Gå til innhold

vanskelig å forfalske studiebevis?

Anbefalte innlegg

Gjest Dalmeny
Skrevet

Nå har jeg ingen planer om å gjøre det samme men tenker på hun Løberg som hadde forfalsket tre studiebevis.

Hva får mennesker til å gjøre sånt? Vil de ikke alltid ha angst for å bli avslørt?

Er det lett å forfalske et studiebevis, eller er det de som har mottatt det som ikke har gått grundig igjennom de for å se om studiebevisene er ekte?

Skrevet

Folk sjekker ikke. Jeg har aldri blitt spurt om å vise noe, bortsett fra for én stilling, og da var det kun en fotokopi de var etter.

Med vennlig hilsen

Gjest Dalmeny
Skrevet

Folk sjekker ikke. Jeg har aldri blitt spurt om å vise noe, bortsett fra for én stilling, og da var det kun en fotokopi de var etter.

Med vennlig hilsen

jeg leverte inn et ark hvor det sto at jeg hadde en bachelorgrad. Jeg vet ikke hvor lett det hadde vært å forfalske den, eller om en våken sjef hadde lagt merke til at det var noe rart der.

Jeg har også lurt på hvis jeg faket mine papirer , og det sto at jeg var psykolog om noen hadde reagert på det. Hvis jeg var i et psykologfelleskap hadde de funnet ut at jeg ikke var psykolog uten å se på papirene mine. Kan man bløffe seg til sånt?

Gjest Dolores77
Skrevet

er ytterst sjeldent en arbeidsgiver ringer en skole man har gått på for å høre om det stemmer at vedkommende har gått der, så de tar det som gitt at det stemmer.

Om vedkommende mangler de kunnskaper de skulle ha tilegnet seg der vil de kanskje før eller senere oppdage?

Mens når det gjelder å oppgi tidligere arbeidsgivere er de strengere,

sjekker referanser osv....

Gjest Dalmeny
Skrevet

er ytterst sjeldent en arbeidsgiver ringer en skole man har gått på for å høre om det stemmer at vedkommende har gått der, så de tar det som gitt at det stemmer.

Om vedkommende mangler de kunnskaper de skulle ha tilegnet seg der vil de kanskje før eller senere oppdage?

Mens når det gjelder å oppgi tidligere arbeidsgivere er de strengere,

sjekker referanser osv....

Men er det så enkelt å forfalske et papir?

Skrevet

Men er det så enkelt å forfalske et papir?

Sikkert ikke lett å forfalske et studiebevis i den forstand at man lager et falsk "originaldokument", men man sender vel sjelden inn selve originalen og da kan man kanskje klare å lage en kopi? F eks ta kopi av en annens studiebevis og endre naavnet til sitt eget? (kommer an på om balgrunnen der navnet står er blank eller mønstret)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...