Gå til innhold

Løftebrudd? Eller...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du reagert hvis du ble bedt av arbeidsgiver i vår om å ha is i magen når det gjaldt opprykk i stilling, for de kunne ikke gi noe svar på stående fot ang.mitt ønske om å jobbe mer. Bakgrunnen er at jeg har jobbet 35% i en jobb i to år, og har et høyt ønske om å jobbe minst 50%. Jeg er godt kvalifisert og likt så det er ikke det det handler om, men det har vært en overbemanning de siste årene og økonomien har ikke vært sterk nok til å ansette meg i en høyere stilling.

Vel, i vår begynte jeg å bli desperat i forhold til jobbe, trenger mere penger. Jeg søkte diverse steder og ble tilbudt tre jobber, en på 50% og en på 40%, men begge steder er det lang reiseveg til, og de var begge vikariater. Jeg ble også på tampen her tilbudt et 60% vikariat fram til jul. Jeg har takket nei til alle, fordi min nåværende arbeidsgiver har bedt meg om å ha is imagen og at det var 99% sikkert at jeg ville kunne få minst 50% stilling hos dem fra høsten av.

Jeg ble oppringt i går, med beskjed om at de ikke kunne tilb meg høyere stilling likevel...

Nå føler jeg meg snytt... også føler jeg meg dum som valgte å ha tro på arbeidsgiveren min...

Hvordan ville dere reagert?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville blitt skuffet og ergerlig, men du ble jo aldri lovet noe sikkert, dermed har dessverre de sitt på det tørre.

Gjest peanøtt
Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet og at det er ergelig, spesielt siden de sa at det var 99% sikkert at du ville gå opp i stillingsprosent. På den andre siden sliter bedriften sikkert og hadde ikke mulighet for å gi deg den stillingsprosenten du ville ha. Jeg ville taklet det slik at jeg så meg helt fri til å søke på andre jobber, de har tross alt ikke holdt noe de nesten har lovet deg.

Gjest pirking
Skrevet

Det er verken opprykk i stilling eller høyere stilling du har spurt om å få, men en høyere stillingsprosent (som er noe helt annet da du fortsatt ville hatt den samme stillingen regner jeg med).

Gjest Godtar ikke tull
Skrevet

Søkt jobb et annet og gått på dagen fra den andre. Fy fasan... hvor i prosessen ble bjørnen skutt og pelsen solgt og av hvem? Ble pelsen forfalsket også? Ble bjørnen noen gang skutt? Og hvor ble den ekte pelsen av? Ble forvirra jeg. Men du må være kvinne? Ikke et vondt ord sagt om kvinner, men dette er kjernen i problemstillingen om likestillingen i Norge. Og hvorfor dere ikke kommer noen vei. For ettergivende.... Ikke godta alt. Jobber du i helsevesenet og?

Skrevet

Takk for svar. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... det er jammen ikke enkelt å bare si opp og få seg ny på jobb på dagen heller... satser på at jeg forstår mer i løpet av et par uker, og at det dukker opp noe. *Sukk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...