pc`r i dag har ganske så stillegående vifter, det er ikke mye lyd fra en moderne pc i dag. Så hvis du ønsker deg ny pc så er du med en gang kvitt det problemet

Min Pc durer også noe vanvittig, den er ikke mer enn 1,5 år. Jeg kjører jevnlig diskoppryddning uten at det hjelper. Har til og med hatt den inne til service, men den durte like forbasket da jeg fikk den igjen.

Andre gode tips?

Skrevet

Min Pc durer også noe vanvittig, den er ikke mer enn 1,5 år. Jeg kjører jevnlig diskoppryddning uten at det hjelper. Har til og med hatt den inne til service, men den durte like forbasket da jeg fikk den igjen.

Andre gode tips?

Ja :) Sende den inn igjen og si at de skal sjekke pc på i lang tid før de sender den tilbake

Det er noen pc`r som har veldig bråkete vifter, men det hører vel til sjeldenhetene...og da burde den hatt bråket hele tiden

Jeg har selv hatt maskiner inne på reklamasjon og til reperasjon for samme feil opptil flere ganger

Sist så var det en bærbar inne et sted for samme feilen 3 ganger (butikken den var kjøpt) Da eksploderte jeg og nektet å betale et øre...så sendte jeg maskinen til hovedkontoret i Norge (dette var en Fujitsu Siemens-pc) og fikk den reparert uten problem

Har også hatt en stasjonær pc fra MPX med samme problem. Bytta vifta 3 ganger. Til slutt fikk jeg nytt hovedkort med annen slag vifte på

Så stå på, send inn, vær standhaftig og krev helt enkelt. Det er en vare som skal holde i flere år

Det er et slit å hele tiden sende avgårde og være uten pc og sånn men jeg klarer simpelthen ikke å bare blåse i det. Har en gubbe som er sånn da :D Men det var før jeg kom i huset vel og merke ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...