Gå til innhold

Colette


Gjest Nickløsheletia

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Nåja, svaret var mer en generell betraktning, og om å ha rekkevidde.

:-)

Med vennlig hilsen

Ok, men nå må jeg logge av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    17

  • Sør

    16

  • hidi, the scorpion

    4

  • morsan

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg har ikke blitt provosert over det du skriver.

Jeg er mer bekymret for personene, fordi jeg har sett slike personer reagere når de ser "verden utenfor". En kom inn døren min i Rio, satt seg ned på gulvet, gråt og var stum av å ha sett favelane.

Med vennlig hilsen

Du er bare så utrolig provoserende. Jeg ser hjelpeløse dyr i mitt nærområde som sulter og lider. Og jeg føler at jeg vil hjelpe dem til et bedre liv. Uten og strigrine! Og da gjør jeg det. Hadde jeg sett et sultent og foreldreløst barn på gata, så kan jeg love deg at jeg hadde gjort det samme. Men det finnes ikke å gata her hvor jeg bor.

Jeg vet nok om elendigheten på denne jord, bare så du har det klinkende klart for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym bruker

Jeg har ikke blitt provosert over det du skriver.

Jeg er mer bekymret for personene, fordi jeg har sett slike personer reagere når de ser "verden utenfor". En kom inn døren min i Rio, satt seg ned på gulvet, gråt og var stum av å ha sett favelane.

Med vennlig hilsen

Å ha en tendens til å være så nedlatende overfor andre mennesker er en lite sjarmerende egenskap. Respekt ville være å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha en tendens til å være så nedlatende overfor andre mennesker er en lite sjarmerende egenskap. Respekt ville være å foretrekke.

Og 100 millioner dollar på en hemmelig bankkonto i Sveits, også?

Man kan ikke få alt man ønsker seg her i verden! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym bruker

Og 100 millioner dollar på en hemmelig bankkonto i Sveits, også?

Man kan ikke få alt man ønsker seg her i verden! :-)

Med vennlig hilsen

Nei, det er opplagt at du sliter med å vise andre respekt, du evner det kanskje ikke. Collette sin følsomhet i forhold til dyr er mye mindre bekymringsfullt enn din måte å behandle andre på. Men dersom man mangler ønske om endring, så får man det jo heller ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er opplagt at du sliter med å vise andre respekt, du evner det kanskje ikke. Collette sin følsomhet i forhold til dyr er mye mindre bekymringsfullt enn din måte å behandle andre på. Men dersom man mangler ønske om endring, så får man det jo heller ikke til.

Men da er det jo hyggelig at også du har noe å bekymre deg for! :-)

Jeg må innrømme at jeg ikke bekymrer meg hva anonyme folk finner på å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er opplagt at du sliter med å vise andre respekt, du evner det kanskje ikke. Collette sin følsomhet i forhold til dyr er mye mindre bekymringsfullt enn din måte å behandle andre på. Men dersom man mangler ønske om endring, så får man det jo heller ikke til.

Han bryr seg ikke om hva du mener og synes allikevel. Han vandrer bare bekymringsløst videre til neste diskusjon, overbevist om sin egen fortreffelighet og alle oss andres idioti.

Men takk for støtten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bryr seg ikke om hva du mener og synes allikevel. Han vandrer bare bekymringsløst videre til neste diskusjon, overbevist om sin egen fortreffelighet og alle oss andres idioti.

Men takk for støtten :-)

Og det klarer jeg uten å være så nedlatende som du er! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stakkars pasienter

Og det klarer jeg uten å være så nedlatende som du er! ;-)

Godt du ikke ble psykolog likevel, Sør! For det hadde du absolutt ikke passet til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym bruker

Men da er det jo hyggelig at også du har noe å bekymre deg for! :-)

Jeg må innrømme at jeg ikke bekymrer meg hva anonyme folk finner på å skrive.

''Kan jeg benytte flere nick?

Du kan benytte de nickene du selv ønsker etter at du har logget deg inn i forum, forutsatt at nicket ikke er registrert av en annen bruker.

''

Fra http://www.doktoronline.no/info/qa.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du ikke ble psykolog likevel, Sør! For det hadde du absolutt ikke passet til!

Nåja, de jeg har hjulpet har nok hatt alvorligere problemer enn forlatte katter. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym bruker

Ja?

Den siste setningen jeg skrev gjelder like mye.

