Gå til innhold

Digger DOL, men:


Angustia

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca

Joda;)

Men din omsorg virker malplassert, dessverre!

Javel, men jeg synes nå det er best å være føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    18

  • hidi, the scorpion

    8

  • Sør

    6

  • Katt-ja

    5

Er du besatt av å samle info om dolere?

Om vi ikke har noe å skjule (har du?), hvorfor forsøker du å belære oss?

Vi vet hva vi skriver, men du forsøker å gjøre oss dumme, naive, som ikke har peiling...

Kanskje vi får mer ut av DOL enn du gjør;)

Godt svar, hidi, the scorpion :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Kjære togli, du er så søt.. :-)

Du klarer selvsagt fint selv å vurdere hva du vil dele og ikke - men når jeg som velger å skifte nick iblant blir bedt om å forklare årsaken, så gjør jeg det. :-)

Takk ;)

Det skjønner jeg :) Jeg har ingen problemer med at folk bruker ulike nick her inne, men tenker at det må være opp til hver enkelt. Hadde jeg vanka på seksualitet e.l., så hadde jeg sikkert følt for å anonymisere meg litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man ikke viser fram våte armhuler, men man kan jo være åpen om problemet allikevel ;) Hun er faktisk en veldig åpen person :) Forresten var hun sengevæter i mange år og alle i klassen visste det + mange andre. Det var hun selv som ønsket å fortelle klassen om dette og da kom det faktisk noen til som våget å fortelle om sitt problem. Jeg ønsket at hun skulle holde tett om det, men som hun sa - dette kan jeg jo ikke styre selv, så det er jo ikke min skyld. Gjett om jeg var stolt av henne da :)

Har ikke fått med meg dette.

Min nest eldste (gutt) var sengevæter til han var 10 år. Vi prøvde det meste fra helsestasjonen uten hell.Det ordna seg heldigvis av seg sjøl :-)

Men pussig hvordan enkelte husker "alt" fra DOL eller andre fora - greit å stå for det man poster :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som du vil. Som jeg sier, jeg har ingen kriminell hjerne, jeg klarer ikke å forestille meg hva slik info kan brukes til. Men jeg har derimot ingen problemer med å forestille meg at enkelte andre kan utnytte det.

''jeg har ingen kriminell hjerne''

Bare litt paranoid ;-)

Når det er sagt, så er det jo noen her inne jeg synes utleverer seg vel mye... Og som det kan være lett å identifisere om man gidder. Men, jeg tenker verken på togli eller meg selv i den sammenhengen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Har ikke fått med meg dette.

Min nest eldste (gutt) var sengevæter til han var 10 år. Vi prøvde det meste fra helsestasjonen uten hell.Det ordna seg heldigvis av seg sjøl :-)

Men pussig hvordan enkelte husker "alt" fra DOL eller andre fora - greit å stå for det man poster :-D

Godt han vokste det av seg :)

Ja, det er helt utrolig hvilken elefanthukommelse noen har. Jeg er elendig på å huske nick og hva den og den har skrevet. Det går inn det ene øyet og ut det andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar meg den frihet å bytte nick iblant. Og at det skal være vanskelig å forstå, er for meg vanskelig å forstå. Det man skriver på internett blir her "for alltid", og det er da ikke bare deltakerne i diskusjoner som se det en skriver.

For meg er det rett og slett en selvfølge å "starte på nytt" med annet nick en gang i året eller så - og vil si at det nesten er blåøyd å ikke gjøre det samme.

Enkelte her inne svært utleverende om seg selv, med det samme nicket i år etter år etter år. Jeg forstår ikke dét. Hva slik informasjon kan brukes til har jeg dessverre ikke fantasi til (er ingen criminal mind akkurat), men det handler heller ikke om å være paranoid. Jeg mener det er å ha nettvett, og verne om seg selv og sin familie. Enkelt og greit.

Det er forskjell på "en gang i året" og "annenhver debatt". Jeg syns det er feigt bytte nick for å kunne slenge dritt man ikke vil ha assosiert med sitt faste nick.

Å ha fast nick handler om å stå for det man skriver, hele veien. Å bytte en gang i året for ikke å bli gjenkjent er noe helt annet, og det har jeg selvsagt stor forståelse for at mange velger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på "en gang i året" og "annenhver debatt". Jeg syns det er feigt bytte nick for å kunne slenge dritt man ikke vil ha assosiert med sitt faste nick.

Å ha fast nick handler om å stå for det man skriver, hele veien. Å bytte en gang i året for ikke å bli gjenkjent er noe helt annet, og det har jeg selvsagt stor forståelse for at mange velger å gjøre.

