Gå til innhold

Honnør! Honnør?

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt kassadame
Skrevet

Står i billettkasse denne sommeren, og må bare skrike ut litt!

Er veldig oppgitt over alt styret. Jeg opplever så ofte at mange blir fornærmet dersom jeg spør om de skal ha honnørbillett, så derfor dropper jeg og spørre og lar det være opp til folk å si selv om de skal ha honnør eller ordinær billett. Men det finnes faktisk honnør/studentbevis, og dette er det min jobb å sjekke at kunden ikke har. Men folk blir sååååå sure når de ikke får rabattert inngang selv om de ikke har bevis! Og de unnskylder seg ikke for at de ikke har med beviset sitt engang, sier ikke at de har glemt det eller noe, bare blir sure på MEG fordi jeg er så "firkanta". Vel....jeg gjør bare jobben min!

Har DU med honnørbeviset ditt?

Gjest Istapp
Skrevet

Alltid,men har aldri måttet vise det frem.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Har DU med honnørbeviset ditt?''

Ja. Det ligger i lommeboka som så og si alltid er med.

Skrevet

Men er det noen andre steder enn på kino og svømmehallen man kan bruke det da? Jeg synes det og ledsagerbevis snart er helt unødvendig, jeg bruker det kanskje en gang i året.

Gjest ølpån
Skrevet

Men er det noen andre steder enn på kino og svømmehallen man kan bruke det da? Jeg synes det og ledsagerbevis snart er helt unødvendig, jeg bruker det kanskje en gang i året.

På kollektivtransport lønner det seg veldig. Enkeltbilletter bli halvert pris på (samme som barnebillett) og månedskort blir enda billigere (i hvert fall i Oslo). Inngang på museer osv har også stort sett barnebillett og da betaler honnør ofte det samme.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg bruker det i hovedsak på ferjer, ekspressbåter, buss og innenriksrutene til Widerøe (fly).

Skrevet

På kollektivtransport lønner det seg veldig. Enkeltbilletter bli halvert pris på (samme som barnebillett) og månedskort blir enda billigere (i hvert fall i Oslo). Inngang på museer osv har også stort sett barnebillett og da betaler honnør ofte det samme.

Jeg kjører gratis kollektivt i både Oslo, Akershus og Østfold men reiser aldri kollektivt.

Gjest høstløv
Skrevet

Tusenfryd, museer, Teknisk Museum, ferjer, kino og svømmehallen, bare for å nevne noen.

Skrevet

Tusenfryd, museer, Teknisk Museum, ferjer, kino og svømmehallen, bare for å nevne noen.

Men tar bussen til Tusenfryd med seg rullestoler? Jeg tør ikke dra dit da det er så bratt der og rulletrappa er så lang.

Gjest høstløv
Skrevet

Men tar bussen til Tusenfryd med seg rullestoler? Jeg tør ikke dra dit da det er så bratt der og rulletrappa er så lang.

Jeg har kjørt egen bil, og det er egen inngang for rullestolbrukere, jeg tørr heller ikke å kjøre rullestol i rulletrappen.

Men det er noen år siden, jeg var der sist.

Skrevet

Jeg har kjørt egen bil, og det er egen inngang for rullestolbrukere, jeg tørr heller ikke å kjøre rullestol i rulletrappen.

Men det er noen år siden, jeg var der sist.

Jeg har vært da jeg gikk, men synes det var utrolig bratt fra øverst til nederst inne på området også og slet med å gå der inne. Venninna mi advarte meg, hun var helt utslitt av trillingen inne på området også. Hun tok heller ikke rulletrappen og måtte derfor trille opp hele skråningen og var allerede utslitt før hun kom opp ;o)

Men det er kjekt å slippe køene da, det hjelper endel.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har vært da jeg gikk, men synes det var utrolig bratt fra øverst til nederst inne på området også og slet med å gå der inne. Venninna mi advarte meg, hun var helt utslitt av trillingen inne på området også. Hun tok heller ikke rulletrappen og måtte derfor trille opp hele skråningen og var allerede utslitt før hun kom opp ;o)

Men det er kjekt å slippe køene da, det hjelper endel.

Ja, Tusenfryd er veldig kupert, jeg har el-stol og derfor tenker jeg ikke så veldig mye over det.

Skrevet

Ja, Tusenfryd er veldig kupert, jeg har el-stol og derfor tenker jeg ikke så veldig mye over det.

Da traxen min ble stjålet i fjor så klippet de av alle ledninger og dermed får jeg ikke festet den i bilen min. Jeg har sagt i fra, men har ikke fått fikset det enda. Dessuten er kjørelæreren treg, jeg synes jeg kunne få kjørt opp nå, det er ikke som jeg aldri har kjørt bil før.

Skrevet

Da traxen min ble stjålet i fjor så klippet de av alle ledninger og dermed får jeg ikke festet den i bilen min. Jeg har sagt i fra, men har ikke fått fikset det enda. Dessuten er kjørelæreren treg, jeg synes jeg kunne få kjørt opp nå, det er ikke som jeg aldri har kjørt bil før.

Kremmmt.... det er vel en til - i tillegg til kjørelæreren - som har vært ørlite treg når det gjelder denne bilen?

Hvis du fortsatt har lyst til å dra til Tusenfryd til høsten, så burde vel det være mulig. Hver sin smak!

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har alltid med honnørbevis samt ledsagerbevis, de ligger i lommeboken sammen og alle andre kort.

Gjest klasss
Skrevet

Honnørbevis er bra. Man får rabatt på buss og tog. Det er nødvendig for mange som har lav trygd og er avhengig av kollektivtrafikk for å komme seg rundt.

Gjest klasss
Skrevet

Og så har du de, f.eks bussjåfører som blir dritsure bare du sier du skal ha honnør. Det virker som de synes det er greit å være kjip mot deg siden du er på trygd. Og så blir de så sure at man kunne tro det gikk utover deres lønn at noen får halv pris. As if.

Jeg har alltid med honnørbevis, men jeg tar det ikke fram før jeg blir spurt om det. Det er ganske flaut å ta det fram.

Skrevet

Honnørbevis er bra. Man får rabatt på buss og tog. Det er nødvendig for mange som har lav trygd og er avhengig av kollektivtrafikk for å komme seg rundt.

Det er synd at kollektivtrafikk ikke er tilrettelagt rullestolbrukere og litt spesiellt at nå kan rullestolbrukere kjøre gratis i Østlandsområdet.

Skrevet

Kremmmt.... det er vel en til - i tillegg til kjørelæreren - som har vært ørlite treg når det gjelder denne bilen?

Hvis du fortsatt har lyst til å dra til Tusenfryd til høsten, så burde vel det være mulig. Hver sin smak!

Men nå er jeg frisk igjen og da vil jeg kjøre :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...