Gå til innhold

Bryllupsforberedelser

Anbefalte innlegg

Gjest forlover'n
Skrevet

Hvem er det som har ansvar for å trykke opp "programmet" for vielsen? Hvis brudeparet gjør det selv ser de jo sangene som familie og andre har laget.

Og, det evinnelige spørsmålet: tips til utdrikningslag til bruden? Jeg kjenner faktisk ikke bruden så veldig godt. Bruden er nybakt mamma så det blir ikke de helt store sprellene. Hun over 30 og ikke glad i mye oppmerksomet. Noen som har gode forslag?

Skrevet

Ring og spør paret om programmet, evnt toastmasteren om du vet hvem det er.

Utdrikningslag er så harry..Jeg ville ønsket meg en hyggelig middag, enten ute eller hjemme hos noen. Kanskje en time med aromaterapi. Grillfest..eller opplevelse i forbindelse med noe jeg var veldig opptatt av. Båttur med reker og hvitvin. En fjelltur med bål og overnatting.

Sånne koselige ting! Sånt som man husker uten søtti i promille eller plastikkdildoer på hodet!

Gjest forlover'n
Skrevet

Utdrikningslag er så harry..Jeg ville ønsket meg en hyggelig middag, enten ute eller hjemme hos noen. Kanskje en time med aromaterapi. Grillfest..eller opplevelse i forbindelse med noe jeg var veldig opptatt av. Båttur med reker og hvitvin. En fjelltur med bål og overnatting.

Sånne koselige ting! Sånt som man husker uten søtti i promille eller plastikkdildoer på hodet!

''Utdrikningslag er så harry..Jeg ville ønsket meg en hyggelig middag, enten ute eller hjemme hos noen. Kanskje en time med aromaterapi. Grillfest..eller opplevelse i forbindelse med noe jeg var veldig opptatt av. Båttur med reker og hvitvin. En fjelltur med bål og overnatting.''

Det er sånne ting som er planlagt. Et utdrikningslag trenger ikke å være dildoer på hodet og hva det nå var du skrev, men fremdeles kalles det at man drikker noen ut. Selv om vi skal spise et godt måltid sammen vil jeg gjerne gjøre noe som er litt spesielt for akkurat denne kvelden. Det blir neppe fyll, både fordi bruden ammer og fordi vi andre er så voksne at direkte fyll er vi ferdig med.

Skrevet

''Utdrikningslag er så harry..Jeg ville ønsket meg en hyggelig middag, enten ute eller hjemme hos noen. Kanskje en time med aromaterapi. Grillfest..eller opplevelse i forbindelse med noe jeg var veldig opptatt av. Båttur med reker og hvitvin. En fjelltur med bål og overnatting.''

Det er sånne ting som er planlagt. Et utdrikningslag trenger ikke å være dildoer på hodet og hva det nå var du skrev, men fremdeles kalles det at man drikker noen ut. Selv om vi skal spise et godt måltid sammen vil jeg gjerne gjøre noe som er litt spesielt for akkurat denne kvelden. Det blir neppe fyll, både fordi bruden ammer og fordi vi andre er så voksne at direkte fyll er vi ferdig med.

Jaaa.. men hva var det i så fall du lurte på..?

Skrevet

I byllupene jeh har vært i er det brudeparet som har laget heftene som inneholder meny , liste over hvem er hvem og evt sanger. Der det er hjemmelagde sanger har disse enten ligget som en ekstra rull ved hver kuvert ( forfatteren har rullet og satt sløyfe på , sløyfefargen bør kanskje avklares med brudezillaen hvis hun er opptatt av slikt). Eller, enda bedre, disse er sendt til toastmasteren på forhånd, som kan hjelpe til med å få disse mer integrert i resten av det trykte materialet. Det beste er når toastmasters navn og kontaktinfo står i inbydelsen. Men dette er en toastmasteroppgave mer enn forloveroppgave. Som tips til utdrikningslaget vil jeg anbefale at du har snakket med brudgommen, den andre forloveren og den som evt skal være barnevakt hvis ikke pappaen er hjemme denne kvelden og ikke minst neste dag. slik at bruden vet at alt er tatt godt vare på, både utdrikningsdagen og morgenen etterpå mht at det er nok pumpemelk i fryseren, at barnevakten tar alt ansvar for babyen også neste morgen, at hun har med seg pumpe hvis det trengs osv. Jeg har vært med på. Lag der barnets mor ikke stolte på at søt var ivaretatt (noe det heller ikke var) og da var det ikke noe gøy.

Skrevet

Jaaa.. men hva var det i så fall du lurte på..?

''Selv om vi skal spise et godt måltid sammen vil jeg gjerne gjøre noe som er litt spesielt for akkurat denne kvelden.''

Det var det hun lurte på...

