Gå til innhold

Digger DOL, men:


Angustia

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Noen av oss ønsker ikke å bli "personligheter" her inne. :-) Jeg ønsker ikke å være "hun døve/hun i rullestol/hun kristne/hun som er løssluppen i senga/han som debatterer som om det gjelder livet". Jeg ønsker å delta i enkelte debatter og kunne være helt anonym i neste tråd. Vi er forskjellige, - sånn er det.

Jeg liker at folk vet jeg er en troende! Hva er galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    18

  • hidi, the scorpion

    8

  • Sør

    6

  • Katt-ja

    5

Gjest togli

Noen av oss ønsker ikke å bli "personligheter" her inne. :-) Jeg ønsker ikke å være "hun døve/hun i rullestol/hun kristne/hun som er løssluppen i senga/han som debatterer som om det gjelder livet". Jeg ønsker å delta i enkelte debatter og kunne være helt anonym i neste tråd. Vi er forskjellige, - sånn er det.

I starten fortalte jeg ingen at jeg var døv. Var veldig greit at folk ble "kjent" med meg uten å vite dette. Etterhvert ble det naturlig å trekke fram den delen av meg også - f.eks. i forbindelse med diskusjoner om døvhet, tegnspråk osv. Jeg er også rimelig sikker på at det at vi som har slike "avvik" er åpen om det, gjør at vi rokker ved endel fordommer :) Jeg er jo like åpen om at jeg er døv ute blant folk, så hvorfor ikke her? Tror ikke folk her inne først og fremst tenker på meg som "hun døve", men som "togli" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nikkolain

UUUUps, takk for info! Meiner fortsatt jeg kan stå for innlegga mine, men takk igjen :-)

Bare hyggelig! :-) Nå skjønner du kanskje bedre hvorfor noen ikke ønsker å ha faste nick. Jeg har selv hatt fast nick på et annet forum i lang tid, men det er på et forum der det diskuteres en bestemt ting (fag). Her på DOL diskuterer man alt mulig, og det er ikke bare seg selv man utleverer. Jeg har f.eks kjent igjen en person her inne som bruker fast nick. Vedkommede har fortalt mye om familien sin og om samliv med sin kjære. Noe av dette er ikke særlig flatterende for de som blir utlevert, og de har heller ikke mulighet til å forsvare seg. De vet ikke engang at informasjon om dem, som har blitt igjenkjent, er lagt ut på offentlig forum!

Jeg ser noen her blir støtt av at veronica (tror jeg det var) kaller de som bruker fast nick naive. Jeg vil ikke si at alle er naive, men noen er ubetenksomme av og til. Det er greit at de sier sine meninger og kan stå for dem, men det er synd at de drar med seg familie i tillegg, noe jeg ikke tror de alltid tenker over.

Andre igjen har ikke nok netterfaring tydeligvis... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nikkolain

I starten fortalte jeg ingen at jeg var døv. Var veldig greit at folk ble "kjent" med meg uten å vite dette. Etterhvert ble det naturlig å trekke fram den delen av meg også - f.eks. i forbindelse med diskusjoner om døvhet, tegnspråk osv. Jeg er også rimelig sikker på at det at vi som har slike "avvik" er åpen om det, gjør at vi rokker ved endel fordommer :) Jeg er jo like åpen om at jeg er døv ute blant folk, så hvorfor ikke her? Tror ikke folk her inne først og fremst tenker på meg som "hun døve", men som "togli" :)

''Jeg er også rimelig sikker på at det at vi som har slike "avvik" er åpen om det, gjør at vi rokker ved endel fordommer :)''

Det har du/dere gjort, og det syns jeg er kjempefint! Jeg har respekt for at folk ønsker å ha faste nick, på samme måte som jeg har forståelse for at mange ikke ønsker det. Jeg har begrunnet hvorfor jeg ikke ønsker å ha fast nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Jeg er også rimelig sikker på at det at vi som har slike "avvik" er åpen om det, gjør at vi rokker ved endel fordommer :)''

Det har du/dere gjort, og det syns jeg er kjempefint! Jeg har respekt for at folk ønsker å ha faste nick, på samme måte som jeg har forståelse for at mange ikke ønsker det. Jeg har begrunnet hvorfor jeg ikke ønsker å ha fast nick.

