Gjest bilkjøp Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 Når jeg nå skal kjøpe bruktbil, noe jeg ikke har gjort før, hvordan gjør jeg det med omregistrering?Bilen koster 45.000 kr inkl omreg på 1557 kr. Hvordan gjør jeg det da? Får selger hele summen og omreg den selv, eller får han 45.000 kr MINUS omreg avgifta!? Nei, jeg er ikke dom og blond, men jeg er jente med null peiling :-p 0 Siter
Sør Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 Du får regning på omregistreringsavgiften i posten. Sørg for at selger virkelig er bilens eier. De fleste vognkort kommer nå i to deler (1 og 2), og selger skal inneha begge to. (Eldre vognkort finnes kun i delen som skal være i bilen.) Sørg for at det ikke er heftelser på bilen (altså, pant). Sett opp en salgskontrakt, eller i det minste bruk salgssjema fra Vegvesenet. Sjekk at årsavgift er betalt, hvis ikke hefter dere solidarisk for denne, men det er din bil som blir avskiltet. Lykke til! Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.