Gå til innhold

Allergivennlige hunderaser...

Anbefalte innlegg

Gjest glad i dyr
Skrevet

Vi ønsker oss hund, men sønnen min er allergisk mot hunder. Nå vet jeg imidlertid at det finnes hunderaser som ikke får allergikere til å reagere... Noen som vet hvilke hunderaser dette er? =)

Gjest fra bergen
Skrevet

Portugisisk vannhund, Kinesisk nakenhund, og Puddel.

Skrevet

Det finnes mange forskjellige allergier, og noen allergikere blir bare verre og verre når de utsettes for allergener, så prøv hunden i noen uker først.

Med vennlig hilsen

Gjest Dyrekjær
Skrevet

Det finnes mange forskjellige allergier, og noen allergikere blir bare verre og verre når de utsettes for allergener, så prøv hunden i noen uker først.

Med vennlig hilsen

Kjedelig/trist for hunden.

Tenk å bo et sted som en prøvekanin, for så bli "kasta ut" om det ikke passer å ha den i huset mer.

En bør tenke mer på dyrets ve og vel, før en skaffer seg et dyr. Iallefall om en er usikker på at det vil fungere pga. bl.a allergi.

Gjest gomle
Skrevet

Vi har et vennepar som har en allergivennlig hund som heter noe sånt som Bichon Havanes. Nydelig hund, og mannen i huset tåler den for det meste (de har hatt den siden nyttår). Men min mann og sønn, som er svært allergiske mot hund tåler ikke denne hunden i det hele tatt, og blir lynkjapt hovne i øynene og tette i lungene, så det finnes dessverre ingen garanti. Ofte kan det går bra en stund, for så å bli stadig verre, og da sitter man jo der med en hund som man er glad i, og som det ikke er bare, bare å plassere bort. Jeg tror jeg ville droppet å skaffe hund så lenge dere har en sønn som er allergisk.

Skrevet

Kjedelig/trist for hunden.

Tenk å bo et sted som en prøvekanin, for så bli "kasta ut" om det ikke passer å ha den i huset mer.

En bør tenke mer på dyrets ve og vel, før en skaffer seg et dyr. Iallefall om en er usikker på at det vil fungere pga. bl.a allergi.

Vel, det er langt bedre med enn hund som flytter enn et barn som blir sykt.

Med vennlig hilsen

Gjest glad i dyr
Skrevet

http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1645&ID=4068

Mannen i huset er allergisk mot pelsdyr, men vi har to storpudler og de reagerer han ikke på. Poenget er at man vet aldri, og allergier kan forverres og utvikles over lang tid, så man må være klar over at man tar en risiko dersom man anskaffer hund med allergikere i huset.

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=SP014

Takk for et utfyllende svar!! Etter å ha lest den første linken, dropper vi nok å anskaffe hund. Det er ikke SÅ viktig! Kan ikke risikere sønnen min sin helse. Dessuten er jeg imot å skaffe kjæledyr på prøve. Hadde vi skaffet hund hadde den blitt et nytt familiemedlem. Da hadde det blitt følelsesmessig vanskelig å bare kaste hunden ut igjen, dersom vi ikke kunne ha den allikevel...

SUKK! Men jeg hadde jo veldig lyst på den da...!

Gjest Dyrekjær
Skrevet

Vel, det er langt bedre med enn hund som flytter enn et barn som blir sykt.

Med vennlig hilsen

Selvsagt. Men likevel, er en usikker på om en kan ha husdyr eller ikke pga helse osv, så bør en uansett være 110% sikker før en anskaffer seg dyr.

Alt for mye "bruk og kast".

Skrevet

Selvsagt. Men likevel, er en usikker på om en kan ha husdyr eller ikke pga helse osv, så bør en uansett være 110% sikker før en anskaffer seg dyr.

Alt for mye "bruk og kast".

''Men likevel, er en usikker på om en kan ha husdyr eller ikke pga helse osv, så bør en uansett være 110% sikker før en anskaffer seg dyr.''

Hvordan kan man være "110% sikker" hvis man er usikker?

Hele poenget er jo nettopp å finne ut.

Med vennlig hilsen

Gjest Dyrekjær
Skrevet

''Men likevel, er en usikker på om en kan ha husdyr eller ikke pga helse osv, så bør en uansett være 110% sikker før en anskaffer seg dyr.''

Hvordan kan man være "110% sikker" hvis man er usikker?

Hele poenget er jo nettopp å finne ut.

Med vennlig hilsen

Du forstår hva jeg mener om du gidder!

*teskjemetoden*

Men likevel, er en usikker på om en kan ha husdyr eller ikke pga helse osv, så bør en IKKE SKAFFE SEG DYR. EN BØR uansett være 110% sikker før en anskaffer seg dyr.

Skrevet

Du forstår hva jeg mener om du gidder!

*teskjemetoden*

Men likevel, er en usikker på om en kan ha husdyr eller ikke pga helse osv, så bør en IKKE SKAFFE SEG DYR. EN BØR uansett være 110% sikker før en anskaffer seg dyr.

Når folk drar på ferie så blir hunden ofte plassert hos venner i noen uker, eller på kennel.

Det er neppe verre for hunden å være prøvehund hos en familie i noen uker.

Du lager et problem som ikke er reelt.

Med vennlig hilsen

Gjest Dyrekjær
Skrevet

Når folk drar på ferie så blir hunden ofte plassert hos venner i noen uker, eller på kennel.

Det er neppe verre for hunden å være prøvehund hos en familie i noen uker.

Du lager et problem som ikke er reelt.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke laget noe problem. Jeg bare sier meningen min. Det gjør jo du også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...