Gå til innhold

Har du lest hele bibelen fra side en til siste?

Anbefalte innlegg

Gjest Vi vandrar samman
Skrevet

Det har ikke jeg, men det kunne jeg godt tenke meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det har jeg et par ganger, men en stund siden nå.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det burde ikke være så vrient å finne et eksemplar av boka, så sett igang.

Jeg har ikke lest den fra side til side som om det var en roman jeg ikke klarer å bli ferdig med, men jeg har lest mye i den. Noen ganger, når jeg er på ferie, pleier jeg til og med å lese litt i den før jeg sovner. Finnes jo knapt et hotell hvor den ikke ligger i skuffen.

Bare så synd så mange tror det som står der er sannheten, og bruker bøkene som mal for livet - hyklersk nok tilpasset deres liv. Nok en ting som er interessant med boka: Det som ikke passer din livsstil er det bare å viske ut som om det ikke lenger er gyldig, mens mange forventer at andre, f.eks. homofile, skal tilpasse seg de eldgamle skriftene, for det som ikke angår deg kan naturligvis ikke viskes ut, så hvis du liker å dømme kan du fint fortsette å dømme f.eks. homsene til helvete med bibelen i din hånd.

Det er for øvrig besyndelig at Gud tilsynelatende er så opptatt av hvor vi stikker penisene våre, hvor vi spiller vår sæd og hvem vi forelsker oss i.

Noe av det kuleste han ga oss, forutsat at han eksisterer, er tross alt seksualiteten, men neida - den ga han oss visstnok på pur faen, for å sette oss på prøve. ;)

candyqueen_83
Skrevet

Nei, og det kommer jeg nok aldri til å gjøre heller.

Gjest Vi vandrar samman
Skrevet

Ja, det har jeg faktisk :o)

Ble du klokere av det?

Skrevet

Ble du klokere av det?

Nei, det tror jeg ikke. Ikke tror jeg på gud heller så jeg leste vel helst for spennings skyld. G.T er ganske spennende og det er kjekt å ha lest bibelen hvis man diskuterer religion.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg leste den ikke som roman fra side en til siste side, men jeg har lest bibelen.

Gjest septembermum
Skrevet

Haha, skal gjøre det om jeg blir arbeidsledig og kjeder meg...

Gjest segunda
Skrevet

Haha, skal gjøre det om jeg blir arbeidsledig og kjeder meg...

Du kan lese mye annet hvis du kjeder deg, men det er interessant å lese bibelen.

Gjest septembermum
Skrevet

Du kan lese mye annet hvis du kjeder deg, men det er interessant å lese bibelen.

Ja, det har hendt seg jeg har bladd opp på noen tilfeldige sider, merkelige greier, men av og til passer det jeg leser med noe jeg er borti akkurat da,

skulle tro det var tarotkort eller noe :) nesten magisk.

Om man er kristen eller ikke, så er jo bibelen en historisk bok,

de fleste historiene der har faktisk hendt på rett.

Det står jo en del om gravide og.

Med smerte skal du føde ditt barn.

Og noe om at man skal ligge unna vin og uren mat.

Råd som vi blir rådet til i dag.

Amen :)

Skrevet

nei, har bare lest noe :P men å lese hele kunne nok bli vanskelig og jeg hadde sikkert brukt et par år tenker jeg...

Gjest segunda
Skrevet

Ja, det har hendt seg jeg har bladd opp på noen tilfeldige sider, merkelige greier, men av og til passer det jeg leser med noe jeg er borti akkurat da,

skulle tro det var tarotkort eller noe :) nesten magisk.

Om man er kristen eller ikke, så er jo bibelen en historisk bok,

de fleste historiene der har faktisk hendt på rett.

Det står jo en del om gravide og.

Med smerte skal du føde ditt barn.

Og noe om at man skal ligge unna vin og uren mat.

Råd som vi blir rådet til i dag.

Amen :)

Vi føder barn med smerte, drikker vin som aldri før og spiser mye skitt.

Det står mye annet i bibelen som er verdt å merke seg. Det er ikke det samme som å tro bokstavelig på alt som står.

Gjest en bok om gangen
Skrevet

Jeg har leste hele Bibelen ja. Men ikke ved å starte på side 1 og lese rett fram hele veien til slutten. Jeg syns ikke det er den beste måten å lese Bibelen på. Tross alt er Bibelen en samling av en hel rekke ulike bøker, som vel var ment å leses hver for seg.

Derfor leste jeg feks Det nye Testamente først (og ikke alle 4 evangeliene etter hverandre) og senere deler av det Gamle testmentet.

Jeg brukte bibelleseplaner (dem er det mange av) for å komme gjennom hele bibelen systematisk. Da fikk jeg også vanskelige ting forklart og satt inn i en sammenheng.

Skrevet

Ja. Synes Salomos Ordspråk, Forkynneren og Høysangen var givendes. Skal tro om SDD har lest sistnevnte :-) Et sitat fra derfra: ''Jeg ber: La meg klatre opp i palmen og ta tak i grenene. Dine bryster skal være som vintreets druer, din pust som angen av epler og din munn som den fineste vin. «La den flyte lett for min venn, la den gli over lepper og tenner!» ''

Ellers er jo boka mye av grunnlaget for vår egen kultur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...