Gå til innhold

isjiassmerter? (langt)


Gjest lillemusmei

Anbefalte innlegg

Gjest lillemusmei

Jeg ble operert for prolaps i ryggen 28. februar i år. Etter dette har jeg hatt store problemer med å bli bra. Noe er muskulære problemer mens hovedproblemet er stivhet i korsryggen. Har hatt problemer med ryggen i nærmere 20 år så dette kommer nok også fra feilstillinger/-belastninger for å unngå vondt.

Nå har jeg akkurat begynt 50% på jobb igjen. Synes for så vidt det går nokså bra, men er ikke helt god i ryggen og nedover i foten/føttene (prolapset presset på nerven til både høyre og venstre side). (Er også nummen nedover i høyre fot.)

Er dette vanlig? Er det "fantomsmerter"? Kommer det av at nerven er irritert etter operasjonen ennå? (De sleit og dro ganske mye under operasjonen.) Bør jeg ta nye CT-bilder?

Håper på svar da det er en stund til jeg skal til legen, og jeg er litt redd for hva dette kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Knut-Erik Ånensen

Til lillemusmei ang isjiassmerter?

UItifra det du beskriver høres det ut til å være to hovedgrunner til smertene. Det viktigste er nok at du i mange år før operasjonen hadde plager og således har en type muskulær "feilstilling" som ofte vedvarer lenge etter operasjon.

Det andre er at selv om operasjonen er teknisk vellykket vil det ofte være hevelse i området etter operasjon, samt etterhvert danne seg noe arrvev.

Jeg tror ikke det skal taes nye CT bilder. Ved økende plager med nunmmenhet, kraftsvikt fra bena eller nedsatt følelse i huden rundt endetarm og vannlatingsbesvær skal du oppsøke lege- ellers bør du kunne fortsette rehabiliteringen som planlagt.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, allmennlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...