Gå til innhold

dårlig arbeidsmiljø,sykemelding?, til legen (gjerne andre også), langt...


Gjest AnnX

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må søke litt informasjon, håper jeg kan få litt veiledning her, det som er at jeg jobber i en databedrift, vi er et ganske stort antall personer som sitter i samme lokale, noe som krever at folk stiller opp for hverandre, og tar hensyn, og selv om det kan være enkelte som kanskje ikke går så godt i sammen så må man gjøre det beste man kan for å få dette til å fungere, men der jeg arbeider, er dette med arbeidsmiljøet blitt et så stort problem for meg at jeg rett og slett føler meg syk (trett, tar lett til tårene), jeg er sikkert ikke feilfri, men det kan da ikke være normalt at fra man kommer på jobben på morgenen, og til man går på ettermiddagen, så er eneste kommunikasjon noen enkelte jobb henvendelser, det er aldrig noen som har tid til å sette seg ned på mandag morgen, og fortelle om hvordan deres helg har vært, og det er ikke snakk om så mange minuttene som trengs, men det er liksom som om slikt ikke er av betydning. På tidligere arbeidssted jobbet jeg sammen med mennesker som virkelig bryr seg om andre, og lar heller jobben ligge i 10-15 min, hvis en f. eks. trengte noen å snakke med.

Nå føler jeg det slik, at jeg har selv valgt å skifte arbeidssted, og har på en måte ikke noen grunn til å klage, grunnen til at jeg byttet jobb, var at jeg hadde vært lenge på samme sted og følte at det var tid for forandring, og startet opp med pågangsmotet på topp, men nå er det bare et slit å komme seg på jobben om morgenen, jeg sliter skikkelig, føler meg så sliten, og lite motivert, har på en måte lyst til å bare " bli borte", men jeg er avhengig av jobben (som alle andre).

Neste uke skal jeg ha en samtale med min sjef vedr. arbeidssituasjonen, og jeg gruer meg skikkelig, for jeg vet at jeg kommer til å begynne å grine når jeg skal fortelle hvordan jeg har det.

Jeg vi bare avslutte med å si at jeg vanligvis er en meget utadvendt person, men nå har jeg ikke ork til å være sammen med noen.

jeg vet jo at man ikke kan få sykemelding når man ikke er syk, for jeg er jo ikke syk... ?, men føler at jeg snart kommer til å bli det hvis det ikke skjer noen forandringer snart.

Veldig taknemlig for svar!

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Knut-Erik Ånensen

Til AnnX ang dårlig arbeidsmiljø, sykemelding?

Miljøet på arbeidsplassen er viktig faktor for de fleste av oss. God trivsel skaper energi og gir økt arbeidskapasitet.

Det er ikke tvil om at "dårlig miljø" kan gi helseplager både av fysisk og mental karakter.

Redusert ork, hodepine, tretthet, søvnvansker, labilitet/gråting, økt irritabilitet og konsentrasjonsvansker er ganske vanlige symptomer.

Jeg synes du bør vise dine ekte følelser i samtalen med sjefen- kanskje kan det åpne opp og bedre situasjonen. Det er ikke alltid galt å gråte!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, allmennlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...