Gå til innhold

Unaturlig å være bilsjuk som voksen?

Anbefalte innlegg

Gjest Dalmeny
Skrevet

Som barn var jeg veldig mye bilsyk. Spesielt på turer som det var mye svinger. Jeg blir fortsatt bilsjuk på visse strekninger.

Faren min skjønner ikke at jeg fremdeles er bilsjuk og at det er rart at jeg fremdeles er det når jeg har passert tredve.

Er det så unaturlig å fremdeles være bilsyk? Jeg blir lett sjøsyk også.

Skrevet

Det er vel mange som vokser det av seg, men slett ikke alle! Jeg blir i hvertfall bilsyk fremdeles, men jeg merker det vel litt tidligere enn da jeg var liten, sånn at jeg unngår ubehagelige uhell...

Skrevet

Mange vokser det av seg, men det er da mange voksne som blir bilsyke.

brilleslangen
Skrevet

Det er vel mange som vokser det av seg, men slett ikke alle! Jeg blir i hvertfall bilsyk fremdeles, men jeg merker det vel litt tidligere enn da jeg var liten, sånn at jeg unngår ubehagelige uhell...

jeg blir av og til bilsyk ( tåler dårlig å være passasjer ved humpete svingete vei og tåler dårlig hyppige oppbremsinger.. så landpostbud er ikke et yrke for meg.. kjørte ut noen blader engang og holdt på å krepere for jeg var ferdig med runden med å levere ca 60 blader rundtomkring)

busssyk - kan ikke sitte langt bak i buss.

togsyk- går bedre hvis jeg stenger for sidesynet slik at jeg ikke ser ut...

sjøsyk- sist jeg kjørte båt et par timer spøy jeg under halve overfarten + lenge etter jeg kom i land.

fly tåler jeg...

men mye heiskjøring og karuseller tåler jeg ikke..

he he.. satt forresten å så en videosnutt fra den nyeste attraksjonen i tusenfryd i går og ble uvel av å se på videoen...

Plagsomt.. ja... men nå har jeg gått til anskaffelse av et sett med akupressurarmbånd kjøpt på apoteket som sies å virke bra og raskt fjerner kvalme. Har iallfall lite å tape på å prøve...

-På Dol av og til
Skrevet

Helt naturlig. Det blir jeg også .Men Merzine reisesjuketabletter hjelper veldig.

Skrevet

Mange i familien min blir lett bil eller sjøsyke, og jeg har aldri hatt inntrykk av at det er noe som en vokser av seg. For meg varierer det også med hvor jeg er i syklusen.

Skrevet

Tror ikke det er så unormalt. Men jeg ble aldri bilsjuk før jeg var over 30. Det er kanskje mer unormalt.

Skrevet

Jeg har alltid vært bilsyk. Det var verre da jeg var barn, men det er fortsatt et problem. Men det er jo noen som vil hevde at jeg slett ikke er normal, da.

:- )

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har alltid vært bilsyk. Det var verre da jeg var barn, men det er fortsatt et problem. Men det er jo noen som vil hevde at jeg slett ikke er normal, da.

''Jeg har alltid vært bilsyk. Det var verre da jeg var barn, men det er fortsatt et problem. Men det er jo noen som vil hevde at jeg slett ikke er normal, da.''

Du ga meg dagens første latter, Orio;)))) Selvironien din, er ihvertfall ikke borte!

Skrevet

''Jeg har alltid vært bilsyk. Det var verre da jeg var barn, men det er fortsatt et problem. Men det er jo noen som vil hevde at jeg slett ikke er normal, da.''

Du ga meg dagens første latter, Orio;)))) Selvironien din, er ihvertfall ikke borte!

Ti over åtte, da var det på tide med litt latter.

Selvironi er viktig for å overleve i en vanskelig hverdag.

;- )

hidi, the scorpion
Skrevet

Ti over åtte, da var det på tide med litt latter.

Selvironi er viktig for å overleve i en vanskelig hverdag.

