Gjest Per Skrevet 13. september 2001 Del Skrevet 13. september 2001 Har slitt med store konsentrasjonsproblemer over en periode på 3-4 år. Dette er noe jeg ikke har tenkt så mye over tidligere, siden arbeidet mitt har vært preget av hektiske dager uten behov for å konsentrere seg. Helgene var stort sett preget av en fest, med forholdsvis stort alkoholinntak. Det siste året er dette noe som har plaget meg mer og mer, siden jeg føler jeg har fått problemer på en rekke områder. Arbeidet det siste 1 1/2 året har rett og slett vært kjedelig, og jeg har mistet alt engasjement. Jeg har også slitt med tretthet og noe søvnproblemer. Jeg tror hele problemet kan ha en sammenheng med en jobb jeg har gått lei av og mangel på fritidsaktiviteter. (Jeg har sluttet med festen i helga, og det går lang tid mellom hver gang jeg drikker alkohol nå) For noen måneder siden ble jeg sammen med en jente, Forholdet er nå over, men jeg treffer henne fortsatt og er fortsatt forelsket i henne. Grunnet det jeg tror har sitt utspring i konsentrasjonsproblemer, så fungerte ikke forholdet. Jeg hadde problemer med å kommunisere med henne, og falt ofte ut av samtaler. Pga alle tanker som svirret rundt fikk jeg også store ereksjonsproblemer. Jeg klarte ikke å gjennomføre samleie, og lysten på sex har så og si forsvunnet. Det verste er at jeg egentlig ikke tenker på noe. Jeg tenker bare på en hel masse uten å komme frem til noe eller få gjort noe med det. Hørtes det fornuftig ut? Jeg trenger råd! Vet at jeg bør skifte jobb og finne meg en hobby som kan interessere meg, men jeg håper det finnes noen øvelser eller ett eller annet som kan bedre konsentrasjon og hukommelse. Begynner å bli meget frustrert, trenger sårt noen råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35091-utbrent/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laila Skrevet 13. september 2001 Del Skrevet 13. september 2001 Jeg vet ikke hvor godt det virker, men det finnes helsekost som kan hjelpe mot slike problemer, ginseng og lecitone. Ellers er det viktig å drive med mosjon, det bedrer blodsirkulasjonen også til hjernen. Litt kaffe kan også øke konsentrasjonsevnen, men ikke drikk mere enn et par kopper på dagen og ikke drikk på ettermiddagen og kvelden da det da kan gå ut over nattesøvnen. Vet ikke om desse rådene var nye eller kjente for deg, men ønsker deg god bedring i din konsentrasjonsevne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35091-utbrent/#findComment-134919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest istid Skrevet 13. september 2001 Del Skrevet 13. september 2001 Må først si at jeg kjenner meg igjen spesielt i det å slite med komunikasjonen, men spesielt det at jeg tenker så mye hele tiden og tankene er ensporede eks: hvorfor har jeg blitt sånn, hadde jeg det bra før, hvis jeg hadde gjort sånn hva da, er jeg syk eller er det sånn jeg skal være, hvorfor liker ingen jenter meg jo det hender jeg er en drittsekk men når jeg først er forelsket da går det aldri bra, jeg tror jenter liker drittsekker det er min erfaring for når en jente er interesert i meg noe som har hendt ganske ofte faktisk og jeg ikke er interesert oppfører jeg meg som en drittsekk og da gir dem seg aldri de blir helt gale etter meg, og da nytter det seg ikke for meg å bli forelsket for da er jeg for snill, håpløse greier..vel vel der fikk dere en av mine tanker den kom fram mens jeg skrev og følte det var en tanke som beskriver godt hvordan jeg tenker..per jeg tror du har store psykiske problemer som du må få profesjonel hjelp med noe sikkert jeg har og..det som også kommer fram etter at man har godt og tenkt disse tingene i masser av år er at man ser klarere og klarere hvor syk man er og det blir jo ikke bedre men man blir sikkert litt bedre forberett men også veldig forvirret kan denne psykologen hjelpe meg er det noe vits er jeg syk nei jeg tror at hele samfunnet er sykt og jeg må tilpasset det fordi jeg ikke er syk og det finner jeg meg ikke i for jeg har ikke lyst til å bli syk for passe inn i samfunnet da gir jeg heller faen men da blir det ikke hyggelig å leve for da får man ingen venner og har man ikke det blir i alle fall ikke jeg glad 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35091-utbrent/#findComment-134923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rodell Skrevet 13. september 2001 Del Skrevet 13. september 2001 Kjenner mye av det igjen. Jeg fortsatte å jobbe like mye inntill det plutselig var tomt. Med ett smell var jeg psykiatrisk pasient. Mine konsentrasjonsproblemer var egentlig depresjon, og angsten jeg hadde jobbet mer og mer for å glemme, var den egentlige årsak. Jeg tror du skal vurdere å gå til lege og be om henvisning til en psykiatrisk poliklinikk, eller en psykolog, for å få utredet hva som er problemet, og hva som kan gjøres med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35091-utbrent/#findComment-134937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 13. september 2001 Del Skrevet 13. september 2001 Dette ligner veldig på de problemene jeg har hatt over lengre tid, inkludert liten sexlyst. Jeg skjønte ikke at jeg hadde en depresjon før jeg kom til lege, som igjen henviste meg til psykiater. Han stilte diagnosen dyp depresjon. Jeg ble ganske sjokkert, for den muligheten hadde jeg ikke tenkt på. Men nå i ettertid har jeg skjønt at det er riktig. Og jeg får hjelp. Jeg går i terapi hos en utmerket psykiater og psykoanalytiker. Søk hjelp du også, snarest mulig!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35091-utbrent/#findComment-134960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. september 2001 Del Skrevet 14. september 2001 Det er odt mulig at du har en depresjon, eller at du rett og slett er utslitt. Din livsstil har tappet deg for krefter, og det er ikke uvanlig at en da får konsentrajonsproblemer og blir glemsk. Jeg synes at du i tillegg til et livsstilsskifte også skal la deg undersøke av legen din mht depresjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35091-utbrent/#findComment-134977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.