Gå til innhold

Tips om Bulgaria? + litt selvskryt

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg skal til Sveti Vlas eller St. Vlas om du vil, rett utenfor Sunny Beach i Bulgaria.

Tips, råd, erfaringer mottas med takk. :o)

Maten er grei eller? Jeg tåler jo ingenting *sukk*

Nå skulle jeg jo ikke klage, jeg skulle skryte, men jeg har jo igjen kjørt meg selv i grøfta. Eksamen, tanntrekking og styr, jeg går på, fullfører, så tryner jeg. Hadde jeg da enda trynt elegant, men jeg går rett på hodet. Derfor har jeg bestilt tur til Bulgaria. Sambo, flinke mannen, han ordner og styrer, så han trenger sårt litt fri også. Da må vi ut av landet, slik at ingen kan ringe og be om ditt og datt. For han er snill han, stiller opp.

Meeeen, jeg har fullført studiekompetansen! Siste faget i år, norsken. Har vært tøffe tak, banning over at jeg ikke klarer så mye, det er ett, ett forbanna fag, men jeg har jo ikke overskuddet. Uansett, jeg kom meg igjenom. Greie karakterer. Fullførte 2 eksamener. Måtte stå opp kl 5 for å stille på skolen (som ligger 10 min unna) kl 9. Det gikk! Greie karakterer der også, så nå har jeg studiekompetanse!

Jeg har nådd målet mitt! *skryte skryyyyyyte* ;o)

Jeg skal ikke på skole til høsten, jeg styrer jo med denne kroppen, og har fått endel nedslående nyheter, så jeg må brette opp ermene, har en jobb foran meg der nå. Det som er, er at jeg kan, når jeg vil, søke på det jeg vil. Det er en god følelse det! :o)

Den dagen jeg innså at jeg må tilpasse målene slik at de passer meg, den dagen innså jeg noe viktig. Den dagen kunne jeg begynne på veien mot målet og jeg har kommet frem. En dag så har jeg overskuddet til å sende inn søknad til høyskolen.

Det store spørsmålet er jo hva Shira skal bli når hun blir stor. ;o)

mariaflyfly
Skrevet

Det tok meg også lang tid å finne ut hva jeg skal bli når jeg blir stor. Du finner nok ut av det etter hvert. :)

Gratulerer med studiekompetanse! Du har god grunn til å være stolt over deg selv! :)

Skrevet

Gratulerer med studiekompetansen! Tipper ferien smaker ekstra godt når du har stått på så hardt.

Jeg har aldri vært i Bulgaria, men god tur!

Skrevet

Det tok meg også lang tid å finne ut hva jeg skal bli når jeg blir stor. Du finner nok ut av det etter hvert. :)

Gratulerer med studiekompetanse! Du har god grunn til å være stolt over deg selv! :)

Takk! :o)

Jeg er stolt. Jeg har brukt mye tid og krefter på å komme i havn, i det ligger det også å ha noenlunde karakteter, slik at jeg kan søke på det som jeg ønsker.

Jeg blir like happy når jeg leser om dere her inne som har satt i gang med utdannelse. Dere er flinke, samtidig som det viser meg at det er aldri for sent, når en vet hva en vil, så er det bare å starte opp.

Skrevet

Gratulerer med studiekompetansen! Tipper ferien smaker ekstra godt når du har stått på så hardt.

Jeg har aldri vært i Bulgaria, men god tur!

Takk. Ja ferien skal smake godt. Jeg har også ordnet slik at guttungen ikke vil lide under at jeg kanskje ikke er tipp topp hver dag, han skal ha med seg tanten sin på 15 år (de er svært gode og nære venner), så dette blir bra uansett.

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1277966618' post='4390411]

Takk! :o)

Jeg er stolt. Jeg har brukt mye tid og krefter på å komme i havn, i det ligger det også å ha noenlunde karakteter, slik at jeg kan søke på det som jeg ønsker.

Jeg blir like happy når jeg leser om dere her inne som har satt i gang med utdannelse. Dere er flinke, samtidig som det viser meg at det er aldri for sent, når en vet hva en vil, så er det bare å starte opp.