Nettopp, du evner ikke å vise andre respekt.

Men sånn er det, neppe grunn til å håpe på endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjellands fiskeboller

Og det klarer jeg uten å være så nedlatende som du er! ;-)

Og du tør ta ordet "nedlatende" i din munn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg forstår ikke at du gidder å reagere på at noen bryr seg om dyr, tar seg av dem og sørger over dem?

Selvsagt er det verre med de barna i linken du la ut. Jeg var i Sri Lanka i vinter og alle inntrykkene jeg fikk gjorde at jeg var utslitt etter ei uke.

Jeg har også opplevd en del vonde ting og sorg de siste årene, men man kan da ikke slutte å bry seg om de små ting man ser og har rundt seg i hverdagen.

Heldigvis har jeg fremdeles evnen til å bry meg om meg selv, sminke og pynte meg før jeg går ut av huset, holde meg i form, bry meg om en sulten katt, glede meg over vakre roser, gråte av en trist bok, passe på at hamsteren har rent bur og mat, glede meg over at den er frisk igjen etter at den skadet foten sin. Irritere meg over små filleting som at du ble utestengt.

Er det ikke bra at vi er slik laget og at vi ikke legger oss under dyna og gir opp?

Et flott innlegg! Jeg er veldig enig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjellands fiskeboller

DOL er faktisk et skriftlig forum - visste du ikke det engang?

Du må ha det inn med teskje, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

For to år siden forsvant katten vår. Ungene gråt og var fortvilet, og vi lette og lette. Så, etter to ukers fravær, hadde tiåringen og en venn oppdaget katten utenfor en hytte i nabolaget sammen med noen "snille" mennesker. De tok selvsagt katten med hjem.

De "snille" menneskene hadde sett katten rusle forbi, og lokket den inn. Foret den med fløte, pølse og fisk. Klart at tørrfor og vann hos oss ikke var like fristende for katten da. De hadde passet godt på den når den var ute, så den ikke skulle gå sin vei, og inne hadde den fått sove i sengen sammen med dem.

Jeg syntes dette var skikkelig dårlig gjort jeg. Katten vår har det bra. Den får lov å gå ut og inn som den vil. Den har alltid mat og vann tilgjengelig. Den har en hel familie som er glad i den, og klapper og steller med den. I mine øyne var det disse menneskene gjorde tyveri.

Moralen er: Ta vare på og hjelp dyr, men ikke mat fremmede katter uten videre, spesielt hvis det åpenbart ikke er nødvendig. Prøv å finne eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to år siden forsvant katten vår. Ungene gråt og var fortvilet, og vi lette og lette. Så, etter to ukers fravær, hadde tiåringen og en venn oppdaget katten utenfor en hytte i nabolaget sammen med noen "snille" mennesker. De tok selvsagt katten med hjem.

De "snille" menneskene hadde sett katten rusle forbi, og lokket den inn. Foret den med fløte, pølse og fisk. Klart at tørrfor og vann hos oss ikke var like fristende for katten da. De hadde passet godt på den når den var ute, så den ikke skulle gå sin vei, og inne hadde den fått sove i sengen sammen med dem.

Jeg syntes dette var skikkelig dårlig gjort jeg. Katten vår har det bra. Den får lov å gå ut og inn som den vil. Den har alltid mat og vann tilgjengelig. Den har en hel familie som er glad i den, og klapper og steller med den. I mine øyne var det disse menneskene gjorde tyveri.

Moralen er: Ta vare på og hjelp dyr, men ikke mat fremmede katter uten videre, spesielt hvis det åpenbart ikke er nødvendig. Prøv å finne eieren.

Jeg er selvfølgelig klar over det. Og man ser an den katten man mater/tar seg av. Når det kommer en utmagret og pjuskete katt og slår seg til på en arbeidsplass i flere mnd.så er man ikke mye i tvil. Han hadde pelsen full av store klumper som man kunne se lugget når han gikk. Øynene var sløve og halvåpne, og det var fælt og se han. Jeg satte opp lapper over alt i bygda her, og annonse med bilde i lokalavisa. Men ingen meldte seg som eier. og da det hadde gått 4 mnd. på denne måten, var det nok, syntes jeg.

Det er mange katter som går rundt her, men som jeg ser/vet at noen eier. Og da mater jeg selvfølgelig ikke dem. Jeg har i grunnen nok med de 5 kattene jeg har:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...