Gjest Nerda Skrevet 5. juli 2010 Skrevet 5. juli 2010 Jeg kjøpte for en tid siden en vare via eBay. Denne kostet 1600 kr ca. Og dermed skal det jo betales et fortollingsgebyr. Men jeg fikk pakka levert på døra med postbudet uten noe krav fra distribusjonsfirma og gebyrer. En annen gang jeg kjøpte en vare til mer enn 200, fikk jeg en slipp hvor jeg kunne betale fortollingsgebyret og oppkravsgebyret distribusjonsselskapet ville ha. Ergo, gå på Posten hvor jeg betalte og fikk pakka. Så hva gjør jeg med dette? Jeg vil ikke risikere å få bøter eller noe slikt. Varen det gjelder er tollfri, men fortollingsgebyret gjelder alle varer over 200kr, gaver over 1000. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 6. juli 2010 Skrevet 6. juli 2010 ''Så hva gjør jeg med dette? '' Du trenger ikke å gjøre noe. ''Jeg vil ikke risikere å få bøter eller noe slikt.'' Det får du ikke. Men du får trolig en regning på fortollingsbegyr/mva i posten om ikke så alt for lenge. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 6. juli 2010 Skrevet 6. juli 2010 ''Så hva gjør jeg med dette? '' Du trenger ikke å gjøre noe. ''Jeg vil ikke risikere å få bøter eller noe slikt.'' Det får du ikke. Men du får trolig en regning på fortollingsbegyr/mva i posten om ikke så alt for lenge. Ok takk skal du ha :-) Da slapper jeg av. Har bare hørt snakk om at folk har måttet fortolle selv ved å gå på posten å gjøre det... Men jeg tar det med ro, og spiller dum om jeg får problemer 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.