Gå til innhold

Om å kjøre ny bil...

Anbefalte innlegg

Gjest en ny opplevelse
Skrevet

Er vant til en gammel Passat stasjonsvogn (diesel)

så fikk jeg kjøre en ny Mazda (bensin)....

det var en merkelig følelse, litt skremmende, samtidlig følte jeg dette var en "drittbil" hehe, merkelig igrunn, den var da egentlig bedre å kjøre enn min gamle passat?

Føltes som jeg svevde, stillegående.... den rene lukten,

og så fort den kom opp i fart, følte den ville gå fra 0-100 på bare 2. giret...

er så vant til min trege passat, som jeg syns er kjempedeilig å kjøre. Og når jeg skulle gire, er vant til å ta i litt, og mer spenn på kløtsjen, men her gikk den jo fra gir til gir så lett som på tåhev....

Så nå sitter jeg her og undres om jeg skal beholde min trygge gode gamle passat som jeg føler jeg har helt kontroll over,

eller kjøpe meg en ny... men trenger nok litt "øvelseskjøring" for å bli vant til

en så "lett" bil.

Skrevet

*hehe* Kjør Mazdaen 2-3-4 ganger til du, uten å kjøre Passaten, så blir det nok en real nedtur og komme tilbake til Passaten skal du se. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Hvor gammel er Passat'en, da? Slik du beskriver den høres den jo ut som en 70-tallsmodell :-).

Planlegger selv å bytte ut "konebilen", som er bitt 12 år og som jeg er lei av dyre reparasjoner på. Fortsatt god, men blir vel en deilig overgang likevel, tenker jeg (om jeg finner en like god bil, bare nyere) :-)

Skrevet

Mazda ER drittbil, så enkelt er det...

Men jeg har samme følelse når jeg kjører den nye bilen til gubben (Kia Ceed), synes den er liten og ekkel å kjøre. Takke meg til det store, trege dieseldyret av en amerikaner som er registrert i mitt navn.

Gjest trådstarter
Skrevet

Hvor gammel er Passat'en, da? Slik du beskriver den høres den jo ut som en 70-tallsmodell :-).

Planlegger selv å bytte ut "konebilen", som er bitt 12 år og som jeg er lei av dyre reparasjoner på. Fortsatt god, men blir vel en deilig overgang likevel, tenker jeg (om jeg finner en like god bil, bare nyere) :-)

Neida, den er ikke så gammel og den er fullt brukbar ennå :)

95-modell, 1.9 TDI :)

Men er jo en helt annen opplevelse å kjøre en 2010 modell av annet merke til og med....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...