Gå til innhold

Koz og klemz

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Pleier dere å skrive "Koz og klemz"?

Diskuterte med en kolega her, hvor jeg sa at jeg synes det ser litt dumt ut når voksne folk skriver "koz og klemz" på facebook. Trodde det var tenåringer som skrev det slik. Ikke at det er noen stor sak da men :-)

Hun mente det er helt vanlig at voksne folk gjorde det, at det er moderne og hun er 10 år eldre enn meg.

Gjest Elextra
Skrevet

Koz og klemz er skikkelig fjortis. Har vel skrevet det et fåtall ganger, men da på en humoristisk måte.

Skrevet

Når voksne folk skriver det, så virker det bare patetisk på meg.

Koz og klemz fra

mariaflyfly
Skrevet

Ingen voksne jeg kjenner skriver det, annet enn for spøk.

Skrevet

Nei, det ville ikke falle meg inn. Jeg synes det var teit når jeg var femten.

Er 27 år.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei, det ville ikke falle meg inn. Jeg synes det var teit når jeg var femten.

Er 27 år.

En annen ting jeg ser går igjen er: "Kos på deg"

Kos på deg? Hva betyr det?

Skrevet

Det er i alle fall ikke vanlig blant de voksne dolerne ser det ut som :-)

Som de andre, - jeg kunne skrevet det som en spøk, da.

Skrevet

Nei, dette er "fjortis-språk"

Jeg ville nok stusset over at voksne skrev på den måten.

Skrevet

Moderne? Jeg er ikke fullt så gammel som venninnen din, men jeg oppfatter det som litt krampaktig å bruke slike uttrykk, i hvert fall med den begrunnelsen.

Jeg skriver det aldri - kanskje på fleip i en mail iblant. Det hender jeg sier det, men da er det på tull.

Gjest annlovinda
Skrevet

Nei, det skriver jeg ikke til vanlig. Har gjort det på sms til datteren min på 20 av og til for å være morsom.

Gjest Elextra
Skrevet

En annen ting jeg ser går igjen er: "Kos på deg"

Kos på deg? Hva betyr det?

Den har jeg også sett, og den er i samme gata, bare litt mer "bondsk" ;)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. De få gangene jeg har gjort det, har det vært en intern spøk mellom meg og en venninne. Vi har nemlig begge to mindre søsken (i fjortisalderen) så vi mottak nemlig både SMS og mailer med koz og klemzer + en mye annet vas vi ikke alltid helt skjønner ;o)

Nå er disse søskene våre blitt eldre, så de har også sluttet med kozingen.

Gjest septembermum
Skrevet

Jeg opplevde det et par ganger av noen gamle klassekamerater på facebook, joa koselig nok, men litt fjortis?

Var jo sånn vi skrev til brevvenner i fjortistiden for ca. 10 år siden :)

Kanskje bittelitt med det samme jeg begynte å chatte på nettet,

men det er noen år siden.

Føler koz og klemz har gått litt ut jeg da.

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes også det hører den yngre garde til ;)

Har noen venner + - 40 som skriver det, men de er i mindretall....

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns det er helt på jordet når voksne mennesker skriver det.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg ler litt av voksne folk som bruker slike vendinger uten å være ironiske. Og det gjør fjortisene også. :)

Gjest Gamlemor i huset
Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å skrive det. Synest det skal være litt forskjell på oss voksne og tenåringer/ungdommer.

Skrevet

De ekstremt få gangene jeg har brukt slike ord, fremgår det tydelig av sammenhengen at det er ment som tøys & tull. Jeg er enig med den som sa at det er utrolig barnslig å bruke slikt språk.

Skrevet

Ser nå at det var DU som mente det var teit og ikke kollegaen, så da er jeg enig med deg da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...