Gå til innhold

Perverst!


Gjest signererikke

Anbefalte innlegg

''det er ikke bortkastet at folk ser hvor tullet det er''

Hvorfor ikke mene det samme når det gjelder muslimske studenter som ikke kan ta opp lån og betale renter? At "gud" skal ha befalt dette er like tullete.

Jeg har da aldri sagt noe positivt om islam, men jeg forsvarer retten til muslimer og kristne til å tro på det de tror på.

Jeg er ateist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 524
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • hidi, the scorpion

    64

  • ShitDiddelyDo

    28

  • morsan

    13

Jeg kan ikke dy meg, må bare fortsette litt til.

Du elsker å forvrenge det vi sier, Sør. det er det det går på når swig kaller det hetsing.

Jesus var til fra evighet av. Han er sønnen, og er ett med skaperen, faderen, ånden og alle andre Guds egenskaper, og sammen er de Gud, i så måte har hidi rett.

Den gud som bare er opprørt, som du sikter til i din endeløse flom av folkemyrdende guddomsanklagelser, er skaperen og opprettholderen. Han som viste sin kjærlighet til verden at han sendte sønnen til soning for våre synder. Kan du ikke gjøre meg den favøren at du leser profeten Amos sammenhengende i det minste, du trenger virkelig å få et litt mer nyansert bilde av denne folkemorderen du snakker om.

Og som solfryd og punisher'n er inne på: Gud er gud, vi er mennesker. Han er skaper, vi er skaperverk.

''Han som viste sin kjærlighet til verden at han sendte sønnen til soning for våre synder.''

I følge hidi så er jo Jesus = Gud....

''Og som solfryd og punisher'n er inne på: Gud er gud, vi er mennesker. Han er skaper, vi er skaperverk.''

Poenget her er ikke om "Gud er Gud", om at dette er den samme entiteten som har begått mange folkmord, og at det er "merkelig" å tilbe en folkemorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig med deg (*sjokk*) Jeg opplever at dere misbruker begrepet "ignorant".

"

Ignorance is a state of being uninformed. This should not be confused with being unintelligent, as one's level of intelligence and level of education or general awareness are not the same. The word "ignorant" is an adjective describing a person in the state of being unaware." (Wikipedia)

Jeg er informert nok om hva vitenskapsteori er, så det er ikke problemet. Jeg er også klar over hva alle disse teoriene sier, jeg bare velger å ikke tro på dem med hud og hår. Jeg er kritisk til en del påståtte "sannhets"gestalter, nettopp fordi de ikke er "bevist". Men bevares, tro gjerne på det som ikke er bevist dere, ok for meg ;-)

Ja, og ditt valg er på linje med å forkaste teorien om at jorden er rund, og heller tro at den er flat.

Og ja, det er selvsagt ignorant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri sagt noe positivt om islam, men jeg forsvarer retten til muslimer og kristne til å tro på det de tror på.

Jeg er ateist.

''jeg har da aldri sagt noe positivt om islam,''

Ikke noe negativt heller. Mens kristenfolket får på pukkelen hele tiden.

'' men jeg forsvarer retten til muslimer og kristne til å tro på det de tror på.''

Og da skal man endre på reglene for studielån pga. noe som åpenbart bare er tullball!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å betvile evolusjonsteorien er i dag like akseptert som noe annet. Hvor nedsnødd er du? Den er faktisk ikke bevist 100 % Dette befester nok engang at du er i villrede. Men du kjører sikkert trikk eller buss for å verne miljøet og du.....

Jeg kjører elbil faktisk.

Og jo, evolusjon er bevist. Hevet over enhver tvil, ved hjelp av DNA og andre analyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hele essensen i Kristendommen er at Jesus var guds SØNN. Ikke Gud himself.''

Nåja, de hadde jo også "treenigheten", så familieforholdene i den familien er i overkant kompliserte! ;-)

I tillegg skal jo Jesus ha utført folkemoredene i GT allerede før han ble født av en Jomfru, som ble gravid med Gud/Jesus (før han var født).

Og dette tror folk på!

Med vennlig hilsen

Dette har milliarder av mennesker trodd på i flere tusen år. Du også engang hvis jeg ikke har misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''jeg har da aldri sagt noe positivt om islam,''

Ikke noe negativt heller. Mens kristenfolket får på pukkelen hele tiden.

'' men jeg forsvarer retten til muslimer og kristne til å tro på det de tror på.''

Og da skal man endre på reglene for studielån pga. noe som åpenbart bare er tullball!

