Gå til innhold

Hei

Gjest apelsin

Anbefalte innlegg

Det er noen her som mener at jeg som er apelsin her på doktoronline er dum og noen mener at jeg er ett troll.

Til dere her på doktoronline som mener at jeg er dum, så er svaret at jeg er ikke dum for jeg er flink i fag.

I matematikk jobber jeg med matematikk for 8. klasse og jeg har faktisk fas og litt adhd.

Til dere som mener at jeg som er apelsin er ett troll her på doktoronline.

Jeg er ikke ett troll.

Jeg har dårlig impulskontroll som skyldes diagnosene mine og jeg sier her bare om det jeg har lært om sunt kosthold når jeg fikk diabetes.

Håper at du her på doktoronline som svarte at jeg er ett troll forstår nå.

Og jeg håper at du her på doktoronline som svarte at jeg er dum forstår nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353373-hei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Jeg vet ikke hvem du sikter til, eller hvilket innlegg det er snakk om. (Det spiller heller ingen rolle)

For min del så har jeg lest mange av dine innlegg, og det ser først og fremst ut som du spør om ting du lurer på, og prøver å svare folk for å hjelpe. Det er ikke noe dumt over det.

Men når du skriver mange nye innlegg etter hverandre og "maser" og spør hvorfor ingen svarer - så blir jeg for min del litt oppgitt. For ingen sitter her hele døgnet og har svar på alt.

Du spør ofte om ting som har sammenheng med bokstavdiagnosene, og det er tydeligvis ikke så mange som har kunnskap eller erfaring på de spesifikke tingene du spør om (ellers hadde du fått svar!) :)

Ellers kan det være lurt å huske på at når vi skriver noe, så blir det tolket av den som leser det. Vi er alle forskjellige med ulikt utgangspunkt, og den som leser et innlegg kan tolke det annerledes enn det som er ment av den som skrev det.

En annen ting er det at det finnes mange "retninger" innen kosthold. Hvis du har lært noe ang. feks. kosthold, så kan det hende noen andre har lært noe ANNET ang. det samme!! Det er mange der ute som holder kurs og lærer opp folk ang. kost og ernæring, den ene sier kanskje at melk er superbra for skjelettet, den andre sier at melk er skadelig og bryter ned skjelettet... Så den som har vært på det ene kurset vil mene at melk er bra, den som har vært på det andre kurset mener det motsatte..... Bare som et eksempel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353373-hei/#findComment-3027958
Del på andre sider

Heisann.

Jeg vet ikke hvem du sikter til, eller hvilket innlegg det er snakk om. (Det spiller heller ingen rolle)

For min del så har jeg lest mange av dine innlegg, og det ser først og fremst ut som du spør om ting du lurer på, og prøver å svare folk for å hjelpe. Det er ikke noe dumt over det.

Men når du skriver mange nye innlegg etter hverandre og "maser" og spør hvorfor ingen svarer - så blir jeg for min del litt oppgitt. For ingen sitter her hele døgnet og har svar på alt.

Du spør ofte om ting som har sammenheng med bokstavdiagnosene, og det er tydeligvis ikke så mange som har kunnskap eller erfaring på de spesifikke tingene du spør om (ellers hadde du fått svar!) :)

Ellers kan det være lurt å huske på at når vi skriver noe, så blir det tolket av den som leser det. Vi er alle forskjellige med ulikt utgangspunkt, og den som leser et innlegg kan tolke det annerledes enn det som er ment av den som skrev det.

En annen ting er det at det finnes mange "retninger" innen kosthold. Hvis du har lært noe ang. feks. kosthold, så kan det hende noen andre har lært noe ANNET ang. det samme!! Det er mange der ute som holder kurs og lærer opp folk ang. kost og ernæring, den ene sier kanskje at melk er superbra for skjelettet, den andre sier at melk er skadelig og bryter ned skjelettet... Så den som har vært på det ene kurset vil mene at melk er bra, den som har vært på det andre kurset mener det motsatte..... Bare som et eksempel.

Ja nå forstår jeg.

I steden for å svare at noen er dum eller ett troll, så er det bedre å svare om de kan sende en link hvor de det står det de har lært og alle her bør prøve å svare så pass godt som de kan.

Det er helt sikkert de som er doktor, psykiater osv på denne siden og de kan svare anonyme folk her som ikke har fått svar på det de lurer på for doktor, psykiater osv på denne siden, de leser jo også de fleste spørsmålene til folk.

Eller så må vi bli flinkere til å svare foreksempel hva mener du med det du skriver, kan du være så snill og prøve å skrive det litt annerledes hvis du klarer det og hvis du ikke klarer det, da kan du glemme det og svare jeg forstår nesten hva du mener men ikke helt hvis du er med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353373-hei/#findComment-3027969
Del på andre sider

Jeg tror iallefall ikke at du er et "troll", men at du har visse ting du sliter med. Bare fortsett å skrive her du, men husk at dersom noen her kan svare deg på det du lurer på, så får du svar :)

Ok togli.

Men nå er det ikke noe jeg trenger svar på.

De i helseverenet som jeg har kontakt med er:

1. Diabeteslege på haukeland hvis du vet hvor det er.

Der går jeg på kontroll hver tredje og av og til fjerde måned.

2. Doktor på øre nese hals for jeg har litt nedsatt hørsel.

Der går jeg alt i fra hver fjerde måned til sjette måned.

3. Jeg går til fastlegen på kontroll med ritalin og sobril.

Der går jeg alt i fra en gang i måneden til anhver måned.

4. og jeg har en komunepsykolog.

Hos komunepsykologen har jeg samtaler alt i fra anhver uke til 6. måneder til neste gang pluss lenger også.

Jeg skal på møte i oktober hvor psykologen min er med og mamma og pappa og jeg har lurt litt på om jeg skal spørre hvilken dato neste time er for psykologen min sa sist at psykologen skulle ringe til mamma med ny dato og har ikke gjort det.

Det er vel ca 4 eller 5 uker siden.

Og så vet jeg ikke om jeg skal tørre å spørre om det så jeg lurer på hva noen her mener?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353373-hei/#findComment-3028238
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Ok togli.

Hos komunepsykologen har jeg samtaler alt i fra anhver uke til 6. måneder til neste gang pluss lenger også.

Jeg skal på møte i oktober hvor psykologen min er med og mamma og pappa og jeg har lurt litt på om jeg skal spørre hvilken dato neste time er for psykologen min sa sist at psykologen skulle ringe til mamma med ny dato og har ikke gjort det.

Og så vet jeg ikke om jeg skal tørre å spørre om det så jeg lurer på hva noen her mener?

Det kan du godt ringe å spørre om :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353373-hei/#findComment-3028241
Del på andre sider

Ok togli.

Da lager du en ny tråd der du spør enkelt og greit om det du lurer på, og hvis noen har et svar så får du svaret :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353373-hei/#findComment-3028440
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...