;- )

Alene hjemme;) Og nattdyra mine begynner akkurat å våkne, og de er litt gretne, he, he...

Selvironi er en herlig form for humor!

Skrevet

Jeg blir fremdeles bilsyk og blir veldig lett sjøsyk på båt.

Skrevet

''Jeg har alltid vært bilsyk. Det var verre da jeg var barn, men det er fortsatt et problem.''

Er det egentlig bedre nå, eller er det heller det at veiene er rettere, bilene bedre og du sitter i forsetet nå som voksen? Ofte kjører selv også, kanskje?

For meg tror jeg det er det som gjør at det ikke er så ofte jeg er bilsyk. Om jeg sitter i baksetet og ikke følger godt med på veien (noe man jo kan ha problemer med som barn) blir jeg fort kvalm nå også.

Skrevet

Jeg blir like kvalm nå som da jeg var barn dersom jeg sitter i baksetet på en svingete vei. Men heldigvis sitter jeg som oftest i forsetet nå for tiden.

Skrevet

''Jeg har alltid vært bilsyk. Det var verre da jeg var barn, men det er fortsatt et problem.''

Er det egentlig bedre nå, eller er det heller det at veiene er rettere, bilene bedre og du sitter i forsetet nå som voksen? Ofte kjører selv også, kanskje?

For meg tror jeg det er det som gjør at det ikke er så ofte jeg er bilsyk. Om jeg sitter i baksetet og ikke følger godt med på veien (noe man jo kan ha problemer med som barn) blir jeg fort kvalm nå også.

''eller er det heller det at veiene er rettere, bilene bedre og du sitter i forsetet nå som voksen? Ofte kjører selv også, kanskje?''

Dette tror jeg er forklaringen for hvorfor jeg selv sjelden er kvalm i bil nå.

Skrevet

Jeg blir like kvalm nå som da jeg var barn dersom jeg sitter i baksetet på en svingete vei. Men heldigvis sitter jeg som oftest i forsetet nå for tiden.

''Jeg blir like kvalm nå som da jeg var barn dersom jeg sitter i baksetet på en svingete vei. Men heldigvis sitter jeg som oftest i forsetet nå for tiden.''

Akkurat som jeg resonnerte... :)

Skrevet

Jeg blir fotsatt kvalm selv om jeg sitter foran i bilen, klarer ikke å sitte i baksetet selv på småturer i distriktet her. Kjører ikke selv så jeg er prisgitt sjåførerens kjørestil.

Skrevet

''eller er det heller det at veiene er rettere, bilene bedre og du sitter i forsetet nå som voksen? Ofte kjører selv også, kanskje?''

Dette tror jeg er forklaringen for hvorfor jeg selv sjelden er kvalm i bil nå.

Og ingen røyker i bilen! Foreldrene mine røkte ikke, men noen familievenner røkte som skorstener. Ulp.

Gjest prust
Skrevet

Jeg var veldig mye bilsyk da jeg var varm. Husker det spesielt fra varme sommerdager, i en bil som ikke var særlig rengjort (husker innestengt støvete lukt...), lesing og svingete veier.

Nå bilr jeg aldri bilsjuk. Heldigvis har ingen av barna blitt bilsyke - det er jo egentlig litt rart da...

Men noe jeg har blitt pingle med som voksen, er både å ta karuseller og se på ting som går rundt og opp og ned.... Jeg blir kvalm bare jeg ser på noen som ronser eller følger med på Supermario som løper rundt i diverse baner på barnas DS.... ;-)

Skrevet

Isåfall er jeg også unaturlig:) Blir bilsyk hvis jeg må skrive en sms, ser på gps'en i et par min eller lignende. Mange ganger må jeg heller be om å få kjøre selv hvis det er mye svinger. Utrolig upraktisk men...

Husker da jeg var lita så drakk alltid foreldrene mine kaffe i bilen, mens jeg satt bak og var bilsyk. Sikkert en medvirkende årsak til at jeg ikke drikker kaffe i dag;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...