Gå til innhold

Skal på date (betalingsanmerkning)

Anbefalte innlegg

Gjest Girl27
Skrevet

Traff en flott fyr på byen i går. Vi avtalte å gå på date i morgen. Jeg er livredd for å bli sammen med noen som har betalingsanmerkninger. Er det noe jeg kan spørre han om?

Gjest sånnerdet
Skrevet

Ja det høres jo ut til å være det perfekte tema for den første daten - not!

Flimmer1365381250
Skrevet

Nei, ikke på første date. Kanskje når temaet økonomi kommer opp i en samtale på et senere tidspunkt.

Å ta opp noe sånt på første date hadde bare blitt ekkelt for meg...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ikke på første date i alle fall :-)

Kan snakke generelt om økonomi, og således få et inntrykk av fyren. Men spesifikt spørre om han har betalingsanmerking....vel, det er å gå for langt.

Gjest den danske loff
Skrevet

Du får sende en SMS nå før daten. Det er best å være på den sikre siden.

Skrevet

Begynte å le her... Er det din største frykt? at han kan ha en uoppgjort inkassoregning? En venninne av meg giftet seg med en mann som var under gjeldsordning.... Sløset mye med penger i begynnelsen av 20 årene. Leiligheten står på henne, men han betaler også på avdragene, er i jobb og fri for gjeld om 1 år.

De har det ganske så bra sammen likevel.

Skrevet

Begynte å le her... Er det din største frykt? at han kan ha en uoppgjort inkassoregning? En venninne av meg giftet seg med en mann som var under gjeldsordning.... Sløset mye med penger i begynnelsen av 20 årene. Leiligheten står på henne, men han betaler også på avdragene, er i jobb og fri for gjeld om 1 år.

De har det ganske så bra sammen likevel.

mariaflyfly
Skrevet

Det synes jeg du skal gjøre dersom daten skulle ta en slik vending at du vil bli kvitt ham på mest mulig effektive måte.

In case du ikke forsto: Nei. Selvfølgelig er ikke det ok å spørre om på første date.

Gjest togli
Skrevet

Wow! :-))))))

Det spør du selvsagt ikke om ;)

Skulle det etterhvert blir alvor mellom dere, så finner du nok ut om han har betalingsanmerkninger..

Gjest segunda
Skrevet

Du skal vel ikke gifte deg med han i overmorgen?

Gjest Dolores77
Skrevet

Kanskje lure det inn i samtalen der du snakker om luksusfellen på tv3, eller din "uheldige venninne"... så kanskje han forteller om seg?

Skrevet

Pussig at dette trekkes frem som frykt nummer én når det gjelder et nytt bekjentskap, foran f eks frykten for at han skal være alkoholiker, voldsmann, pedofil, tidligere straffedømt, notorisk skjørtejeger, eller for den saks skyld: Gift!

Her, som ellers, må du jo bare ta tiden til hjelp og lære han og kjenne og satse på magefølelsen.

Skrevet

Pussig at dette trekkes frem som frykt nummer én når det gjelder et nytt bekjentskap, foran f eks frykten for at han skal være alkoholiker, voldsmann, pedofil, tidligere straffedømt, notorisk skjørtejeger, eller for den saks skyld: Gift!

Her, som ellers, må du jo bare ta tiden til hjelp og lære han og kjenne og satse på magefølelsen.

''Pussig at dette trekkes frem som frykt nummer én når det gjelder et nytt bekjentskap, foran f eks frykten for at han skal være alkoholiker, voldsmann, pedofil, tidligere straffedømt, notorisk skjørtejeger, eller for den saks skyld: Gift!''

Hehe, enig :)

Skrevet

Det finnes atskillig verre egenskaper han kan ha, enn betalingsanmerkninger.

Det er en ganske lang vei fra å gå på date til å ha felles økonomi. Skulle dere havne på den veien, finner du nok ut underveis om han er å stole på økonomisk.

Jeg hadde en skrullete økonom etter meg en gang. Han var veldig opptatt av hva jeg brukte pengene mine til. Det var et særdeles dårlig sjekketriks overfor meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...