Ettersom det ikke er noen muslimer her, så er det jo ikke så mange å diskutere med...

Utover det - å ha banksystemer uten renter er uendelig mye mer logisk enn å tro på jomfrufødsler og folk som gjennoppstår fra de døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har milliarder av mennesker trodd på i flere tusen år. Du også engang hvis jeg ikke har misforstått?

Ja, men innen jeg ble voksen så så jeg jo at det overhodet ikke henger på greip, og at teorien om en gud faktisk ikke besvarer noen spørsmål i det hele tatt, men bare lager veldig mange flere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det ikke er noen muslimer her, så er det jo ikke så mange å diskutere med...

Utover det - å ha banksystemer uten renter er uendelig mye mer logisk enn å tro på jomfrufødsler og folk som gjennoppstår fra de døde.

''å ha banksystemer uten renter er uendelig mye mer logisk enn ''

Ikke så lenge man tror dette er en befaling fra gud. Og det blir ikke mer logisk at kaller man rentene "gebyr" så er plutselig alt i orden (selv om dette i praksis blir langt mer kostbart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''å ha banksystemer uten renter er uendelig mye mer logisk enn ''

Ikke så lenge man tror dette er en befaling fra gud. Og det blir ikke mer logisk at kaller man rentene "gebyr" så er plutselig alt i orden (selv om dette i praksis blir langt mer kostbart).

Jeg har ikke sagt renteforbud er logisk eller fornuftig, men det er i hvert fall utrolig mye "bedre" enn å tro at jomfruer føder (etter å ha blitt besvangret av ungen hun skal føde), og at folk gjenoppstår fra de døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

Å betvile evolusjonsteorien er i dag like akseptert som noe annet. Hvor nedsnødd er du? Den er faktisk ikke bevist 100 % Dette befester nok engang at du er i villrede. Men du kjører sikkert trikk eller buss for å verne miljøet og du.....

Øy, det der har ikke jeg skrevet. Min bedre halvdel - du må sjekke signaturen før du sender av gårde noe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign...

Ja, og ditt valg er på linje med å forkaste teorien om at jorden er rund, og heller tro at den er flat.

Og ja, det er selvsagt ignorant.

Jeg har jo da ikke benektet at jorden er rund... sukk, nå har du gått over grensa hva kverulering angår og da er det jo ikke moro lenger.

Ang. den andre linken: du påstår at den kristne overbevisningen går tilbake: jeg sendte en liten hilsen om at nå nettopp har 400 mennesker tatt imot Jesus og mange har blitt helbredet.

Du er det jeg vil kalle ignorant til at mennesker faktisk får møte den levende Gud den dag i dag.

Med vennlig hilsen og ha det bra, nå gidder jeg ikke mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest verinoca

Om man tror på Gud:)

Eh.. riktig. Det viser bare klart og tydelig mitt standpunkt: Bortforklaringer er alt religionen har igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo da ikke benektet at jorden er rund... sukk, nå har du gått over grensa hva kverulering angår og da er det jo ikke moro lenger.

Ang. den andre linken: du påstår at den kristne overbevisningen går tilbake: jeg sendte en liten hilsen om at nå nettopp har 400 mennesker tatt imot Jesus og mange har blitt helbredet.

Du er det jeg vil kalle ignorant til at mennesker faktisk får møte den levende Gud den dag i dag.

Med vennlig hilsen og ha det bra, nå gidder jeg ikke mer...

''Jeg har jo da ikke benektet at jorden er rund... sukk, nå har du gått over grensa hva kverulering angår og da er det jo ikke moro lenger.''

Jeg har da ikke påstått at du benekter at Jorden er rund. Jeg påstår at å benekte at evolusjon skjer er på samme "nivå" som å benekte at Jorden er rund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Joda, men diskusjonen er ikke hvorfor han begår folkemord, men hvorfor noen vil tilbe en folkemorder, som hidi påstår han er.

Han er vel god på bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ok, opplever at du fortjener et svar på dette spørsmålet før jeg gir meg i denne tråden...

Du lurer på hvordan vi kristne kan tro på en bok som har et selektivt utvalg av religiøse tekster, valgt ut av "onde menn" som du kaller dem (skulle gjerne hatt bevis fra din side på at disse mennene var onde, eller ihvertfal noen vettuge argumenter for det men ok...)

Først og fremst vil jeg si at dette er gode spørsmål du stiller, vel verdt å ta stilling til! Alle som glatt hopper over disse spørsmålene og ikke tar stilling til dem kan vel være som ignorante å regne (ser dere, her bruker jeg ordet "ignorant" i sin rette betydning). Det finnes særdeles mye stoff om bibelforskning. Ingen bok i verden er det forsket så mye på som Bibelen.