Enig med deg! Folk må gjerne skifte nick så ofte de vil for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at folk vet jeg er en troende! Hva er galt med det?

Du er troende til det meste! ;-)

Jeg har aldri kritisert deg for å fortelle at du er troende. Derimot har jeg kritisert deg for hva du påstår om andre troende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nikkolain

Jeg liker at folk vet jeg er en troende! Hva er galt med det?

Det er ingen ting galt med det. :-) Men -jeg- ønsker ikke å bli igjenkjent som en "personlighet". Det er fint at flere gjør det, men jeg syns ikke man skal klage på de som ikke ønsker å bruke fast nick hele tiden. Jeg forstår frustrasjonen når det gjelder drittslenging bak engangsnick, det syns jeg er en uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tusen og En nick

''2) Og hvorfor bytte nick stadig vekk? Skjønner det viss du legger ut noe sensitivt på Seksualitet eller Samliv, evt om du poster noe som kan "avsløre" deg.

Men i generelle debatter skjønner jeg ikke det.''

jeg er en av dem som veldig ofte bytter nick. Grunnen til det er at jeg tror jeg har en stalker som er ute etter å vite mest mulig om meg, og bruke det mot meg etterpå. Jeg regner dog med at faste brukere her på DOL kjenner meg igjen selv om jeg bruker ulike nick. Men det er mest for at ikke noen skal samle mest mulig informasjon om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen ting galt med det. :-) Men -jeg- ønsker ikke å bli igjenkjent som en "personlighet". Det er fint at flere gjør det, men jeg syns ikke man skal klage på de som ikke ønsker å bruke fast nick hele tiden. Jeg forstår frustrasjonen når det gjelder drittslenging bak engangsnick, det syns jeg er en uting.

Du blir jo "den uten fast nick"! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er ingen ting galt med det. :-) Men -jeg- ønsker ikke å bli igjenkjent som en "personlighet". Det er fint at flere gjør det, men jeg syns ikke man skal klage på de som ikke ønsker å bruke fast nick hele tiden. Jeg forstår frustrasjonen når det gjelder drittslenging bak engangsnick, det syns jeg er en uting.

Forsåvidt enig!

Men dere har ikke like mye "slagkraft" i diskusjoner, som det faste nick har;)

Jeg respekterer fullt ut ditt ønske om å være annonym, likedan leser jeg dine innlegg som jeg leser alle andres;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at folk vet jeg er en troende! Hva er galt med det?

Det syns jeg er flott! Tror ikke sjøl, men syns det er berikende med andres synspunkter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nikkolain

Forsåvidt enig!

Men dere har ikke like mye "slagkraft" i diskusjoner, som det faste nick har;)

Jeg respekterer fullt ut ditt ønske om å være annonym, likedan leser jeg dine innlegg som jeg leser alle andres;)

Det med slagkraften ser jeg, men det er også både på godt og vondt. Det siste antar jeg, etter mine observasjoner, du har fått merke. Det er både plusser og minuser med å ha fast nick. Man kan ha bedre slagkraft, men man blir også lettere offer for drittslenging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nikkolain

Du blir jo "den uten fast nick"! ;-)

Med vennlig hilsen

Hehe. :-) Jeg har i alle fall ett nick pr tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på "en gang i året" og "annenhver debatt". Jeg syns det er feigt bytte nick for å kunne slenge dritt man ikke vil ha assosiert med sitt faste nick.

Å ha fast nick handler om å stå for det man skriver, hele veien. Å bytte en gang i året for ikke å bli gjenkjent er noe helt annet, og det har jeg selvsagt stor forståelse for at mange velger å gjøre.

Jeg syns det er veldig feil å anta at alle som skrifter nick ofte gjør det for å slenge dritt! Hovedgrunnen min for å bruke enda mere anonyme nick "for anledningen" er for å skjerme meg selv "mot" dritt som kan komme fra andre når man blir engasjert i en debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder det med å bytte nick, så er det noe alle har rett til å gjøre akkurat så ofte man vil. Faktisk blir det også anbefalt, slik at man evt. ikke blir gjenkjent. Så lenge er bruker samme nick i én tråd, synes jeg ikke nickskifte er noe en skal klage på. Det er ingen her inne som har noen rett til å kjenne de andre brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på "en gang i året" og "annenhver debatt". Jeg syns det er feigt bytte nick for å kunne slenge dritt man ikke vil ha assosiert med sitt faste nick.

