Gå til innhold

friidrett.. noen som vet noe om det?

Anbefalte innlegg

Gjest hun elsker dette?

Har ei datter på 10 år som lenge har ønsket og prøve friidrett. Hun elsker løping og hoppe. I går var vi på ett klubb mesterskap hvor mange fikk prøve seg. Hun valgte lengde og 60 m. Hun hoppet 3 meter i første forsøk og løp 60 meter på 10,5

Er det noen her som vet om hvordan disse resultatene er? Jeg er helt blankog er spent på hvordan hun egenlig ligger i forhold til andre på samme alder

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353344-friidrett-noen-som-vet-noe-om-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk på "friidrett resultater j-10" så finner du massevis av stevner.

I aldersbestemte klasser opp til 13 år eller noe sånt, må du selv rangere, altså sortere tidene / lengdene selv. De legges ikke ut i sortert rekkefølge. Men det er en overkommelig jobb.

Det høres bra ut til å være 10 år og første gang hun prøver seg (jeg har ingen kunnskap om tider barn presterer på i friidrett). Når det er sagt så er det nok tidlig å bedømme hvor god hun kan komme til å bli. Det viktigste her er nok å la henne fortsette med idretten som gleder henne og det er bra for barn med fysisk aktivitet. Tenker spesielt at det er bra for henne senere som ungdom hvis hun fortsatt driver aktivt med idrett da. Jeg skjønner at det kan være litt mer spennende for foreldre å følge med når dere vet hvor hun ligger i forhold til de andre og plasseringer kan sikkert være inspirerende for barn også, men så er det slik at i barneidrett skal det ikke utnevnes vinnere før de har kommet opp i en viss alder. Det er vel med jevne mellomrom oppe til debatt. Kos dere med idrettsgleden :)

Du så vel hvordan hun lå an i klubbmesterskapet? Jeg tror det er ganske bra resultater, men ikke i nasjonal toppklasse. Men det siste hadde kanskje vært litt mye forlangt for en som prøver for første gang?

La henne få prøve seg hvis hun har lyst. Jeg drev selv med friidrett i mange år og kan anbefale det som en flott og variert idrett som gir mange gode grunnleggende ferdigheter.

Vet veldig lite om friidrett selv. Men dattera 12, hadde aktivitetsdag på skolen i går. Hun var ganske sur for at hun ikke hadde klart kravet til en 6 på 60 m. Hun hadde løpt på 10,2, mens kravet til 6 lå på 10,1. Så da skulle jeg tro at 10,5 på en tiåring ikke er så aller verst?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...