''Takk! :o) Jeg er stolt. Jeg har brukt mye tid og krefter på å komme i havn, i det ligger det også å ha noenlunde karakteter, slik at jeg kan søke på det som jeg ønsker.''

Sånn tenker jeg også. Hvis jeg først skal gjøre dette nå, så får jeg gjøre det skikkelig. ;)

''Jeg blir like happy når jeg leser om dere her inne som har satt i gang med utdannelse. ''

Så koselig å høre! :D

'' det er aldri for sent, når en vet hva en vil, så er det bare å starte opp.

''

Nettopp! :)

Skrevet

''Takk! :o) Jeg er stolt. Jeg har brukt mye tid og krefter på å komme i havn, i det ligger det også å ha noenlunde karakteter, slik at jeg kan søke på det som jeg ønsker.''

Sånn tenker jeg også. Hvis jeg først skal gjøre dette nå, så får jeg gjøre det skikkelig. ;)

''Jeg blir like happy når jeg leser om dere her inne som har satt i gang med utdannelse. ''

Så koselig å høre! :D

'' det er aldri for sent, når en vet hva en vil, så er det bare å starte opp.

''

Nettopp! :)

Gjøre det skikkelig ja, det er derfor jeg avventer litt høyskolen. Jeg bor på en høyskoleplass, så skolen står der når jeg er klar.

Nå skal sambo starte opp, han skal ta deltid bygg på fagskolen. Han må jo jobbe 100% utenom, derfor deltid over 4 år. I tillegg er det i en annen by, endel timer unna her, men der var den beste skolen på akkurat dette visstnok. Så nå må jeg stille litt opp for han. :o)

Skrevet

Du er kjempeflink, Shira!!!!! Tenk, du har stått på og nådd målet ditt.

Hva du skal bli når du blir stor, det kan du bruke litt tid til å finne ut. Nå skal du bare slappe av, komme deg, og nyte tanken på at du sto løpet ut og er ferdig :D

God tur :D

Skrevet

Du er kjempeflink, Shira!!!!! Tenk, du har stått på og nådd målet ditt.

Hva du skal bli når du blir stor, det kan du bruke litt tid til å finne ut. Nå skal du bare slappe av, komme deg, og nyte tanken på at du sto løpet ut og er ferdig :D

God tur :D

Takk :o)

Jeg har veldig lyst å bli sykepleier slik som deg, men dessverre er det en av de få tingene jeg ikke kan studere her jeg bor, jeg vil heller ikke kunne jobbe innenfor det jeg ønsker her. Så jeg snuser på vernepleier, men har heldigvis god tid på å bestemme meg. jeg må ha overskuddet først.

Vi gleder oss til tid sammen alle tre, det har vært svært hektisk vår, jeg har knapt sett sambo. Da er det deilig å kunne dra bort.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1277977682' post='4390496]

Takk :o)

Jeg har veldig lyst å bli sykepleier slik som deg, men dessverre er det en av de få tingene jeg ikke kan studere her jeg bor, jeg vil heller ikke kunne jobbe innenfor det jeg ønsker her. Så jeg snuser på vernepleier, men har heldigvis god tid på å bestemme meg. jeg må ha overskuddet først.

Vi gleder oss til tid sammen alle tre, det har vært svært hektisk vår, jeg har knapt sett sambo. Da er det deilig å kunne dra bort.

Uansett hva du bestemmer deg for, så blir det jo spennende :)

Og som vernepleier har du også mange muligheter for å jobbe med mye forskjellig. På høyskolen jeg går utdanner de også vernepleiere, og det virker som om de stortrives i studiet :D

Skrevet

Uansett hva du bestemmer deg for, så blir det jo spennende :)

Og som vernepleier har du også mange muligheter for å jobbe med mye forskjellig. På høyskolen jeg går utdanner de også vernepleiere, og det virker som om de stortrives i studiet :D

Det er spennende når man vet hva man vil og bare setter i gang. :o)

Jeg tror at vernepleier er ett yrke jeg kan fungere i, det er jobbmuligheter her jeg bor, studiet er her jeg bor, jeg kan også ta det over 4 år, istedenfor 3. Før jeg ble syk så snuste jeg såvidt på det yrket, jobbet som assistent i boliger, stortrivdes!

