Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... er det ikke så mange her på dol som kan... det å kunne undre seg over andres meninger, kunne stille gode og saklige spørsmål og gi gode og saklige svar i saker der man er uenig med hverandre, ja det er nesten en ren og skjer mangelvare. Vanlig høflighet og respekt og interesse for at andre er annerledes er rett og slett vanskelig å finne her inne!

Hva er grunnen til det?

Skrevet

Debattere og debattere, det må da være rom for ytringer selv om man kanskje ikke har så høy IQ?

Skrevet

Debattere og debattere, det må da være rom for ytringer selv om man kanskje ikke har så høy IQ?

Høflighet og interesse for andres liv har vel ikke så mye med IQ å gjøre...?

Gjest syns jeg!!!
Skrevet

Ja, jeg merker flere her sier deg imot bare for å si deg imot,

de tror de har så gode argumenter og bare MÅ vinne diskusjonen, men så aner de egentlig ikke hva de snakker om. Skikkelig irriterende.

Hvis man absolutt skal si noe i mot så bør en ha litt peiling på hva en snakker om.

Gjest fru figaro
Skrevet

Ja, jeg merker flere her sier deg imot bare for å si deg imot,

de tror de har så gode argumenter og bare MÅ vinne diskusjonen, men så aner de egentlig ikke hva de snakker om. Skikkelig irriterende.

Hvis man absolutt skal si noe i mot så bør en ha litt peiling på hva en snakker om.

Tenker du på noen spesielle, eller rent generelt?

Skrevet

Enig med deg.

Men når man diskuterer religion, "det alternative" og andre ting som ikke kan underbygges så skjer det jo regelmessig at folk går til personangrep i mangel på argumenter. Eller bare flytter fokus eller skriver "God er god" som svar.

Det er ikke bare på DOL det skjer, og mange steder er langt verre, men jeg er enig med deg i at det er veldig synd.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er begrenset hvor mye man har tid og ork til aa engasjere seg i alle diskusjoner. Da hadde det ikke blitt mye tid til overs:)

Gjest oppgittja
Skrevet

Enig med deg.

Men når man diskuterer religion, "det alternative" og andre ting som ikke kan underbygges så skjer det jo regelmessig at folk går til personangrep i mangel på argumenter. Eller bare flytter fokus eller skriver "God er god" som svar.

Det er ikke bare på DOL det skjer, og mange steder er langt verre, men jeg er enig med deg i at det er veldig synd.

Med vennlig hilsen

Som om du liksom tilfredsstiller dette?

''Vanlig høflighet og respekt og interesse for at andre er annerledes er rett og slett vanskelig å finne her inne! ''

Skrevet

Som om du liksom tilfredsstiller dette?

''Vanlig høflighet og respekt og interesse for at andre er annerledes er rett og slett vanskelig å finne her inne! ''

Jeg er alltid høflig, og jeg er definitivt interessert i andre. Ettersom jeg har gode argumenter er det ingen grunn til at jeg skal være uhøflig, gå til personangrep eller komme med meningsløse utsagn.

Dessverre er det mange som mangler argumenter, og da skjer gjerne slike ting.

Med vennlig hilsen

Gjest oppgittja
Skrevet

Jeg er alltid høflig, og jeg er definitivt interessert i andre. Ettersom jeg har gode argumenter er det ingen grunn til at jeg skal være uhøflig, gå til personangrep eller komme med meningsløse utsagn.

Med vennlig hilsen

Du virker ikke høflig på folk, og det må da være det som betyr noe.

Har du lest Schopenhauerkuren?

Skrevet

Med vennlig hilsen

''Ettersom jeg har gode argumenter''

Nåvel...

Skrevet

''Du virker ikke høflig på folk, og det må da være det som betyr noe.''

Folk som får deres "tro på det alternative" utfordret av at noen ber dem underbygge det, oppfatter det neppe som høflig. Det betyr ikke at man ikke er høflig.

''Har du lest Schopenhauerkuren?''

Nei. :-)

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Folk som får deres "tro på det alternative" utfordret av at noen ber dem underbygge det, oppfatter det neppe som høflig. Det betyr ikke at man ikke er høflig.

''Har du lest Schopenhauerkuren?''

Nei. :-)

Med vennlig hilsen

Jeg synes du er _veldig _ hoeflig naar du diskuterer tro paa det alternative, spoekelser, julenisser og den slags:o)

Du er stort sett saklig men det hender du tar av du ogsaa, som mange andre, meg inkl :)

Skrevet

Jeg synes du er _veldig _ hoeflig naar du diskuterer tro paa det alternative, spoekelser, julenisser og den slags:o)

Du er stort sett saklig men det hender du tar av du ogsaa, som mange andre, meg inkl :)

Jeg har ikke påstått at jeg er en helgen! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Når man er tom for argumenter og møter saklige argumenter på rekke og rad, kan motparten lett framstå som "uhøflig", og personangrep er lett å ty til...

Av det jeg har lest her inne, har jeg aldri opplevd Sør som uhøflig.

Skal ikke diskutere enkeltpersoner nå, men vil si at jeg støtter trådstarter. Ikke alle tråder oppfordrer til debatt, men i de som gjør det, er det dessverre en del usakligheter ute og går.

Skrevet

Jeg har ikke påstått at jeg er en helgen! ;-)

Med vennlig hilsen

Det er bare fordi du er iomt kanonisering på generelt grunnlag :)

Skrevet

Det er bare fordi du er iomt kanonisering på generelt grunnlag :)

imot*

Gjest syns jeg!!!
Skrevet

Tenker du på noen spesielle, eller rent generelt?

Tenker spesielt på deg da hehe, neida :)

Det er da flere her, men jeg skal ikke nevne nick.

Dere vet nok hvem jeg snakker om.

Gjest Moderator
Skrevet

Redaksjonen ser det også som ønskelig at debattantene viser hverandre større respekt enn det vi har sett den senere tid. I tillegg mener vi at det er unødvendig med et såpass stort innslag av kverulering og gjentagelser som finner sted i enkelte tråder. Av den grunn er flere tråder blitt slettet.

Skrevet

Redaksjonen ser det også som ønskelig at debattantene viser hverandre større respekt enn det vi har sett den senere tid. I tillegg mener vi at det er unødvendig med et såpass stort innslag av kverulering og gjentagelser som finner sted i enkelte tråder. Av den grunn er flere tråder blitt slettet.

Takk. Dere ser jo sikkert hvem det er som skriver og at flere opererer med flere nick. Grunnen til man bruker flere nick er nettopp det at det er vanskelig å fortsette å være på dol med kun et nick etter at man har debattert kraftig, fordi man får stempler som er vanskelig å kvitte seg med i andre sammenhenger.

Det er lettere å leve med beskyldinger så lenge man vet man kan dukke opp i en annen tråd med et annet nick og bli behandlet med blanke ark.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...