Gå til innhold

Hvordan betale en klinikk i utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest oppgi kort og kode
Skrevet

De mailet meg fordi kortet mitt ikke hadde gått igjennom (gjaldt blodprøver sendt via en annen klinikk, jeg trodde betalingen gikk via den norske klinikken men det viste seg ikke). I mailen ba de meg oppgi kortnummer og kode. Det vil jeg ikke via en mail. Så ringer de meg og ber om det samme.

Jeg vil gjerne betale dem, men hvordan skal jeg være trygg på at min kort-informasjon kommer rett person i hende og ikke kommer på avveie?

Onsdag1365380628
Skrevet

Man skal aldri oppgi koden til bankortet sitt, uansett hvem som spør..verken bankansatte eller politi for den slags skyld har bruk for den. Hvordan du skal betale vet jeg ikke, men banken har helt sikkert gode råd for trygg overføring av penger.

Flimmer1365381250
Skrevet

Ikke la deg lure til å gi dem noe som helst! Be dem om å sende deg en regning, eller kontakt den norske klinikken umiddelbart.

Gjest høstløv
Skrevet

Ikke oppgi kortnummer og kode til noen.

''Jeg vil gjerne betale dem, men hvordan skal jeg være trygg på at min kort-informasjon kommer rett person i hende og ikke kommer på avveie?''

Det kan du ikke være trygg på. Be klinikken om å sende deg en faktura med deres kontonummer, SWIFT kode og IBAN nr. Så kan du overføre pengene via nettbanken.

Skrevet

Det er nok kortnummer og CVC koden de har bruk for. Er du sikker på at du ikke har misforstått?

Det er helt vanlig å oppgi denne informasjonen når man betaler over nettet.

PIN koden oppgir du derimot aldri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...