Jeg har godt tid å bestemme meg på, får ta det som det kommer, men det er lov (og svært viktig!) med drømmer.

Skrevet

Gratulerer:-)

Dersom helsa di i løpet av året skulle begynne å oppføre seg, så kan du skaffe noen av pensumbøkene og gå i gang med å lese. Mye lettere å få en god studiestart dersom man er forberedt.

...og du har rett i at håp er et viktig element i livet:-)

Skrevet

Gratulerer:-)

Dersom helsa di i løpet av året skulle begynne å oppføre seg, så kan du skaffe noen av pensumbøkene og gå i gang med å lese. Mye lettere å få en god studiestart dersom man er forberedt.

...og du har rett i at håp er et viktig element i livet:-)

Takk frosken! :o)

Jeg har vært inne på tanken om å begynne lesing på egenhånd. Det vil jeg nok vinne mye på.

Håpet er viktig. Akkurat i disse dager driver jeg argumentasjon på at jeg skal få tilbake litt livskvalitet. Jeg føler at jeg ikke helt har fått forklart hvor stor del av livet mitt som går med på å bare eksistere. Da får jeg forklare, så jeg skal sende en mail som kan brukes når saken min skal diskuteres på nytt i august. Jeg er veldig takknemlig for utredningen, men de har glemt meg oppi det hele. Det er ikke bevisst tror jeg, men dessverre en konsekvens av manglende kommunikasjon, hvor også jeg må ta min del av ansvaret.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1277983258' post='4390539]

Takk frosken! :o)

Jeg har vært inne på tanken om å begynne lesing på egenhånd. Det vil jeg nok vinne mye på.

Håpet er viktig. Akkurat i disse dager driver jeg argumentasjon på at jeg skal få tilbake litt livskvalitet. Jeg føler at jeg ikke helt har fått forklart hvor stor del av livet mitt som går med på å bare eksistere. Da får jeg forklare, så jeg skal sende en mail som kan brukes når saken min skal diskuteres på nytt i august. Jeg er veldig takknemlig for utredningen, men de har glemt meg oppi det hele. Det er ikke bevisst tror jeg, men dessverre en konsekvens av manglende kommunikasjon, hvor også jeg må ta min del av ansvaret.

Mener du at de har glemt deg som person - eller at du kort og godt har falt ut av ventelistesystemet?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Gratulerer så mye. Tøft gjort:-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1277978220' post='4390502]

Det er spennende når man vet hva man vil og bare setter i gang. :o)

Jeg tror at vernepleier er ett yrke jeg kan fungere i, det er jobbmuligheter her jeg bor, studiet er her jeg bor, jeg kan også ta det over 4 år, istedenfor 3. Før jeg ble syk så snuste jeg såvidt på det yrket, jobbet som assistent i boliger, stortrivdes!

Jeg har godt tid å bestemme meg på, får ta det som det kommer, men det er lov (og svært viktig!) med drømmer.

Drømmer trengs for et lykkelig liv :)

Vernepleier er et spennende og variert yrke. Ikke dumt å snuse på det :)

Uansett, du har så stor grunn til å være stolt av det du har prestert. Om du aldri kommer til å studere videre, så har du klart det du har klart, og det er fantastisk :D

Skrevet

Gratulerer med studiekompetanse! :-)

En ♬ ♫ ♪ ılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılı ♪ ♫ ♬ til deg og en stor [_]3 med hva du vil den skal inneholde.

Skrevet

En ♬ ♫ ♪ ılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılı ♪ ♫ ♬ til deg og en stor [_]3 med hva du vil den skal inneholde.

Ikke musikk, men da får du en @--,--'--- i stedet;-)

Skrevet

*klemmer hardt og lenge på cathlin*

Tusen takk :o)

Gjest Livskunstneren
Skrevet

Oi for en topic. Den var lekkers den. LOL

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...