Gå til innhold

trygg?


girlunknown

Anbefalte innlegg

Det er så lenge siden... men likevel føler jeg meg ikke trygg. Uansett hvor jeg er tror jeg at jeg ser overgriperen. Jeg var bare 4 år, han var en voksen man som burde ha visst bedre! Bildet av han er så virkelig. Jeg skulle ønske at jeg bare kunne glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemte å si at jeg er ny på dette forumet, og det er fint hvis noen kan fortelle meg hvilke regler som gjelder her. Hva man ikke burde si og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enellerannen

Hei!

Ville bare si til deg at jeg har lest innlegget ditt, men at jeg ikke orker å skrive så mye nå.......syns så inderlig synd på deg.....vil ikke at du skal føle deg oversett.....du roper ikke så høyt (og det er sikkert ikke nødvendig alltid heller).

Jeg har iallefall sett deg, og det har sikkert de andre også, men det er ikke alltid man orker å svare/si så mye. Håper du fortsetter å skrive her.

Vennlig hilsen meg.

P.S. jeg er visst ikke helt sikker selv på hva takt og tone er her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har snakket med flere som har vært i akkurat samme situasjon som deg - hvis det kan være en fattig trøst å ha et slikt fellesskap. Det som hjalp dem, var å finne noen å snakke med om det som skjedde. Få snakket skikkelig igjennom alt (eller det lille) man husker.

Det kan også hjelpe å tegne det bildet du har inni deg når du tenker på det som skjedde. Eller skrive ned alle tankene du har inni deg rundt dette. Du kan brenne det etterpå, eller hive det i do. Det som er viktig er å få bearbeidet det som ligger der og gnager.

Og JA, du har så inderlig rett - han må ta ansvaret for det som skjedde. En voksen mann vet hva som er rett og galt, det gjør ikke en 4-åring.

Håper du skriver mer her inne, for her er du trygg! Fortell litt om hvordan du har det og hva som du synes er vondt og vanskelig akkurat nå. Vi er mange som bryr oss!

Varm klem fra Grete i DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si at jeg er ny på dette forumet, og det er fint hvis noen kan fortelle meg hvilke regler som gjelder her. Hva man ikke burde si og sånn.

Hei Girlunknown,

Velkommen hit! :-)

Jeg har skrevet et innlegg til Nikita, rett over ditt.

Her kan du skrive masse. Skrive fritt. Dette forumet eksisterer for å få støtte, for å gi støtte og for å utveksle erfaringer.

Som jeg skrev til Nikita: noen ganger får du mange svar, andre ganger få eller ingen. Det er tilfeldigheter, og det er ikke noe "gale" med deg.

Typisk får du flere svar jo lengre du har vært her, og folk blir vant med nicket ditt. Husk at ALLE var nye engang, og vi husker hvordan det var.

Håper du skriver mye her!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære girlunknown,

Jeg vet at du ønsker at du bare kunne glemme, men jeg tror det blir veldig vanskelig når du ser overgriperen hvorenn du er. Da blir du ikke bare forfulgt i tankene men i alle kroker og kriker og det ødelegger livet ditt. Ikke la ham gjøre det. Er han i på noen måte involvert i livet ditt nå? Ser du ham, treffer du ham? som gjør at bildet hele tiden blir forsterket? Her inne er du trygg kjære deg.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har snakket med flere som har vært i akkurat samme situasjon som deg - hvis det kan være en fattig trøst å ha et slikt fellesskap. Det som hjalp dem, var å finne noen å snakke med om det som skjedde. Få snakket skikkelig igjennom alt (eller det lille) man husker.

Det kan også hjelpe å tegne det bildet du har inni deg når du tenker på det som skjedde. Eller skrive ned alle tankene du har inni deg rundt dette. Du kan brenne det etterpå, eller hive det i do. Det som er viktig er å få bearbeidet det som ligger der og gnager.

