Gå til innhold

hvorfor blir det krysset av for arbeid frakoblet

Anbefalte innlegg

Gjest work offline.... but will not
Skrevet

Trådløst nettverk. I det siste skjer følgende - er på internett - skal på en annen nettside. Men så kommer bare opp at det er tilknytningsproblemer. Akkurat som om jeg er hevet ut av nettet. Ser jeg på "Fil" på menyen er det krysset av på "arbeid frakoblet". Dette skjer hele tiden. Av og til hjelper det å ta vekk haken foran "arbeid frakoblet" og prøve på ny. Men ikke alltid.

Systemet sier at nettverksignalet er veldig svakt av og til - men maskinen står jo der den alltid har stått så jeg forstår ikke. Vi har ellers en maskin som er tilkoblet med ledning og også en annen trådløs. Disse fungerer stort sett bra men det skjer av og til der også.

Er det routeren som har klikket tro?

Videoannonse
Annonse
Gjest luftslott
Skrevet

Har du multimodem eller modem + router, hvilken/hvilke modell(er)? Syns det høres ut som du bør bytte utstyret ja... Ta gjerne kontakt med din nettleverandør, de kan ta en kjapp test for å utelukke at linja er ustabil og har som regel gode tilbud på erstatningsmodem. Ofte hjelper det å fabrikkresette modemet, har du prøvd det?

Gjest work offline... but will not
Skrevet

Har du multimodem eller modem + router, hvilken/hvilke modell(er)? Syns det høres ut som du bør bytte utstyret ja... Ta gjerne kontakt med din nettleverandør, de kan ta en kjapp test for å utelukke at linja er ustabil og har som regel gode tilbud på erstatningsmodem. Ofte hjelper det å fabrikkresette modemet, har du prøvd det?

Hm - klarer ikke å svare på alle spørsmål. Er ikke så teknisk. Har bredbånd fra Lyse/Altibox, router (ikke modem).

Men kan høre med dem om de kan teste utstyret?

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hm - klarer ikke å svare på alle spørsmål. Er ikke så teknisk. Har bredbånd fra Lyse/Altibox, router (ikke modem).

Men kan høre med dem om de kan teste utstyret?

Du har modem med trådløs antar jeg. Du kan kjøpe en ny router og koble den til modemet ditt. Du må sette modemet ditt i bridge-mode, men for å hjelpe deg må jeg vite hva modemet heter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...