Gå til innhold

Brudd eller forstuet tommel?

Anbefalte innlegg

Gjest bad day i dag
Skrevet

Støtet borti en bordkant med tommelen i går og hørte en lite kneppelyd da det skjedde. Den er ganske øm og litt hoven i dag. Men ikke så vondt at jeg kaldsvetter. Vondt å bevege den også.... går så vidt.

Har fått en sykepleier til å tape den med sportstape, og da ble det litt mindre vondt å bevge/bruke handen.

Det jeg lurer på er om denne kneppelyden er et sikkert tegn på brudd? Samtidig det skal vel mer kraftig støt til for å brekke en tommel? Jeg var full da... på fest.

Takksam for svar...

Skrevet

Kneppelyd i tommelen kan tyde på brudd, så det kan være greit å få sjekka det. Det er faktisk sånn at brudd i tommelen ikke trenger gjøre så vondt, så det er vanskelig å vite. Det kan bare ha vært et knekk i leddet uten skade, som når noen lager knekkelyd i fingrene med vilje. Så du får bare vurdere hva du vil gjøre, det skader ikke å få fingeren sjekka ;)

mariaflyfly
Skrevet

Aner ikke. Jeg forstua en fot for noen uker sida, og det gjorde først ikke så vondt, men på kvelden ble det noe så inn i gamperæva vondt, og foten var helt blå, så jeg dro og fikk sjekka det på legevakta morgenen etter.

Hvis det ikke gjør dritvondt, kan du jo se det an litt. Blir det verre er det jo veldig greit å få det sjekka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...