Gå til innhold

hjelp! har så vondt i halsen!

Anbefalte innlegg

Gjest halllls!
Skrevet

Jeg har så utrolig vondt i halsen at jeg ikke greier å sove, hva skal jeg gjør?? Det må være en betennelse e.l. jeg kan ikke huske å ha opplevd noe sånt før, det sprer seg til ørene og hele hodet og er vondt konstant, ikke bare når jeg svelger. Har tatt en paracet, håper den skal virke. Men hva annet kan jeg gjøre? Like før jeg drar på legevakta.... har det noen hensikt? PS, jeg ammer, kan dette ha noen betydning for evt behandling med antibiotika??

Gjest mamma2b
Skrevet

Sug på en halspastill :)

Ellers er jo morsmelk et kjerringråd mot halsvondt.

Varm litt morsmelk med litt honning i.

Litt halsvondt har da ingen tatt skade av, men sitter det lenge i kan du jo oppsøke lege.

Skrevet

Synes du skal kontakte lege i dag hvis du fortsatt føler deg ordentlig dårlig. Kraftige halsbetennelser forårsaket av evt. streptokokkinfeksjoner bør behandles.

God bedring:-)

Gjest Nerda
Skrevet

Hvordan går det?

Jeg synes du skal kontakte legevakta hvis det fortsatt er like vondt, få tatt en streptokokk-test. Håper uansett hva som skjer at du blir kvitt det snart!

Gjest Sommer snart?
Skrevet

Hold deg unna Legevakta. Der jobber turnusleger som ikke har peiling!

Gjest halllls!
Skrevet

Sug på en halspastill :)

Ellers er jo morsmelk et kjerringråd mot halsvondt.

Varm litt morsmelk med litt honning i.

Litt halsvondt har da ingen tatt skade av, men sitter det lenge i kan du jo oppsøke lege.

Takk for svar, men når sa jeg at jeg hadde "litt halsvondt"? Dette her var såpass gale at jeg ikke fikk sove, og det er lite praktisk mht at jeg har en liten å passe på på dagtid :P

Morsmelk jo har hørt om at det er bra men tror det er forbeholdt bebisen egentlig, har lite lyst å drikke det selv.. :P

Gjest halllls!
Skrevet

Synes du skal kontakte lege i dag hvis du fortsatt føler deg ordentlig dårlig. Kraftige halsbetennelser forårsaket av evt. streptokokkinfeksjoner bør behandles.

God bedring:-)

Takk for svar! Selv om det er litt bedre nå på dagtid, så vet jeg det kommer til å forverre seg igjen ikveld.. Så jeg tror jeg drar til legevakta idag og får evt antibiotika.

Gjest halllls!
Skrevet

Hvordan går det?

Jeg synes du skal kontakte legevakta hvis det fortsatt er like vondt, få tatt en streptokokk-test. Håper uansett hva som skjer at du blir kvitt det snart!

Hei! Ja det skal jeg gjøre! Takk for svar :)

Gjest halllls!
Skrevet

Hold deg unna Legevakta. Der jobber turnusleger som ikke har peiling!

Jo men en halsbetennelse burde være en grei sak for selv turnusleger :P

Gjest mamma2b
Skrevet

Du kan vel avse en liten skvett :)

Smaker faktisk godt med morsmelk, selv om tanken kanskje er litt avskrekkende hehe :) men bedre med sin egen melk enn andres.

Er i alle fall et kjerringråd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...