Gå til innhold

Colette


Gjest Nickløsheletia

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Vi har faatt en venn. En soet katt som tusler utenfor huset her, stryker seg inntil leggene mine og legger seg til aa sove i den ene godstolen paa verandaen. Godt og mykt der.

Jeg er litt usikker paa om noen har reist fra den i ferien og om jeg boer begynne aa mate den. Hva synes du? Blir vel vaerende her da kanskje? Skal jeg bare se det an noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    17

  • Sør

    16

  • hidi, the scorpion

    4

  • morsan

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest solfryd

Ja, som "sulten katt" sier, så må du mate den. Du kan vente og se an selv om den får mat i mellomtiden. Dukker det ingen opp som savner den og dere selv ikke kan beholde den, så lever den inn til dyrebeskyttelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, som "sulten katt" sier, så må du mate den. Du kan vente og se an selv om den får mat i mellomtiden. Dukker det ingen opp som savner den og dere selv ikke kan beholde den, så lever den inn til dyrebeskyttelsen.

Ok, takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har siden i vår hatt en katt som slo seg til på jobben min. Den var utmagret og sjuskete i den lange pelsen, og så ikke bra ut. Vi bestemte oss raskt for og begynne og fore den, og det har vi gjort i hele sommer. Jeg satte inn annonse i lokalavisa, hengte opp lapper med bilde over alt i området her. Men ingen respons. Jeg kontaktet dyrebeskyttelsen, men det var bare og vente på tur...Forrige søndag ringte dyrebeskyttelsen meg og sa at en dame som ønsket og gi han et hjem hadde henvendt seg. Mandag fanget vi han i et bur, og tirsdag var han hos veterinær før han ble overlevert til sin nye eier:-)

Jeg hadde aldri klart og avvise en katt som kom til meg og slo seg ned. Jeg hadde antatt at den da ikke hadde tilgang til sitt egentlige hjem, og gitt den stell og mat. Sikkert feil for noen, men jeg hadde som sagt ikke klart og la det være:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Vi har siden i vår hatt en katt som slo seg til på jobben min. Den var utmagret og sjuskete i den lange pelsen, og så ikke bra ut. Vi bestemte oss raskt for og begynne og fore den, og det har vi gjort i hele sommer. Jeg satte inn annonse i lokalavisa, hengte opp lapper med bilde over alt i området her. Men ingen respons. Jeg kontaktet dyrebeskyttelsen, men det var bare og vente på tur...Forrige søndag ringte dyrebeskyttelsen meg og sa at en dame som ønsket og gi han et hjem hadde henvendt seg. Mandag fanget vi han i et bur, og tirsdag var han hos veterinær før han ble overlevert til sin nye eier:-)

Jeg hadde aldri klart og avvise en katt som kom til meg og slo seg ned. Jeg hadde antatt at den da ikke hadde tilgang til sitt egentlige hjem, og gitt den stell og mat. Sikkert feil for noen, men jeg hadde som sagt ikke klart og la det være:-)

Jeg var nettopp ute og lokket paa den naa foer du svarte, men den har forduftet. Kanskje den dukker opp i morgen. Den har vaert her noen dager naa.

Setter ut en skaal med melk. Har ikke kattemat i hus, men spiser katter broedskiver?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var nettopp ute og lokket paa den naa foer du svarte, men den har forduftet. Kanskje den dukker opp i morgen. Den har vaert her noen dager naa.

Setter ut en skaal med melk. Har ikke kattemat i hus, men spiser katter broedskiver?:)

De spiser brødskive hvis de er sultne nok:-) Melk er jo egentlig ikke så bra for katter. De skal ha vann, og det finner de jo ofte ute. Du har ikke en boks med tunfisk eller noe sånt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

De spiser brødskive hvis de er sultne nok:-) Melk er jo egentlig ikke så bra for katter. De skal ha vann, og det finner de jo ofte ute. Du har ikke en boks med tunfisk eller noe sånt da?