Å ha fast nick handler om å stå for det man skriver, hele veien. Å bytte en gang i året for ikke å bli gjenkjent er noe helt annet, og det har jeg selvsagt stor forståelse for at mange velger å gjøre.

''Jeg syns det er feigt bytte nick for å kunne slenge dritt man ikke vil ha assosiert med sitt faste nick.''

Dét er jeg enig i, og det glemte jeg å spesifisere i mitt forrige svar. Jeg tenkte hvis man bare diskuterer de generelle temaene her inne, ikke hvis man er ufin mot andre brukere (det skulle man vel strengt tatt ikke være uansett...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder det med å bytte nick, så er det noe alle har rett til å gjøre akkurat så ofte man vil. Faktisk blir det også anbefalt, slik at man evt. ikke blir gjenkjent. Så lenge er bruker samme nick i én tråd, synes jeg ikke nickskifte er noe en skal klage på. Det er ingen her inne som har noen rett til å kjenne de andre brukerne.

Jeg klager ikke, bare undrer meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig feil å anta at alle som skrifter nick ofte gjør det for å slenge dritt! Hovedgrunnen min for å bruke enda mere anonyme nick "for anledningen" er for å skjerme meg selv "mot" dritt som kan komme fra andre når man blir engasjert i en debatt.

Det syns jeg er en nedvurdering av DOLs brukergruppe. Det er da ikke sånn at man trekker frem gamle skjeletter i nye debatter, man holder seg jo til saken man diskuterer?

De som ikke gjør det, er jo nettopp disse menneskene som bytter nick i hytt og pine, derav mitt forrige innlegg.

Jeg syns også det gjennomgående er mer interessant å lese innlegg av nick jeg "kjenner", og hvis en tråd kun inneholder ukjente nick skal headingen være ganske fengende før jeg åpner den (i alle fall på andre forum enn "Foreldre-småbarn" og til en viss grad "Åpent", hvor jeg er mest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg er en nedvurdering av DOLs brukergruppe. Det er da ikke sånn at man trekker frem gamle skjeletter i nye debatter, man holder seg jo til saken man diskuterer?

De som ikke gjør det, er jo nettopp disse menneskene som bytter nick i hytt og pine, derav mitt forrige innlegg.

Jeg syns også det gjennomgående er mer interessant å lese innlegg av nick jeg "kjenner", og hvis en tråd kun inneholder ukjente nick skal headingen være ganske fengende før jeg åpner den (i alle fall på andre forum enn "Foreldre-småbarn" og til en viss grad "Åpent", hvor jeg er mest).

Det var nettopp det jeg prøvde å påpeke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg er en nedvurdering av DOLs brukergruppe. Det er da ikke sånn at man trekker frem gamle skjeletter i nye debatter, man holder seg jo til saken man diskuterer?

De som ikke gjør det, er jo nettopp disse menneskene som bytter nick i hytt og pine, derav mitt forrige innlegg.

Jeg syns også det gjennomgående er mer interessant å lese innlegg av nick jeg "kjenner", og hvis en tråd kun inneholder ukjente nick skal headingen være ganske fengende før jeg åpner den (i alle fall på andre forum enn "Foreldre-småbarn" og til en viss grad "Åpent", hvor jeg er mest).

Nei det er ikke en nedvurdering av brukergruppen her inne, det er er en kjensgjerning. Bare se på "sør". Han blir til stadighet trukket fram som en som provoserer. og jeg er ganske sikker på at det ikke skal mye til før gamle skjeletter trekkes fram og han blir stigmatisert med en gang.

Det er faktisk sånn at jeg føler meg ukomfortabel med å ha bare et nick, og alltid skulle være en som andre har lest mye fra, og da velger jeg å skifte av og til, for å kunne skravle uanstrengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...