Gå til innhold

Offisielle krav til kjellerbod

Anbefalte innlegg

Gjest kjellerbod
Skrevet

Er det noen som vet hvor jeg kan finne de offisielle kravene til kjellerbod. Slik jeg har forstått det må høyden være minimum 190 cm for at det skal kunne regnes som areal?

Skal klage på kjellerboden ettersom den er så liten at den egentlig er ubrukelig. Da er det greit å ha en paragraf eller to å henvise til.

Megler sier at 190 cm regelen ikke gjelder boder, men det har jeg mine tvil om. Har bedt henne flere ganger sende meg skriftlig dokumentasjon på at det ikke stilles høyde- eller størrelseskrav til en kjellerbod, men de dokumentene uteblir..

Googlet masse men ikke funnet noe hvor kravene til en kjellerbod er spesifisert.

Gjest ? eller?
Skrevet

Men boder pleier da ikke være med som bruksareal?

220/210/190 (boareal/bruksareal/disponibelt areal - dvs boder, garasjer osv)

Gjest kjellerbod
Skrevet

Men boder pleier da ikke være med som bruksareal?

220/210/190 (boareal/bruksareal/disponibelt areal - dvs boder, garasjer osv)

''Hvis bodene ligger utenfor boenheten, inngår dette ikke i boenhetens bruksareal (BRA), men anbefales spesifisert. ''

http://www.eiendomstakst.no/teknisk.html

Jeg tolker dette som at boden skal regnes som areal, ettersom man ikke kan regne areal ved lavere høyde enn 190 cm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...