Gå til innhold

aspbergers

Anbefalte innlegg

Gjest syttentretti
Skrevet

hvordan kan en se/vite om en person har aspergers syndrom?

Gjest segunda
Skrevet

Du kan ikke se eller vite det uten at noen forteller deg det, men ofte har disse en noe spesiell atferd.

Skrevet

har en venninne med aspergers syndrom.

Det man "merker" på henne er at hun mangler sosiale "antenner" som vi sier og er dårlig til å formidle seg selv, det hun mener osv.

Da jeg ble kjent med henne visste jeg ikke dette, og syntes hun var en merkelig kreasjon av et menneske. Visste veldig lite om diagnosen og vurderte en stund å avslutte vennskapet da vi hele tiden misforstod hverandre.

Da hun fortalte meg om diagnosen ( jeg er hennes eneste venninne ) og hvordan dette påvirket henne som menneske forsto jeg mere av både henne og hvor hun kommer fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...