Gå til innhold

Kreft i bukspyttkjertelen


Gjest Mona

Anbefalte innlegg

Jeg har en svigermor på 76 år.

Hun er en sprek 76 åring, men nå har hun fått beskjed om at hun har kreft i bukspyttkjertelen. Det ble oppdaget ved at hun hadde høy leververdi. Siden viste det seg at hun også har gallesten. Da de gikk inn med slange fra munn og ned i mage oppdaget de en innsnevring mellom lever og galleblære. De tok CT? og fant en svulst som var årsak til innsnevringen. Noen dager etter la de inn et dren fra gallegangen for at hun ikke skulle få gulsot.

Det jeg lurer på er egentlig alt, men hvor stor er sjansen for at hun overlever og hva vil skje framover. Sykehuset har sendt papirene hennes til Radiumhospitalet. Så nå venter hun på beskjed derfra.

Jeg har lest her på internet at sjansene er små for å overleve.

Hjelper det at hun tydeligvis har fått diagnosen så tidlig.

Hun har ingen tegn til kreft enda. Hverken gulsot eller annet har hun hatt.

Jeg er svært takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Knut-Erik Ånensen

Til Mona ang kreft i bukspyttkjertelen

Generelt vil jeg være forsiktig med å uttale meg om hennes prognose. Jo tidligere man kan få bekreftet diagnosen desto bedre er nok sjansene hennes.

Vi vet imidlertig også at kreft i bukspyttkjertelen kan være vanskelig å kurere fordi det er vrient å operere i det området og annen terapi ikke alltid virker så bra.

Ytterligere spørsmål bør du ta opp direkte med sykehuset syens jeg.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, allmennlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...