Siden bibeltekstene ble skrevet av om og om igjen, til forskjellige tider og av mange skrivere, er det en del forskjeller mellom dem. For å komme mest mulig nær de opprinnelige tekstene har man innen vitenskapen (dette vil vel glede en del av dere å høre, dere som er opptatt av vitenskapelige sannheter) lagt ned et veldig arbeid med å sammenlikne håndskriftene og vurdere kvaliteten på dem.

Det selektive utvalget av tekster som kom med handlet om at man ikke så det som nødvendig å samle absolutt alle tekstene som var så godt som identiske, derfor ble det lagt vekt på å sette sammen en bok som bestod at tekster fra forskjellige forfattere som kunne gi et godt spekter av alt fra historiske dokumenter til poesi, profetier og selvsagt evangeliet om Jesus Kristus.

Etableringen av Det nye testamentets kánon handlet om hvilke nye bøker som skulle få status på linje med de gamle hellige bøkene som utgjorde Skriften, jødenes bibel som allerede i år 90 e. Kr. var fastsatt som hellig skrift.

På de første kirkemøtene var det viktig for kirkefedrene å avgjøre hvilke tekster som gave et korrekt bilde av hvem Jesus var. Disiplene og apostelen Paulus sier alle det samme: at Jesus var Guds sønn, sendt til verden for å frelse mennesker. Evangeliene gir et bilde av de faktiske hendelsene rundt Jesu liv, og Paulus brevene gir en bekreftelse på teologien rundt Jesu vesen.

Det fantes og andre skrifter fra denne tiden, noen av de gir et godt bilde av hvem Jesus er, andre er vagere, og derfor ikke kraftfulle nok til å bli tatt med i den hellige bok. Jeg har lest alle apokryfene.

Fra mitt ståsted handler det om én ting til (den tingen som gjør at mine argumenter tar en annen retning enn det som er nekelt å forstå med hodet): den hellige ånd var tilstede og hjalp kirkefedrene til å se hvilke bøker som gir en sterkest og klarest åpenbaring av hvem Jesus er.

Du snakker om disse "onde mennene"... syns det er vanskelig å gi et saklig svar på hvorfor det var "onde" menn som hadde ansvar for å sette sammen Bibelen...

Onde: Fordi disse menneskene har brukt bibelen til å skaffe seg makt. Fordi disse menneskene er skyld i ufattelig mye vondt, med bibelen i hånd. En annen tid, vil du si nå, og det er heldigvis sant, men likefullt finner vi fortsatt mennesker som bruker disse tekstene til å dømme - noe f.eks. denne tråden er et eksempel på (jeg mener å huske at det var denne tråden som startet med homofili).

''den hellige ånd var tilstede og hjalp kirkefedrene til å se hvilke bøker som gir en sterkest og klarest åpenbaring av hvem Jesus er.''

Ikke for å være frekk, men dette er på julenissennivå. "Den hellige ånd var til stede".

Det er de mest utrolige teorer man skal høre fra kristne som forsøker å forklare sin tro.

Ga ikke Gud mennesket fri vilje? Er det ikke derfor han ikke kan klandres for krig og elendighet?

Gud burde kanskje vurdere å sende ned den hellige ånd igjen. Han ville nok løst en og annen konflikt ganske lett. selv beboerne i "Guds land" ville satt seg ned ved forhandlingsbordet hvis den hellige ånd meldte sin ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Det sier da like mye om kristendommen som ditt eksempel gjør om islam.

Siden dette kun skjer nettopp i Afrika gjør det ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette kun skjer nettopp i Afrika gjør det ikke det.

Det har vært lignende lover i de fleste, om ikke alle, kristne land - enten dødsstraff eller lange straffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har ikke sagt renteforbud er logisk eller fornuftig, men det er i hvert fall utrolig mye "bedre" enn å tro at jomfruer føder (etter å ha blitt besvangret av ungen hun skal føde), og at folk gjenoppstår fra de døde.

''Jeg har ikke sagt renteforbud er logisk eller fornuftig, men det er i hvert fall utrolig mye "bedre" enn å tro at jomfruer føder (etter å ha blitt besvangret av ungen hun skal føde), og at folk gjenoppstår fra de døde.''

En meget besynderlig logikk. Jomfrufødsel og gjenoppstandelse har ingen praktisk betydning i hverdagen, det har derimot renteforbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...