Gå til innhold

masse barn på besøk...

Anbefalte innlegg

Gjest sommer og mye barn
Skrevet

Jeg går hjemme om dagen og det er ikke fritt for att det kommer mye barn iløpet av dagen på besøk. Jeg har ikke noe imot det men synes til tider det blir mye. De bader og det går jo en haug med håndklær. Mas om mat og drikke.

Hvordan gjør andre dette? Er ikke snakk om att jeg er gjerrig men føler meg til tider som hushjelp og serveringshjelp...

Skrevet

Kan du snakke med foreldrene til disse ungene og be dem sende med ungene håndkle og matpakke?

Skrevet

Send barna hjem og be de gå på do hjemme, før de spør en voksen hjemme om å få med en drikkeflaske, noen brødskiver og et håndkle.

Hvis alle gjør det, skulle det vel bli mye mindre mas.

Persille1365381127
Skrevet

Hos oss er regelen at alle må ha med håndklær og badetøy hjemmefra. Om det er ikke er noe helt ekstraordinært da. Nå er Billa bare 7 år, så det er sjelden foreldrene ikke vet om at det er andre barn her - så da er jo gjerne sånne ting avtalt.

Men jeg husker fra jeg var liten at alle måtte ha med håndkle og badetøy selv, og at vi måtte spørre om vi ville ha noen til middag - ellers var det lite servering. Mulig vi fikk noen mugger med saft, men lite utover det tror jeg...

Gjest ganske enkelt
Skrevet

Det er jo så enkelt at man sier til barna som kommer på besøk at hvis de skal bade så må de ha med håndkle og badedrakt. Vann til drikke får de så mye de selv vil fra hageslangen eller utekrana. Det må du jo ha siden du fyller badebasseng? Noen plastikk kopper er jo enkelt å ha stående på et brett så forsyner de seg selv. En kurv med epler er jo heller ikke dyrt å ha på et bord i hagen. Et eple til hvert av barna, er de mer sultne må de gå hjem for å spise eller ha med nistemat.

Gi beskjed når dere skal ha felles matmåltid og send alle barna hjem før dette, så har dere en rolig familiestund alene.

Derimot vil jeg påpeke at om man inviterer 1 barn hjem til seg for dagen, ja da stiller man jo opp med mat og håndkleutlån.

Enkle regler å følge. Barn forstår fort og har ikke problemer med slike regler.

Skrevet

De kan vel ta med håndkle selv vel? Det er vanlig her iallefall.

Ellers kjenner jeg litt igjen det der med å være kafevert for alle disse små gjestene. ;-) 98% av tiden syns jeg det er bare koselig, av og til blir det litt i overkant.

Skrevet

Send barna hjem og be de gå på do hjemme, før de spør en voksen hjemme om å få med en drikkeflaske, noen brødskiver og et håndkle.

Hvis alle gjør det, skulle det vel bli mye mindre mas.

''Send barna hjem og be de gå på do hjemme''

Det var da i overkante lite imøtekommende,

synes

Skrevet

Håndkler må de selvsagt ha med selv. Skulle bare mangle. Jeg hadde nok også sendt de hjem da vi skulle spise lunsj.

Skrevet

''Send barna hjem og be de gå på do hjemme''

Det var da i overkante lite imøtekommende,

synes

Trådstarter skriver jo at det kommer mye barn i løpet av dagen, og om barna i samme vending som de henter håndkle passer på å gå på do, hva er galt med det?

En av mine jenter er støtt over hos naboen og bader (naboen som inviterer, men likevel..)

Jeg synes det er en selvfølge å sende henne på do før hun tar på badetøy og rusler over med håndkle. Mat får hun hjemme. Skulle da bare mangle, ønsker jo ikke å utnytte naboens gjestfrihet heller!

Gjest Tatjana
Skrevet

''De bader og det går jo en haug med håndklær.''

Du lar være å låne ut håndklær. Fortell dem vennlig men bestemt at det må de ta med seg selv, om de vil bade hos dere.

''Mas om mat og drikke.''

Igjen, avslå vennlig men bestemt. Er de sultne får de gå hjem og spise. Du kan jo sette fram noen plastkopper og fortelle dem at det er vann i utekrana/ hageslangen.

Jeg har selv satt grenser og følt meg slem, men jeg opplevde at etterpå _likte_ jeg faktisk å ha alle disse barna på besøk, og da trøstet jeg meg med at det var langt bedre for dem. Å føle seg velkommen.

Skrevet

Håndklær må de ha med selv, i alle fall om det er snakk om nabounger. Mat serveres i utgangspunktet ikke, men jeg kan godt hive sammen ei vaffelrøre og steike en haug ute (kjekk måte å bli kvitt rester i kjøleskapet på), men først etter avtale med foreldrene. :-) Drikke serverer jeg, hovedsakelig i form av vann m/isbiter.

toalettet får de selvfølgelig bruke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...