Jeg har hatt samme nick siden 1997 eller 1998. ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han vokste det av seg :)

Ja, det er helt utrolig hvilken elefanthukommelse noen har. Jeg er elendig på å huske nick og hva den og den har skrevet. Det går inn det ene øyet og ut det andre ;)

''Det går inn det ene øyet og ut det andre ;)''

Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Det er forskjell på "en gang i året" og "annenhver debatt". Jeg syns det er feigt bytte nick for å kunne slenge dritt man ikke vil ha assosiert med sitt faste nick.

Å ha fast nick handler om å stå for det man skriver, hele veien. Å bytte en gang i året for ikke å bli gjenkjent er noe helt annet, og det har jeg selvsagt stor forståelse for at mange velger å gjøre.

Enig i at det er feigt å bytte nick for å slenge dritt. Men jeg så ikke at det var spørsmål om dette, så jeg svarte bare ut fra mitt eget standpunkt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme nick siden 1997 eller 1998. ;-)

Med vennlig hilsen

Samme her, jeg var en liten drittunge på ungdomsforum da jeg begynte :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er feigt å bytte nick for å slenge dritt. Men jeg så ikke at det var spørsmål om dette, så jeg svarte bare ut fra mitt eget standpunkt. :-)

Klart det, det gjør vi alle. Det er mye mening som forsvinner når all kommunikasjon er ren tekst, vi må jo bare tolke som best vi kan :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

''jeg har ingen kriminell hjerne''

Bare litt paranoid ;-)

Når det er sagt, så er det jo noen her inne jeg synes utleverer seg vel mye... Og som det kan være lett å identifisere om man gidder. Men, jeg tenker verken på togli eller meg selv i den sammenhengen :-)

Kanskje ørlite paranoid. Jeg er en privat person som tenker det er best å være føre var i denne skumle verdensveven. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt han vokste det av seg :)

Ja, det er helt utrolig hvilken elefanthukommelse noen har. Jeg er elendig på å huske nick og hva den og den har skrevet. Det går inn det ene øyet og ut det andre ;)

Ikke sant :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, jeg var en liten drittunge på ungdomsforum da jeg begynte :o)

Jeg tror jeg husker nicket ditt fra for lenge siden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han vokste det av seg :)

Ja, det er helt utrolig hvilken elefanthukommelse noen har. Jeg er elendig på å huske nick og hva den og den har skrevet. Det går inn det ene øyet og ut det andre ;)

*LOL*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nikkolain

Hmpf, det er grunnen til at jeg ikke er på MSM (?) eller Fjesboka - men DOL er da uskyldig, eller? Huff....

Det er faktisk mer utleverende å være på DOL enn på Facebook. MSN er jo bare for deg og vennene dine. Facebook har innstillinger der du kan privatisere så mye du vil, og du er ikke nødt til å dele mer enn du vil selv. DOL er åpen "for hele verden" og det du skriver i år er søkbart fem år frem i tid eller mer. En annen ting med nettforum er at man blir så kjent med folk at man lett forteller mye om seg selv også. Man glemmer at det sitter mange og leser tråder her inne, som kanskje aldri skriver selv eller gir seg til kjenne. Du er med andre ord mindre anonym her enn på MSN og facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Det er faktisk mer utleverende å være på DOL enn på Facebook. MSN er jo bare for deg og vennene dine. Facebook har innstillinger der du kan privatisere så mye du vil, og du er ikke nødt til å dele mer enn du vil selv. DOL er åpen "for hele verden" og det du skriver i år er søkbart fem år frem i tid eller mer. En annen ting med nettforum er at man blir så kjent med folk at man lett forteller mye om seg selv også. Man glemmer at det sitter mange og leser tråder her inne, som kanskje aldri skriver selv eller gir seg til kjenne. Du er med andre ord mindre anonym her enn på MSN og facebook.

Der fikk du fram det jeg også mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mer utleverende å være på DOL enn på Facebook. MSN er jo bare for deg og vennene dine. Facebook har innstillinger der du kan privatisere så mye du vil, og du er ikke nødt til å dele mer enn du vil selv. DOL er åpen "for hele verden" og det du skriver i år er søkbart fem år frem i tid eller mer. En annen ting med nettforum er at man blir så kjent med folk at man lett forteller mye om seg selv også. Man glemmer at det sitter mange og leser tråder her inne, som kanskje aldri skriver selv eller gir seg til kjenne. Du er med andre ord mindre anonym her enn på MSN og facebook.

UUUUps, takk for info! Meiner fortsatt jeg kan stå for innlegga mine, men takk igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nikkolain

Joda, ser den, men skjønner fortsatt ikke behovet? Mulig brunetter som meg er for blonde, hehe ;.D

Noen av oss ønsker ikke å bli "personligheter" her inne. :-) Jeg ønsker ikke å være "hun døve/hun i rullestol/hun kristne/hun som er løssluppen i senga/han som debatterer som om det gjelder livet". Jeg ønsker å delta i enkelte debatter og kunne være helt anonym i neste tråd. Vi er forskjellige, - sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...