Gå til innhold

Skrive direkte på ark i PDF-format

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg skal sende et søknadsskjema som ligger på internett i PDF-format. Det står at skjemaet kan fylles ut direkte og sendes som vedlegg til e-post. Det er umulig å fylle ut skjemaet direkte og jeg lurer på hva jeg gjør feil?

Gjest PDF-Kjempen
Skrevet

Har du forsøkt Foxit PDF Reader?

Skrevet

Du bruker kulepenn, og skriver på skjermen, ja?

.pdf-dokumenter kan konfigureres på ørten forskjellige måter, og kan sendes på enda flere. Noen skriver man på, og det finnes en "Send"-knapp, eller man må laste ned dokumentet, skrive på det, og så sende det inn som en epost, eller laste det opp igjen.

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Har du forsøkt Foxit PDF Reader?

Dataspråk må jeg nok ha inn med teskje - dessverre ;)

Kan du forklare meg hvordan jeg gjør det?

Skrevet

Dataspråk må jeg nok ha inn med teskje - dessverre ;)

Kan du forklare meg hvordan jeg gjør det?

Foxit er bare en annen pdf-leser (et alternaiv til Adobe sin), akkurat som du kan ha flere tekstredigeringsprogram.

Jeg tviler på at det er pdf-leseren det er noe galt med. De som laget siden har helt sikkert testet det med Adobes sin, som nok er den de aller fleste bruker.

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Du bruker kulepenn, og skriver på skjermen, ja?

.pdf-dokumenter kan konfigureres på ørten forskjellige måter, og kan sendes på enda flere. Noen skriver man på, og det finnes en "Send"-knapp, eller man må laste ned dokumentet, skrive på det, og så sende det inn som en epost, eller laste det opp igjen.

Med vennlig hilsen

''Du bruker kulepenn, og skriver på skjermen, ja?''

Jepp, men vanskelig å skrive rett på skjermen ...blekket vil ikke feste seg... ;-P

''.pdf-dokumenter kan konfigureres på ørten forskjellige måter, og kan sendes på enda flere. Noen skriver man på, og det finnes en "Send"-knapp, eller man må laste ned dokumentet, skrive på det, og så sende det inn som en epost, eller laste det opp igjen.''

Og hvordan finner jeg ut hvordan jeg enklest mulig fikser akkurat mitt PDF-dokument? Hvordan konfigurere på E_N_K_L_E_S_T mulig måte? ;)

Flimmer1365381250
Skrevet

Kan du velge å laste ned skjemaet, og ikke åpne det rett fra nettsiden? Så lagre det på skrivebordet, for eksempel, og åpne det derfra og fylle i det, og lagre endringene. Så legger du det som vedlegg til eposten du skal sende?

Gjest togli
Skrevet

Foxit er bare en annen pdf-leser (et alternaiv til Adobe sin), akkurat som du kan ha flere tekstredigeringsprogram.

Jeg tviler på at det er pdf-leseren det er noe galt med. De som laget siden har helt sikkert testet det med Adobes sin, som nok er den de aller fleste bruker.

Med vennlig hilsen

Jeg har Adobe lasta ned på PC'n min... Er det den du mener?

Gjest togli
Skrevet

Kan du velge å laste ned skjemaet, og ikke åpne det rett fra nettsiden? Så lagre det på skrivebordet, for eksempel, og åpne det derfra og fylle i det, og lagre endringene. Så legger du det som vedlegg til eposten du skal sende?

Jeg prøvde dette... Lagra det på skrivebordet, men fikk ikke skrevet på det da heller :-/

Skrevet

Jeg har Adobe lasta ned på PC'n min... Er det den du mener?

Adobe lager både Flash og pdf-leser, men ja, den er jo lastet ned for at du skal kunne lese dokumentet i det hele tatt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Du bruker kulepenn, og skriver på skjermen, ja?''

Jepp, men vanskelig å skrive rett på skjermen ...blekket vil ikke feste seg... ;-P

''.pdf-dokumenter kan konfigureres på ørten forskjellige måter, og kan sendes på enda flere. Noen skriver man på, og det finnes en "Send"-knapp, eller man må laste ned dokumentet, skrive på det, og så sende det inn som en epost, eller laste det opp igjen.''

Og hvordan finner jeg ut hvordan jeg enklest mulig fikser akkurat mitt PDF-dokument? Hvordan konfigurere på E_N_K_L_E_S_T mulig måte? ;)

Jeg mente at de som har laget det originale pdf-dokumentet har konfigurert det. Hvis de har konfigurert det feil, så får ikke du skrevet på det, for eksempel.

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Jeg mente at de som har laget det originale pdf-dokumentet har konfigurert det. Hvis de har konfigurert det feil, så får ikke du skrevet på det, for eksempel.

Med vennlig hilsen

Jeg sendte en sms til han som har laga dokumentet og han sa jeg måtte skrive det ut og sende det på "gamlemåten", så tror ikke akkurat dette dokumentet var ment å kunne skrive direkte på... :-/

Men takk for hjelpa :)

Flimmer1365381250
Skrevet

Takk skal du ha, men jeg fikk akkurat beskjed fra han som har laga dokumentet at det måtte skrives ut og sendes på "gamlemåten" :-/

Da vet vi ihvertfall at det ikke var vi som var "datadumme" denne gangen. Det var en oppgave som ikke lot seg løse ;)

Gjest togli
Skrevet

Da vet vi ihvertfall at det ikke var vi som var "datadumme" denne gangen. Det var en oppgave som ikke lot seg løse ;)

Jepp :)))))))) *storfornøyd*

Skrevet

"Snagit" er genial til å skrive på pdf-komponenter. Eg digger det programmet.

(når du skriver ut, kan de sendes til snagit i stedet for til en printer)

Gjest togli
Skrevet

"Snagit" er genial til å skrive på pdf-komponenter. Eg digger det programmet.

(når du skriver ut, kan de sendes til snagit i stedet for til en printer)

Ok, uansett fått beskjed om at akkurat dette dokumentet må skrives ut :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...