Joda, jeg fant 3 tunfiskbokser. Da skal den faa det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det blir supert, vet du:-) Godt og lese at du tar deg av pusen :-)

Satte fatet med tunfisk rett ved rappa opp til verandaen i tilfelle den har tenk aa legge seg i godstolen til natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte fatet med tunfisk rett ved rappa opp til verandaen i tilfelle den har tenk aa legge seg i godstolen til natta:)

Snill du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt katter som lurer naboene våre til å tro at de er forlatt... Noen ganger setter de pris på oppvartning i 2 hjem ;-)

Men du ser vel på den om den ikke ser mett ut....kanskje?

Tunfisk smaker nok bedre enn det tørrforet den evt. får hjemme hos seg selv, så da "vinner" du ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg tenker at du bør mate den, men helst ikke bare med favorittmat! Mange katter lar tørrmaten hjemme stå om naboen gir dem fisk eller god boksemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at du bør mate den, men helst ikke bare med favorittmat! Mange katter lar tørrmaten hjemme stå om naboen gir dem fisk eller god boksemat.

Det med tunfisk var jo bare en nødløsning i går kveld da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det med tunfisk var jo bare en nødløsning i går kveld da:-)

Skjønte det. Om du skal på butikken i dag kan du jo kjøpe en liten eske tørrmat for å ha i bakhånd, så ikke pus blir hos deg først og fremst på grunn av menyen :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Snill du :-)

Tallerkenen var helt tom da jeg sto opp i morges, men jeg er usikker på om det var katten eller fugler som spiste tunfisken. Synes jeg hørte litt mye fugleliv utenfor mens jeg fremdeles var i halvsøvne, eller det er godt mulig at jeg bare drømte:-)

Tallerkenen var ihverfall renslikket. Det så ut som den hadde vært i oppvakmaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallerkenen var helt tom da jeg sto opp i morges, men jeg er usikker på om det var katten eller fugler som spiste tunfisken. Synes jeg hørte litt mye fugleliv utenfor mens jeg fremdeles var i halvsøvne, eller det er godt mulig at jeg bare drømte:-)

Tallerkenen var ihverfall renslikket. Det så ut som den hadde vært i oppvakmaskinen.

Rottene? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Rottene? ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke sett en rotte her på de årene jeg har bodd her og det er lenge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallerkenen var helt tom da jeg sto opp i morges, men jeg er usikker på om det var katten eller fugler som spiste tunfisken. Synes jeg hørte litt mye fugleliv utenfor mens jeg fremdeles var i halvsøvne, eller det er godt mulig at jeg bare drømte:-)

Tallerkenen var ihverfall renslikket. Det så ut som den hadde vært i oppvakmaskinen.

Jeg tviler på at fugler vil spise så rent. Men en sulten katt vil gjøre det:-) Du får fortelle hvordan det går!

Jeg har forresten reddet enda en katt i sommer. Den gikk også rundt her i ukesvis, helt til vi gjorde kort prosess og fanget den og reiste til dyrlegen for kastrering og pelspleie og ormekur, før datteren min overtok den. Men etter bare 1,5 mnd., ble desseverre påkjørt og drept...Det var så trist. Det er så trist med alle disse kattene som ikke blir tatt vare på, at jeg kan få lyst til og grine noen ganger:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at fugler vil spise så rent. Men en sulten katt vil gjøre det:-) Du får fortelle hvordan det går!

Jeg har forresten reddet enda en katt i sommer. Den gikk også rundt her i ukesvis, helt til vi gjorde kort prosess og fanget den og reiste til dyrlegen for kastrering og pelspleie og ormekur, før datteren min overtok den. Men etter bare 1,5 mnd., ble desseverre påkjørt og drept...Det var så trist. Det er så trist med alle disse kattene som ikke blir tatt vare på, at jeg kan få lyst til og grine noen ganger:-/

''Det er så trist med alle disse kattene som ikke blir tatt vare på, at jeg kan få lyst til og grine noen ganger:-/''

Selv om jeg ikke jobbet i flyktningeleire i Afrika, så må jeg si at jeg reagerer på slike utsagn. Set er som å høre en model på 40 kg klage over hvor tykk hun er.

Hvis du griner over noen katter som ikke blir "tatt vare på", hva gjør du da hvis du står ovenfor dette? (Det er et spørsmål.)

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2877721.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...