Gå til innhold

sykdom, alkohol og paracet...

Anbefalte innlegg

Gjest blitt bekymret!

Dersom man er skikkelig syk, med høy feber, som man da får ned med paracet, velger å ta seg en fuktig aften, og gi blaffen i at man er syk, hva kan skje da?

For ordens skyld er det ikke jeg som holder på sånn, men en person jeg kjenner.

Er litt bekymret jeg, men det er kanskje ikke nødvendig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353372-sykdom-alkohol-og-paracet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blitt bekymret!

Mener at man ikke orker å ta en fuktig aften hvis man er så dårlig som du beskriver.. hvis det er tilfelle så ville jeg tro personen er alkoholiker..

Er jeg syk velger jeg senga, i stedet for fylla... orker ikke alkohol da.

I den grad denne personen er alkoholiker, må det være helgealkoholiker isåfall... Det konsumeres endel alkohol en kveld i helga, hver helg... Men, nå har denne personen fått luftveisinfeksjon, med feber over 39. Dette blir det ikke tatt hensyn til, og det kjøres på med vanlige gjøremål, og hyppig inntak av paracet... Og nå er det helg, og da venter fylla...

Jeg er bekymret, og tenker at dette rett og slett er farlig. Men jeg kan jo ta feil, håper jo det!

Gjest AtHomeMom

I den grad denne personen er alkoholiker, må det være helgealkoholiker isåfall... Det konsumeres endel alkohol en kveld i helga, hver helg... Men, nå har denne personen fått luftveisinfeksjon, med feber over 39. Dette blir det ikke tatt hensyn til, og det kjøres på med vanlige gjøremål, og hyppig inntak av paracet... Og nå er det helg, og da venter fylla...

Jeg er bekymret, og tenker at dette rett og slett er farlig. Men jeg kan jo ta feil, håper jo det!

''hyppig inntak av paracet... ''

Jeg vet ikke hva du mener med hyppig inntak av Paracet - hvor mye er det snakk om? Jeg bruker fast 3 gram Paracet daglig og har ikke fått noen restriksjoner på Paracet... Men jeg også stiller spørsmålstegn ved at man faktisk orker en "fuktig aften" når man er så syk som du beskriver.

Gjest blitt bekymret!

''hyppig inntak av paracet... ''

Jeg vet ikke hva du mener med hyppig inntak av Paracet - hvor mye er det snakk om? Jeg bruker fast 3 gram Paracet daglig og har ikke fått noen restriksjoner på Paracet... Men jeg også stiller spørsmålstegn ved at man faktisk orker en "fuktig aften" når man er så syk som du beskriver.

Jeg er forundret over hva enkelte orker....

Med hyppig inntak av paracet mener jeg 1000 mg. ca. hver 4. time. Det er jo det man må ta for å ha jevn effekt hele tiden. Og det blir mer enn hva som står anbefalt på pakka.

Mulig at personen ikke er fullt så syk som jeg fikk inntrykk av da, men h*n har helt klart en infeksjon, og blander altså paracet med alkohol, noe jeg mener å ha lest ikke er bra...

Jeg skjønner meg ikke på folk som er så likegyldig til hva som er bra for dem!

Annonse

Gjest AtHomeMom

Med hyppig inntak av paracet mener jeg 1000 mg. ca. hver 4. time. Det er jo det man må ta for å ha jevn effekt hele tiden. Og det blir mer enn hva som står anbefalt på pakka.

Mulig at personen ikke er fullt så syk som jeg fikk inntrykk av da, men h*n har helt klart en infeksjon, og blander altså paracet med alkohol, noe jeg mener å ha lest ikke er bra...

Hvis det er noe som skjer for en kort periode under sykdom som du beskriver er det ikke noe å bekymre seg for, det er hvis dette er vanlig inntak over lang tid det bør begynne å bekymre...

Nå skal det sies at med mine 3 gram paracet daglig, ikke drikker mye alkohol da, men jeg har heller ikke blitt advart MOT å kombinere dette med alkohol:-)

Gjest lurt å være forsiktig ja!

Det blir jo hele 6 gram paracet pr døgn, i kombinasjon med alkohol og det er risikabelt. Sannsynligvis går det vel bra allikevel, hvis det bare er snakk om en dag eller to, men det er absolutt økt risiko for at leveren tar skade.

Han har kanskje et alkohproblem i bunn dersom han velger å ta en fuktig aften på tross av sykdom med høy feber..? Og har man alkoholisme skal man jo være ekstra forsiktig med paracet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...