Gå til innhold

Hyggelig møte med katt:-)

Anbefalte innlegg

Gjest luftslott

''Og man går ikke med dem i bånd''

Tja, rett borti veien her bor det noen som har en innekatt som de av og til lufter i bånd rundt på plen & buskas!

Jeg forsøkte sele & bånd på vår katt en tur rundt hytta i sommer for å vise den at dette var det nye (midlertidige) hjemmet, og det var ekstremt upopulært! katten ble nesten som en liten mopp som smøg seg langs bakken uten poter...;-)

Apropos katt i bånd: ei jeg jobba med hadde innekatt som hun innimellom lufta i bånd. Hun hadde også hytte hun brukte om sommeren, og da hendte det at hun "lufta" katten ved å binde båndet i et tre så katten kunne få litt smak av natur. Sånn som jeg kjenner katter gjennom de uavhengige skapningene vi har hatt, kan jeg bare forestille meg hvor frustrert den stakkars katten har vært: så nært et paradis av lukter, smaker, småkryp og moro, og likevel ikke få lov å bevege seg mer enn noen få skritt pga båndet...

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

14

• morsan

11

• Katt-ja

5

• mariaflyfly

1

Mest aktive i denne tråden

Å for en søt historie! Sikkert heldigvis noen som eier katten og siden den var så menneskekjær.

Vil også ha en liten pusekatt, men jeg får ikke lov der jeg bor. Dessuten er det ikke så kattevennlige omgivelser heller.

Men den historien var uansett rørende! Katter er jo så nydelige og sjarmerende dyr :-)

Gjest Shira :o)

Høres ut som en koselig avslutning på kvelden din. :o)

Jeg har en kosete liten pusekatt. Den gir meg så utrolig mye. Jeg er jo mye hjemme alene her og da er katten utrolig hyggelig selskap.

Jeg er ikke fullt så begeistret for at den hver morgen kommer med frokosten sin som den vil dele med meg, det er som oftes en feit mus. *urk* Tanken til katten er jo fin da. ;o)

Gjest Shira :o)

Hehe. Ser det for meg, katten som mopp:-)

Jeg har trillet på katt i dukkevogn for ørten millioner år siden. Usedvanlig tålmodig katt.

''Jeg har trillet på katt i dukkevogn for ørten millioner år siden. ''

Jeg trillet på en hvit due jeg. En venn av oss hadde trylledue, den hadde jeg oppi dukkevogn. Satt på hodet mitt også. Å, nå kom jeg på mange gode barndomsminner når jeg kom den dua. :o)

''Og man går ikke med dem i bånd''

Tja, rett borti veien her bor det noen som har en innekatt som de av og til lufter i bånd rundt på plen & buskas!

Jeg forsøkte sele & bånd på vår katt en tur rundt hytta i sommer for å vise den at dette var det nye (midlertidige) hjemmet, og det var ekstremt upopulært! katten ble nesten som en liten mopp som smøg seg langs bakken uten poter...;-)

Hehe, katten til mamma var utekatt, men ufrivillig innekatt i de periodene vi passet den. Dersom vi fant fram katteselen kom den løpende med halen til værs, og malte mens vi tok den på :)

Men den var litt lav ute i sele den også, altså.

Annonse

''Jeg og elsker katter. Har hatt katt, men måtte avlive pga allergi. Jeg, dyreelskeren, fikk som den siste jeg kunne forestille meg, katteallergi. ''

Avliet du katten pga. allergi hos dere? Det var trist å høre. Trist at dere ikke kunne skaffe et nytt hjem til katten. Jeg skulle gjerne ha overtatt den.

Den var omplasseringskatt fra før. Og litt spesiell. Veldig snill, men også veldig sky, var nok opprinnelig halvt villkatt. Det tok 3 år før han ble trygg på oss. Kunne sikkert omplassert igjen, men jeg syntes det var mest fair å la ham slippe stresset det ville blitt for ham.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1284444555' post='4435334]

Høres ut som en koselig avslutning på kvelden din. :o)

Jeg har en kosete liten pusekatt. Den gir meg så utrolig mye. Jeg er jo mye hjemme alene her og da er katten utrolig hyggelig selskap.

Jeg er ikke fullt så begeistret for at den hver morgen kommer med frokosten sin som den vil dele med meg, det er som oftes en feit mus. *urk* Tanken til katten er jo fin da. ;o)

Hehe, måtte bare le litt her..ei FEIT mus også da liksom..til frokost..hehe..men pus vil jo bare bidra til frokosten vet du..er bare godt ment ;)

Hehe, katten til mamma var utekatt, men ufrivillig innekatt i de periodene vi passet den. Dersom vi fant fram katteselen kom den løpende med halen til værs, og malte mens vi tok den på :)

Men den var litt lav ute i sele den også, altså.

:-)

Apropos katt i bånd: ei jeg jobba med hadde innekatt som hun innimellom lufta i bånd. Hun hadde også hytte hun brukte om sommeren, og da hendte det at hun "lufta" katten ved å binde båndet i et tre så katten kunne få litt smak av natur. Sånn som jeg kjenner katter gjennom de uavhengige skapningene vi har hatt, kan jeg bare forestille meg hvor frustrert den stakkars katten har vært: så nært et paradis av lukter, smaker, småkryp og moro, og likevel ikke få lov å bevege seg mer enn noen få skritt pga båndet...

Men jeg har hørt om innekatter som er redde ffor 'det store intet der utee'. En tidligere nabo hadde to innekatter, men med en viss adgang til en terrasse (bakketerrasse, men med plankegjerde rundt).

Kattene var innimellom ute på terrassen og luftet seg sammen med eierne, men gikk inn for å gå på do, og løp og gjemte seg hvis det kom skjærer! De gikk aldri ut på plena...;-)

Annonse

Oi, ikke verst! Vi (mine søstre & jeg) forsøkte å trille naboens katt i dukkevogn uten hell. Men så fikk vi oss valp, og den turte ikke hoppe ut stakkar....

Åååååååååååååå, jeg vil ha en hund som alltid er valp...........

[quote name=Shira :o)' timestamp='1284444727' post='4435336]

''Jeg har trillet på katt i dukkevogn for ørten millioner år siden. ''

Jeg trillet på en hvit due jeg. En venn av oss hadde trylledue, den hadde jeg oppi dukkevogn. Satt på hodet mitt også. Å, nå kom jeg på mange gode barndomsminner når jeg kom den dua. :o)

Det var ikke verst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...