Gjest kanskjesenere Skrevet 5. juli 2010 Skrevet 5. juli 2010 Jeg er under attføring, altså arbeidsavklaringspenger, og venter på tiltak som jeg skal prøve. I mellomtiden har jeg begynt å tjene litt penger på å kjøp og salg hjemme. Det er ikke mange kronene det dreier seg om, bare litt på hobbybasis. til nå har jeg ikke gitt beskjed til NAV om dette, fordi jeg ikke vet om eller hva jeg skal skrive på meldekortet. Er redd for å miste stønadspengene, for jeg kan jo ikke klare meg ellers. Man skal jo føre lønnet og ulønnet arbeid? Kan jeg tjene noe ekstra? 0 Siter
Gjest Ekte NAV-ansatt Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Om det er et nytt foretak, kan du søke AAP under etablering - gode muligheter! Viss ikke må du føre timer på meldekortet. 0 Siter
Gjest Tidligere rehabpenger, nå AAP Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Du må oppgi inntekten din, for om NAV oppdager at du ikke har gjort det, vil du bli straffet. Det aller beste med AAP er jo nettopp det at man kan jobbe litt om man greier, og så bare få trekk for akkurat det man faktisk jobber. Jeg har i sommer en jobb hvor jeg arbeider ca 15 timer i løpet av en 2-ukersperiode. Når jeg fører på de 15 timene, trekkes 15 timer av på AAP-utregningen. Veldig praktisk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.