Gå til innhold

Kan jeg spørre om noe dumt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror denne personen er mest farlig for seg selv, kan skade seg selv i en depressiv fase,tror neppe denne personen er fare for omgivelsene. Håper at han/hun får hjelp for denne lidelsen??? Det finnes mange gode medisiner som kan "kontrollere" de maniske og depressive periodene. Støtt denne personen,ikke gå din vei, en klapp på skulderen trenger vi alle enten vi er friske eller syke:-)

Han/hun kan sikkert være farlig, men ikke fordi vedkommende har bipolar lidelse og sosial fobi.

Til NHD -

Jeg lurer sterkt på hva bipolar lidelse er. Jeg lider selv av sosial fobi men er ingen "angstbiter" av den grunn. Jeg trekker meg helst tilbake og i tillegg kan jeg opplyse at jeg også har hund som er blandet med ulv og den "skuer man ikke på hårene", men lærer og kjenne gemyttet/personligheten. Er det ikke slik også med mennesker at man også bør lære å kjenne personlighetene og ikke "dømme etter hårene"? Jeg bare lurer - hva sier du NHD?

annerledes.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Til NHD -

Jeg lurer sterkt på hva bipolar lidelse er. Jeg lider selv av sosial fobi men er ingen "angstbiter" av den grunn. Jeg trekker meg helst tilbake og i tillegg kan jeg opplyse at jeg også har hund som er blandet med ulv og den "skuer man ikke på hårene", men lærer og kjenne gemyttet/personligheten. Er det ikke slik også med mennesker at man også bør lære å kjenne personlighetene og ikke "dømme etter hårene"? Jeg bare lurer - hva sier du NHD?

annerledes.

Bipolar lidelse er det som tidligere het manisk depressiv sinnslidelse.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...