Og JA, du har så inderlig rett - han må ta ansvaret for det som skjedde. En voksen mann vet hva som er rett og galt, det gjør ikke en 4-åring.

Håper du skriver mer her inne, for her er du trygg! Fortell litt om hvordan du har det og hva som du synes er vondt og vanskelig akkurat nå. Vi er mange som bryr oss!

Varm klem fra Grete i DIXI

Takk for svarene, alle sammen. Jeg trodde ikke det fantes så mange som ville lese og svare på det jeg skrev. Til Grete i dixi: jeg snakker med en person om det som jeg har opplevd. En venninde har maset på meg om at jeg skulle ta kontakt med et støttesenter. Det tok lang tid før jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære girlunknown,

Jeg vet at du ønsker at du bare kunne glemme, men jeg tror det blir veldig vanskelig når du ser overgriperen hvorenn du er. Da blir du ikke bare forfulgt i tankene men i alle kroker og kriker og det ødelegger livet ditt. Ikke la ham gjøre det. Er han i på noen måte involvert i livet ditt nå? Ser du ham, treffer du ham? som gjør at bildet hele tiden blir forsterket? Her inne er du trygg kjære deg.

Klem fra

Ritva: Jeg har ikke noe med ham å gjøre til vanlig, men det hender jeg kan møte ham på gaten. Han bor i samme fylke som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har snakket med flere som har vært i akkurat samme situasjon som deg - hvis det kan være en fattig trøst å ha et slikt fellesskap. Det som hjalp dem, var å finne noen å snakke med om det som skjedde. Få snakket skikkelig igjennom alt (eller det lille) man husker.

Det kan også hjelpe å tegne det bildet du har inni deg når du tenker på det som skjedde. Eller skrive ned alle tankene du har inni deg rundt dette. Du kan brenne det etterpå, eller hive det i do. Det som er viktig er å få bearbeidet det som ligger der og gnager.

Og JA, du har så inderlig rett - han må ta ansvaret for det som skjedde. En voksen mann vet hva som er rett og galt, det gjør ikke en 4-åring.

Håper du skriver mer her inne, for her er du trygg! Fortell litt om hvordan du har det og hva som du synes er vondt og vanskelig akkurat nå. Vi er mange som bryr oss!

Varm klem fra Grete i DIXI

Til Grete i dixi: Jeg snakker med en person om det som jeg har opplevd. En venninde maste på meg om å kontakte et støttesenter. Det tok lang tid før jeg tok kontakt, men jeg er glad for at venninden min fikk meg til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære girlunknown,

Jeg vet at du ønsker at du bare kunne glemme, men jeg tror det blir veldig vanskelig når du ser overgriperen hvorenn du er. Da blir du ikke bare forfulgt i tankene men i alle kroker og kriker og det ødelegger livet ditt. Ikke la ham gjøre det. Er han i på noen måte involvert i livet ditt nå? Ser du ham, treffer du ham? som gjør at bildet hele tiden blir forsterket? Her inne er du trygg kjære deg.

Klem fra

Ritva: Jeg har ikke noe med ham å gjøre til vanlig, men det hender innimellom at jeg møter ham på gaten. Han bor i samme fylke som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Girlunknown,

Velkommen hit! :-)

Jeg har skrevet et innlegg til Nikita, rett over ditt.

Her kan du skrive masse. Skrive fritt. Dette forumet eksisterer for å få støtte, for å gi støtte og for å utveksle erfaringer.

Som jeg skrev til Nikita: noen ganger får du mange svar, andre ganger få eller ingen. Det er tilfeldigheter, og det er ikke noe "gale" med deg.

Typisk får du flere svar jo lengre du har vært her, og folk blir vant med nicket ditt. Husk at ALLE var nye engang, og vi husker hvordan det var.

Håper du skriver mye her!

*klem*

Unnskyld at det ble dobbelt med innlegg litt lenger opp. Jeg vet ikke hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...