Gjest togli
Skrevet

Det du beskriver kalles også utdrikningslag og jeg har inntrykk av at denne typen feiring nesten er mer vanlig nå enn den typen utdrikningslag man så for få år siden ;)

Gjest hos oss
Skrevet

Dere kan jo gjøre noe hyggelig og alkoholfritt om formiddagen / tdli ettermiddag, hvis det muliggjør at hun kan treffe babyen etterpå for å amme, før barnevakten / pappaen overtar med utpumpet melk og hun kan drikke vin og kose seg utover kvelden.

Ulike spa-aktivteter er populært, enten bare du og bruden, eller hele gjengen av venninner. Hør med dem hva de har anledning til, både mht tid og penger.

Deretter en fin middag hjemme hos en av dere. Planlegg meny og tilhørende drikke, slik at alle kan ha med seg vin som passer til de ulike rettene.

Er dere mange og har råd til det, kan det være morsomt med en innleid person som er flink til å lage mat, som kan vise dere hvordan man lager en rett (feks sushi), og som lager god mat til dere. Uansett blir det billigere enn å spise på den fin resturant.

Hvis det er venninner fra ulike epoker / steder som ikke kjenner hverandre, kan det være morsomt å feks ha med en liten ting som pakkes inn, og som bruden må gjette hvem hun har fått den fra. Tingen kan representere en morsom eller viktig historie som hver person har felles med bruden. Poenget er ikke å gjette riktig, men at hyggelige minner blir frisket opp i.

Hvis du øsnker mer "opplegg" : Noen ganger kan det være morsomt å gjøre noe som er planlagt sammen med brudgommens forlover, feks at de stilles spørsmål om sin tilkomne, og så leses svarene opp for den andre.

Eller at man vises ting som er innenfor den tilkomnes intersseområde, og så spør man hva det er / brukes til (kan være ting fra toalettmappen, garasjen, fotobagen, pc-utstyr, jobbrelatert osv). Dere kan feks filme dem når de vises de ulke tingene og forklarer hva det er, hvis de har utdrikningslag samme dag kan det enkelt sendes elektronisk til den andre festen.

Ellers er jeg veldig enig i det PLK skriver. Bruden må være helt trygg på at babyen er i de beste hender, også morgenen etter slik at hun kan sove ut (selv om det ikke blir en fyllefest). Derfor bør du snakke med brudgommens forlover og / eller brudgommen, for å dobbeltsjekke alt mht babyen, amming, frossen melk og barnevakt.

Mht sanger: snakk med toastmasteren. Hun / han har ansvar for dette. Har de ikke toastmaster, bør de utnevne en.

Gjest forlover'n
Skrevet

Dere kan jo gjøre noe hyggelig og alkoholfritt om formiddagen / tdli ettermiddag, hvis det muliggjør at hun kan treffe babyen etterpå for å amme, før barnevakten / pappaen overtar med utpumpet melk og hun kan drikke vin og kose seg utover kvelden.

Ulike spa-aktivteter er populært, enten bare du og bruden, eller hele gjengen av venninner. Hør med dem hva de har anledning til, både mht tid og penger.

Deretter en fin middag hjemme hos en av dere. Planlegg meny og tilhørende drikke, slik at alle kan ha med seg vin som passer til de ulike rettene.

Er dere mange og har råd til det, kan det være morsomt med en innleid person som er flink til å lage mat, som kan vise dere hvordan man lager en rett (feks sushi), og som lager god mat til dere. Uansett blir det billigere enn å spise på den fin resturant.

Hvis det er venninner fra ulike epoker / steder som ikke kjenner hverandre, kan det være morsomt å feks ha med en liten ting som pakkes inn, og som bruden må gjette hvem hun har fått den fra. Tingen kan representere en morsom eller viktig historie som hver person har felles med bruden. Poenget er ikke å gjette riktig, men at hyggelige minner blir frisket opp i.

Hvis du øsnker mer "opplegg" : Noen ganger kan det være morsomt å gjøre noe som er planlagt sammen med brudgommens forlover, feks at de stilles spørsmål om sin tilkomne, og så leses svarene opp for den andre.

Eller at man vises ting som er innenfor den tilkomnes intersseområde, og så spør man hva det er / brukes til (kan være ting fra toalettmappen, garasjen, fotobagen, pc-utstyr, jobbrelatert osv). Dere kan feks filme dem når de vises de ulke tingene og forklarer hva det er, hvis de har utdrikningslag samme dag kan det enkelt sendes elektronisk til den andre festen.

Ellers er jeg veldig enig i det PLK skriver. Bruden må være helt trygg på at babyen er i de beste hender, også morgenen etter slik at hun kan sove ut (selv om det ikke blir en fyllefest). Derfor bør du snakke med brudgommens forlover og / eller brudgommen, for å dobbeltsjekke alt mht babyen, amming, frossen melk og barnevakt.

Mht sanger: snakk med toastmasteren. Hun / han har ansvar for dette. Har de ikke toastmaster, bør de utnevne en.

Her var det mange gode tips. Takk for det! Kjempelur idé å leie inn en kokk! Jeg skal finne ut hvem som er toastmaster slik at det ordner seg med sang. Det er jo ikke meningen at brudeparet skal få lese sangteksten før den store dagen. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...