Gå til innhold

Honnør! Honnør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jeg opplever så ofte at mange blir fornærmet dersom jeg spør om de skal ha honnørbillett, så derfor dropper jeg og spørre og lar det være opp til folk å si selv om de skal ha honnør eller ordinær billett.''

Jeg opplevde under en sommerjobb at mange pensjonister moret seg med å si "en billett takk" uten nå si at du skulle ha honnør, og jeg oppga da i utgangspunktet prisen for vanlig voksenbillett (det sto plakat med prisene - inngangsbillett, ikke reise). De lyste opp av pur glede da jeg ikke sa honnørprisen eller spurte om de skulle ha honnør;-)

Jeg krevde aldri bevis fra eldre mennesker som sa de skulle ha honnørbillett, men fra studenter krevde jeg det.

Jeg har selv alltid uoppfordret lagt fram studiebevis den gangen det var aktuelt for meg.

Skrevet

Og så har du de, f.eks bussjåfører som blir dritsure bare du sier du skal ha honnør. Det virker som de synes det er greit å være kjip mot deg siden du er på trygd. Og så blir de så sure at man kunne tro det gikk utover deres lønn at noen får halv pris. As if.

Jeg har alltid med honnørbevis, men jeg tar det ikke fram før jeg blir spurt om det. Det er ganske flaut å ta det fram.

''Og så har du de, f.eks bussjåfører som blir dritsure bare du sier du skal ha honnør.''

Å, nå husket jeg noe som skjedde en gang. Jeg gikk på bussen og kjøpte et klippekort/lferreisekort. Jeg betalte full voksenpris, og tenkte ikke videre over at fargen var litt annerledes enn sist jeg kjøpte kort - trodde det skyldtes at det var nytt år og nye priser.

Først da kortet var _nesten_ brukt opp oppdaget jeg at jeg hadde fått barn/honnør! LOL Men altså til dobbel pris...;-)

Tenkte på at det hadde vært utrolig pinlig å bli stoppet i kontroll og avkrevet et bevis jeg ikke har :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Men tar bussen til Tusenfryd med seg rullestoler? Jeg tør ikke dra dit da det er så bratt der og rulletrappa er så lang.

Bussen er laventré med rampe, så det bør gå greit. Men selve parken har mange bratte bakker, så det er ikke så greit med rullestol. Men man drar jo aldri på Tusenfryd alene heller, så de du går sammen med kan vel hjelpe deg litt i bakkene?

Jeg er støttekontakt, og vi bruker ledsagerbevis på bussen (Trondheim), tog (ledsager halv pris), svømmehall, kino, konserter, teater og show.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...