Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger og biinntekt

Anbefalte innlegg

Gjest kanskjesenere
Skrevet

Jeg er under attføring, altså arbeidsavklaringspenger, og venter på tiltak som jeg skal prøve. I mellomtiden har jeg begynt å tjene litt penger på å kjøp og salg hjemme. Det er ikke mange kronene det dreier seg om, bare litt på hobbybasis. til nå har jeg ikke gitt beskjed til NAV om dette, fordi jeg ikke vet om eller hva jeg skal skrive på meldekortet. Er redd for å miste stønadspengene, for jeg kan jo ikke klare meg ellers. Man skal jo føre lønnet og ulønnet arbeid? Kan jeg tjene noe ekstra?

Gjest Ekte NAV-ansatt
Skrevet

Om det er et nytt foretak, kan du søke AAP under etablering - gode muligheter!

Viss ikke må du føre timer på meldekortet.

Gjest Tidligere rehabpenger, nå AAP
Skrevet

Du må oppgi inntekten din, for om NAV oppdager at du ikke har gjort det, vil du bli straffet.

Det aller beste med AAP er jo nettopp det at man kan jobbe litt om man greier, og så bare få trekk for akkurat det man faktisk jobber.

Jeg har i sommer en jobb hvor jeg arbeider ca 15 timer i løpet av en 2-ukersperiode. Når jeg fører på de 15 timene, trekkes 15 timer av på AAP-utregningen. Veldig praktisk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...