Gå til innhold

Hva slags speilreflekskamera har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Nikon D200 og er kjempefornøyd, men det er kommet nye modeller etter at jeg kjøpte mitt for 3 år siden er det vel.

Jeg kjøpte Nikon fordi jeg hadde flere objektiver til min gamle speilrefleks som jeg kunne bruke på det digitale.

Gjest Dalmeny
Skrevet

Canon 550D, og jeg er veldig fornøyd.

Tror for øvrig du bør ha mer fokus på optikk enn kamerahus, men først og fremst bør du tenke på hvor mye tid du vil bruke på dette, og kommer du fram til at dette kan bli en artig hobby - bør du skaffe deg noen gode fotobøker. Det er mye å lære.

Det er ikke kamerahuset som koster mye penger. Snart vil du ha bedre- og mer anvennelig optikk (kan være dyrt), du vil ha stativ (koster en del), osv.

Foto er dyrt, men det er gøy. :)

Skal du bare knipse "feriebilder" på auto kan du nok like gjerne spare noen kroner og kjøpe et kamera du kan dytte i brystlomma.

Skrevet

Jeg driver med hobbyfotografering og er interessert i et bra kamera som også har en bra videofunksjon. Tenker også på å delta på fotokurs til høsten.

Kommer også litt an på hvor mye du er villig til å legge i det. Nikon D700 har svært gode egenskaper, men den ligger i den øvre delen av "entusiastklassen".

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg driver med hobbyfotografering og er interessert i et bra kamera som også har en bra videofunksjon. Tenker også på å delta på fotokurs til høsten.

Videofunksjonen i 550D er det råeste som per i dag finnes på markedet (i et speilrefleks).

550D er et 7D Light. I denne klassen finner du ikke et bedre kamera. Det er såpass avansert at du må opp i langt dyrere kameraer for å finne tilsvarende.

Les hauger av anmeldelser før du bestemmer deg, men dette kameraet skamroses overalt.

Likevel er det greit å tenke på hva du skal ta bilder av. Skal du f.eks. ta bilder av sport - der seriebildefunksjonen er spesielt viktig, tar 550D "kun" 3.7 bilder i sekundet. Skyter du i RAW vil også bufferen være full etter 6-7 bilder i serie. Dette kan være knapt hvis du f.eks. tar sportsbilder.

(Men tar du bildene i jpg kan du ta rundt 30 bilder før bufferen er full).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Videofunksjonen i 550D er det råeste som per i dag finnes på markedet (i et speilrefleks).

550D er et 7D Light. I denne klassen finner du ikke et bedre kamera. Det er såpass avansert at du må opp i langt dyrere kameraer for å finne tilsvarende.

Les hauger av anmeldelser før du bestemmer deg, men dette kameraet skamroses overalt.

Likevel er det greit å tenke på hva du skal ta bilder av. Skal du f.eks. ta bilder av sport - der seriebildefunksjonen er spesielt viktig, tar 550D "kun" 3.7 bilder i sekundet. Skyter du i RAW vil også bufferen være full etter 6-7 bilder i serie. Dette kan være knapt hvis du f.eks. tar sportsbilder.

(Men tar du bildene i jpg kan du ta rundt 30 bilder før bufferen er full).

Gjest Bill G.
Skrevet

Hvorfor får jeg alle disse jævla tegnene etter alt jeg skriver?

Du bruker sikkert Mac.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du bruker sikkert Mac.

Nei, men jeg tror jeg oppgraderte til en betaversjon av Chrome forleden. Det er sikkert den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...