Gå til innhold

Sørlendinger og bil

Anbefalte innlegg

Gjest The Driver
Skrevet

Inntrykket, etter å bodd på sørlandet i 5 år, er at gj.snitt på kjøring her nede, er dårlig. Kan være at jeg har hengt meg opp i det, menjevnt over, er det skumlere å kjøre bil her nede, enn noen andre steder i landet. Veldig mange kapper svingene. Det gjør jeg og, der det er oversiktlig, men ikke totalt uoversiktlige svinger. Til og med politiet gjør det her. Det kjøres som om både bil og bensin er stjålet, av trailere, lastebiler og biler. Så har du den andre siden. Hvorfor er det slik?

Jo, det er fordi den andre halvparten ligger konstant 10-15 km/t under fartsgrensen. Og det er jo klart, man blir jo lei av å dasse bakpå hele tiden, så hva gjør man da?

Min påstand kan dessuten begrunnes med oppslag i avisen for litt siden, FVN, altså, der agderfylkene er verst på ulykker....

hva mener dere sørlendinger? Er det slik?

Skrevet

Jau, mi e'kje spesiellt opptegne av å fremheve oss sjøl veit du, så me tege det igjen i trafikken ;-)

Gjest speer
Skrevet

Er det ikke slik man gjerne kjører "på landet"?

Skrevet

Først i køen ligger det alltid en bil fra Arendal. De mangler tydeligvis ett eller annet kjøregen, for bil og trafikk har de null peiling på.

Sørlendinger er trææge, men det kan ikke forklare alt. De burde være en egen fil for dem, der de kan ligge å lage en egen sørlendingskø.

Gjest Amourisa
Skrevet

Først i køen ligger det alltid en bil fra Arendal. De mangler tydeligvis ett eller annet kjøregen, for bil og trafikk har de null peiling på.

Sørlendinger er trææge, men det kan ikke forklare alt. De burde være en egen fil for dem, der de kan ligge å lage en egen sørlendingskø.

Er to felt helt i fra Arendal til Kristiansand nå vet du. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...