Gjest bad day i dag Skrevet 27. juni 2010 Skrevet 27. juni 2010 Støtet borti en bordkant med tommelen i går og hørte en lite kneppelyd da det skjedde. Den er ganske øm og litt hoven i dag. Men ikke så vondt at jeg kaldsvetter. Vondt å bevege den også.... går så vidt. Har fått en sykepleier til å tape den med sportstape, og da ble det litt mindre vondt å bevge/bruke handen. Det jeg lurer på er om denne kneppelyden er et sikkert tegn på brudd? Samtidig det skal vel mer kraftig støt til for å brekke en tommel? Jeg var full da... på fest. Takksam for svar... 0 Siter
Gjest fgyh Skrevet 27. juni 2010 Skrevet 27. juni 2010 Kneppelyd i tommelen kan tyde på brudd, så det kan være greit å få sjekka det. Det er faktisk sånn at brudd i tommelen ikke trenger gjøre så vondt, så det er vanskelig å vite. Det kan bare ha vært et knekk i leddet uten skade, som når noen lager knekkelyd i fingrene med vilje. Så du får bare vurdere hva du vil gjøre, det skader ikke å få fingeren sjekka 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. juni 2010 Skrevet 27. juni 2010 Aner ikke. Jeg forstua en fot for noen uker sida, og det gjorde først ikke så vondt, men på kvelden ble det noe så inn i gamperæva vondt, og foten var helt blå, så jeg dro og fikk sjekka det på legevakta morgenen etter. Hvis det ikke gjør dritvondt, kan du jo se det an litt. Blir det verre er det jo veldig greit å få det sjekka. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.