Gå til innhold

Ultralydbilder på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest gravidogblid
Skrevet

Er det galt? Jeg la ut av min for å spre nyheten om at jeg var gravid, men ventet til uke 19 :) Fikk masse gratulasjoner. Men ser nå at enkelte mener det er kvalmt... så er redd enkelte på vennelista mi og tenker slikt? De sier jo i så fall ingenting men....

Selv blir jeg litt skuffet om jeg ser folk på vennelista er gravid og ikke legger ut ultralydbilde. Syns det er spennende å se ultralydbildet- og så babybildet når ungen blir født for å se om det ligner :) men så er jeg jo litt spesiell da.

Liker man ikke å se ultralydbilde så er det jo bare å la være å se på.

Det er jo ikke akkurat nakenbilde. Syns det er kvalmere med bilde av seg selv med den store nakne magen og bare en liten truse.

Skrevet

nei jeg syns ikke det er galt :) man må jo få legge ut hva man vil...

Skrevet

Ja, jeg synes det er kvalmt. Det blir et intimhysteri eller hva jeg skal kalle det. Jeg vil ikka ha slikt uten at jeg oppsøker det selv. Men jeg har en del på listen som ikke er nære venner. Så når noen har blitt for intime med bilder og oppdateringer, så har jeg slettet dem.

Gjest gravidogblid
Skrevet

Ja, jeg synes det er kvalmt. Det blir et intimhysteri eller hva jeg skal kalle det. Jeg vil ikka ha slikt uten at jeg oppsøker det selv. Men jeg har en del på listen som ikke er nære venner. Så når noen har blitt for intime med bilder og oppdateringer, så har jeg slettet dem.

Det var da voldsomt at man sletter noen bare pga man ikke liker bildene de legger ut :)

Gjest togli
Skrevet

Hæ? Det virker jo ganske sært....

Skrevet

Jeg er skeptisk. Det er flott at du gleder deg, og at du deler gleden med andre, men et ultralydbilde er detaljer som andre ikke burde ha behov for å se. Dessuten er jeg veldig skeptisk til overhodet å legge ut bilder av barn på nettet - og da kan man vel, slik jeg ser det, like godt inkludere ufødt liv.

Skrevet

En av mine venner brukte 3D ultralydbilde av ungen sin i morens mage som profilbilde til ungen kom ut :)

Kvakk til litt med en gang jeg så det for det er jo ganske privat, men gidder ikke vurdere om det er "rett eller feil". Det er vel rett for noen, og feil for noen. Jeg bryr med ikke :)

Gjest trådstarter
Skrevet

En av mine venner brukte 3D ultralydbilde av ungen sin i morens mage som profilbilde til ungen kom ut :)

Kvakk til litt med en gang jeg så det for det er jo ganske privat, men gidder ikke vurdere om det er "rett eller feil". Det er vel rett for noen, og feil for noen. Jeg bryr med ikke :)

Jeg har ikke noe imot ul-bilder, syns d bare er koselig, men 3d-bilder syns jeg er litt ekle.

Skrevet

Jeg personlig ville ikke lagt noe slikt ut på FB.

Gjest Shira :o)
Skrevet

For min del må folk gjerne legge ut det de vil. Er det noe jeg ikke liker, ja så lar jeg være å kikke på det.

Selv reagerer jeg ikke negativt på ultralydbilde, har egentlig ikke tenkt så nøye over det. Dersom du velger å dele det, så er det helt greitt for meg, og jeg hadde gratulert deg.

Gratulerer med gravidieten forresten! :o)

Flimmer1365381250
Skrevet

Ultralydbilder er herlige. jeg er helt enig med deg, Du ser jo bare et bilde av babyen. i sort/hvitt? Er jo ikke mer "intimt" med det enn med et bilde av den nyfødte?

Damer som legger ut "nakenbilder" av seg selv når de er høygravide og full av strekkmerker er mye, mye, mye verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...