Gå til innhold

Fortolling og pakker..

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda
Skrevet

Jeg kjøpte for en tid siden en vare via eBay. Denne kostet 1600 kr ca. Og dermed skal det jo betales et fortollingsgebyr. Men jeg fikk pakka levert på døra med postbudet uten noe krav fra distribusjonsfirma og gebyrer. En annen gang jeg kjøpte en vare til mer enn 200, fikk jeg en slipp hvor jeg kunne betale fortollingsgebyret og oppkravsgebyret distribusjonsselskapet ville ha. Ergo, gå på Posten hvor jeg betalte og fikk pakka.

Så hva gjør jeg med dette? Jeg vil ikke risikere å få bøter eller noe slikt. Varen det gjelder er tollfri, men fortollingsgebyret gjelder alle varer over 200kr, gaver over 1000.

Gjest firepile
Skrevet

''Så hva gjør jeg med dette? ''

Du trenger ikke å gjøre noe.

''Jeg vil ikke risikere å få bøter eller noe slikt.''

Det får du ikke. Men du får trolig en regning på fortollingsbegyr/mva i posten om ikke så alt for lenge.

Gjest Nerda
Skrevet

''Så hva gjør jeg med dette? ''

Du trenger ikke å gjøre noe.

''Jeg vil ikke risikere å få bøter eller noe slikt.''

Det får du ikke. Men du får trolig en regning på fortollingsbegyr/mva i posten om ikke så alt for lenge.

Ok takk skal du ha :-)

Da slapper jeg av. Har bare hørt snakk om at folk har måttet fortolle selv ved å gå på posten å gjøre det... Men jeg tar det med ro, og spiller dum om jeg får problemer ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...